Mail over 16v interieur is de deur uit. Dat scheelt mij hopelijk een bestuurdersstoel die opnieuw bekleed moet worden.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
You’re welcome?! Hoop dat het zo lukt!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Ik ook
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik ben erg benieuwd naar de BX met hydraulische ontkoppelaar!
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Toevallig ben ik hier pas langs gelopen,
Volgens mij was de auto ooit rood. Want op de voor bumper EN achter bumper kwam er rode lak tevoorschijn. Nu kan het natuurlijk ook zo zijn dat allebei de bumpers ooit vernieuwd waren..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
knäckor schreef:Ik ben erg benieuwd naar de BX met hydraulische ontkoppelaar!
ex invalidewagen vandaar dus hydraulische ontkoppelaar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
knäckor schreef:Ik ben erg benieuwd naar de BX met hydraulische ontkoppelaar!
ik heb erheen gemailt
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
knäckor schreef:Ik ben erg benieuwd naar de BX met hydraulische ontkoppelaar!
Forumlid Chinco heeft een 16 TRI break met een automatische ontkoppelaar. Bij die auto werkt het trouwens op motorvaccuum (met een enorm reservoir). Wel gek dat ze zo’n nerveuze 16 TRI motor hebben gebruikt als basis. Voor de rest rijdt het ongetwijfeld best bruikbaar als je eraan gewend bent, maar persoonlijk zou ik dat soort meuk eruit halen. Er zit een vernellingspookknop op met een schakelaar en zodra je die indrukt ontkoppelt ie. Procedure is dus. Knop indrukken, ff wachten tot ie ontkoppeld is, schakelen, en de schakelaar weer loslaten. Gas bijgeven moet je gevoel voor krijgen en dan werkt t wel. Gelukkig kon je het ook uitzetten.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Deze 16 TRS al voorbij gekomen?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Die had je al laten zien TImo, ziet er nog mooi uit!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
mpostma schreef:
Forumlid Chinco heeft een 16 TRI break met een automatische ontkoppelaar. Bij die auto werkt het trouwens op motorvaccuum (met een enorm reservoir). Wel gek dat ze zo’n nerveuze 16 TRI motor hebben gebruikt als basis. Voor de rest rijdt het ongetwijfeld best bruikbaar als je eraan gewend bent, maar persoonlijk zou ik dat soort meuk eruit halen. Er zit een vernellingspookknop op met een schakelaar en zodra je die indrukt ontkoppelt ie. Procedure is dus. Knop indrukken, ff wachten tot ie ontkoppeld is, schakelen, en de schakelaar weer loslaten. Gas bijgeven moet je gevoel voor krijgen en dan werkt t wel. Gelukkig kon je het ook uitzetten.
Ah, dus zo zit dat. Dank je wel! Ik heb namelijk wel eens vaker verhalen gehoord van auto’s (niet alleen BX-en) met een knop op de pook om te ontkoppelen, maar ik kon me er geen voorstelling van maken. Is dit altijd een aftermarket-systeem, of is deze constructie ook standaard op auto’s geleverd?
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:of is deze constructie ook standaard op auto’s geleverd?
Dit zijn uitsluitend aftermarket/accesoire systemen. Er is niet zoiets af-fabriek geleverd. Uiteraard hebben halfautomaten als de Twingo Easy of de Citroen SensoTronic het standaard af-fabriek.. En vergeet het beroemde C-matic of DS hydraulique systeem niet. Dus het is wel standaard op bepaalde auto’s geleverd. Echter, niet bij de BX.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Wie kent deze GSA Break en kan mij er wat meer over vertellen ?