Beste vrienden,
De laatste tijd heb ik geregeld problemen met mijn C5 (2.0 hdi, 130.000 km). Bij het starten verschijnt de melding “storing uitlaatgas” en blijven het servicelampje en motorlampje branden. Ik kan dan ook niet accelereren (max tot 3000 toeren). Bij het afzetten van de motor blijft de motor nog enkele seconden draaien, ook al heb ik de sleutel uit het contact gehaald. Ik heb de wagen al eens binnengebracht, maar ze vonden niets.
Is er hier iemand die mij kan helpen ?
Alvast bedankt.
Wim.
Is moeilijk om dit zo hier op te lossen aan gezien ik niet weet wat de storingscode is die in de computer staat.
Mogelijk dat er een probleem is aan de bedrading naar de druksensor in de brandstofgalerij.
In dat geval zou er een stukje kabel vervangen moeten worden en een stekker doorgesoldeerd moeten worden. Je dealer zou dit moeten kunnen zien aan de storingscode die opgeslagen is.
C5: storing uitlaatgas
Heb het met mijn C5 (2.0 benzine) ook een aantal keren gehad, garage zei me aldoor gaat vanzelf weer weg, en i.d.d. dat was zo, heb het nu helemaal niet meer. Ontstond meestal bij de auto even verzetten. Een(1) keer gehad op (Duitse) snelweg bij 170km/h, met (flink) gas bijgeven, i.p.v. versnellen, enorm inhouden, wel even schrikken.
storing uitlaatgas
Hallo,
de simptomen lijken wel erg veel op die van mij met de renault laguna dci . ik weet het en ander merk maar de reden dat ik hier ben is een ds dus oké?
Bij mij was de oplossingen een software update bij de renault garage en het ging om foutmeldingen van de ERG klep en zo doende ging de motor op een safe mode om het maar te zeggen, vandaar die 3000 toeren.
succes
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.