citroenc2 schreef:
in nederland ben je onschuldig totdat het tegendeel bewezen is dus ben het eens met marten dat hij gewoon eerst iemand naar het frame
moet laten kijken en dan pas conclusie trekken
Natuurlijk moet je het zien. Maar dat doet niks af aan het feit dat motorhuis geen beste naam heeft op het forum. Dat was hiervoor ook al.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
garagestmarien schreef:Pas op, Patje. Motorhuis heeft deze auto alleen maar afgekeurd. Zij zijn het niet geweest die broddellaswerk hebben geleverd. Als het broddellaswerk is.
WIl je mij vertellen waar ik het tegendeel suggereer?
citroenc2 schreef:patje74 schreef:Kijk, het is de ver van mijn bed show, maar ik heb vele negatieve verhalen over hun gelezen. Het blijven natuurlijk verhalen, maar dit is wel weer eentje erbij.
zolang je nix gezien heb of een andere iemand naar het subframe heb gekeken is er nog nix aan de hand met deze dealer
in nederland ben je onschuldig totdat het tegendeel bewezen is dus ben het eens met marten dat hij gewoon eerst iemand naar het frame moet laten kijken en dan pas conclusie trekken
Wil je mij vertellen waar Marten en ik het oneens waren en waar ik Motorhuis ergens van beschuldig?
Mooi, da’s ook weer klaar. Nu weer ontopic?
mpostma schreef:citroenc2 schreef:
in nederland ben je onschuldig totdat het tegendeel bewezen is dus ben het eens met marten dat hij gewoon eerst iemand naar het frame
moet laten kijken en dan pas conclusie trekkenNatuurlijk moet je het zien. Maar dat doet niks af aan het feit dat motorhuis geen beste naam heeft op het forum. Dat was hiervoor ook al.
marten motorhuis heeft een naam idd maar om direct dit ook die kant op te schuiven vind ik te snel gaan voor het zelfde geld hebben ze gelijk kwa afkeur maar komt er wel weer iets negatief hier te staan dat was mijn punt
dus zonder dat patje iets heeft gezien plaats hij dit wel weer in een hokje
Zucht… moet je nou alles 20x nakauwen?
Edit: herstel 21 x
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik geloof dat Jimmy eens even goed moet lezen, maar vooral op moet houden kul te posten. En wel vanaf nu.
Ik plaats niemand in een hokje, ik wijs enkel op de naam van het Motorhuis. Het zelfde als jij net deed, Jimmy.
Dus kappen of wegblijven.
patje als je je zin terug lees zie je dat je er al vanuit gaat dat dit een slecht verhaal weer is dus je gaat er al vanuit dat motorhuis iets verkeerd doet
ik nam de naam aan maar zei ook direct dat dit geen eens een slecht verhaal hoef te zijn maar dat men correct heeft gehandeld wil je het zeker weten dan moet je het toch eerst zien of een monteur de naar laten kijken
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hej Jimmy, Ik dacht dat jij een waarschuwing had gehad? Dat je minder gelul zou gaan posten en geen topics meer zou volpennen?
Achter de schermen zijn de mods weer in druk overleg of je waarschuwing drie gaat krijgen (= WEGWEZEN)..
Wees verstandig. Ouwehoeren in het Cafe en niet hier.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik zal even kijken of ik hem ergens anders op een brug kan krijgen en dan wat foto’s maken.
Hij had het over dat er over bouten heengelast is en dat het daardoor niet meer te zien is of het nog goed is..
Ook zei hij dat het duidelijk te zien was dat het “oude” en slechte lassen zijn..
Als het echt overduidelijk prutswerk is EN je kan aantonen dat het bij de vorige APK is goedgekeurd en toe nook al broddelwerk is, dan kun je de APK nog aanvechten. HEt enige is dat de die beun die het de vorige keer heeft goedgekeurd een douw krijgt. Lastig is wel om aan te tonen dat het niet daarna is gedaan.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Of het laswerk was zo slecht, dat het nu alweer doorgerot is. Waar het vorig jaar dus nog goed was, moet het nu afgekeurd worden.
Inderdaad wel tijd voor plaatjes, hoewel dat geen oplossing voor de TS oplevert. Die wil graag weten wat te doen met z’n auto.
Het is bij de vorige apk gebeurt, staat ook op de rekening.
Ik vertrouw op dit moment het motorhuis wel.
Ga zo mijn auto ophalen en dan hoor ik het wel even.
mpostma schreef:
Mocht het subframe idd te slecht zijn om goed te keuren: dan is het idd economisch gezien tamelijk hopeloos. Een subframewissel is bij een 1400 dan wel het makkelijkst, maar toch nog een aardige puist werk.
Waarvan akte. Ik had het zonder de vriendschappelijke hulp van een aantal clubleden ook nooit economisch voor elkaar gekregen met mijn type 1 16trs automatic. We zijn er toch meer dan een 8-urige werkdag mee bezig geweest. Dat tegen garage-tarief, nah…
Ter zijde: ik denk niet dat het iets uitmaakt dat het een 1400 is. Alleen het feit dat het een TU is scheelt voor zover ik weet, omdat je bij de 150 de motor eruit moet halen, wat dus veel meer werk betekent.
En vergis je niet in de bijkomende kosten als retourbundels (sowie so al 200 eur aan onderdelen) en wat je allemaal nog meer tegenkomt.
Conclusie: economisch = nee.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:. Alleen het feit dat het een TU is scheelt voor zover ik weet, omdat je bij de 150 de motor eruit moet halen, wat dus veel meer werk betekent.
Bij een TU motor heb je achter het blok door toch beter zicht dan bij een XU motor. Dat is voornamelijk het verschil. Met een 150 motor moet idd de hele reut eruit: dan ben je helemaal mooi klaar.
Meja, gezien het moreel van de TS denk ik niet dat het allemaal nog veel uitmaakt.
Jammer, maar helaas: ben ik bang.
mpostma schreef:karel schreef:. Alleen het feit dat het een TU is scheelt voor zover ik weet, omdat je bij de 150 de motor eruit moet halen, wat dus veel meer werk betekent.
Bij een TU motor heb je achter het blok door toch beter zicht dan bij een XU motor. Dat is voornamelijk het verschil.
Aangezien je van onderaf werkt maakt dat niet zoveel uit.
Meja, gezien het moreel van de TS denk ik niet dat het allemaal nog veel uitmaakt.
Jammer, maar helaas: ben ik bang.
Tja, moreel, ik zou eerder zeggen: “mogelijkheden”. Niet iedereen beschikt over de tijd & de plek & de mogelijkheden om dit soort dingen te regelen - of we moeten hier getuige worden van een fantastisch aanbod natuurlijk.
En om nou een BX 14 Toulouse tegen een investering van meer dan duizend euri op de weg te houden voor hoe lang? Ik zou dan zelf toch wel wat anders zoeken…
Ich bin ein Breaker
Het moreel is er nog wel maar de middelen niet echt meer.
Ben inmiddels geen student meer maar om nou een enorme investering (lees meer dan 1000 euro) te gaan maken voor deze auto is een beetje zinloos.
Heb hem net opgehaald en de punten zijn:
Subframe slecht gelast + bevestiging bout niet te controleren / plaat over heen gelast.
Dat is wat er op het rapport staat.
Hoe moet dit nu verder? naar de sloop brengen? zitten nog wel goede onderdelen op (red goede banden, Alu velgen, en nog wat andere dingen)
Groeten en bedankt voor al het commentaar