Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Lekker gewassen en van top tot teen gepoetst, lekker even gefotografeerd op Landgoed Het Oosterveld in Hengelo/Deurningen.
Zie Album:
http://www.mijnalbum.nl/Album=HR37WV4N
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
wouw gefeliciteerd ! das nog een mooie!
mooie kleur ook op die nette wagen
succes
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Zo nu ben ik jalours Goed dat ie nu bij een liefhebber is! Wat een mooie Visa of is het Viesel Gefeliciteerd!
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik ben er ook heeeeeel erg trots op…
De kleur ben ik ook erg blij mee, want die verschiet niet zo erg als de donkere kleuren.
Wat voor een kleur is het eigenlijk, ik had een 2cv en die was Jaune Rialto, en daar lijkt dit ook wel wat op.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Wat een mooi karretje zeg!! Alleen jammer dat je geen foto’s van de motor hebt gemaakt.
Sja, zo’n bak zul je altijd weer zien als ie weinig kms heeft gemaakt bij een oud vrouwtje. Een bakwissel mag het probleem niet zijn. Andere versnellingsbak eronder van een 205 diesel is een optie. De synchromesh van de 3e vervangen kan ook natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Haha, de motorruimte, die is nog niet gepoetst, bovendien zal poetsen niet lonen omdat komende week de distributieriem vervangen wordt, en ze nieuwe sapjes krijgt.
De garage zal de hele auto wel weer met vette vingertjes betasten, zowel onder de motorkap alswel de deuren en zo.
Als je bijvoorbeeld sleuteltjes laat bijmaken, wordt ik altijd als een magneet naar die molentjes met sleutelhangers getrokken, en heb dan ook gelijk zo`n leuk ouderwets leren sleutelflapje aangeschaft met een mooie citroën-badge…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Die versnellingsbakjes zijn inderdaad nog in overvloed te krijgen, alleen de staat is onbekend, of ze zijn schreeuwend duur.
Moet ik de Peugeot-sloperij in Nagele maar eens bellen…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Maurice van Mourik schreef:Die versnellingsbakjes zijn inderdaad nog in overvloed te krijgen, alleen de staat is onbekend, of ze zijn schreeuwend duur.
Moet ik de Peugeot-sloperij in Nagele maar eens bellen…
Sja, zekerheid kost geld ja. Zit er trouwens een 4 of een 5bak op?
ik dacht dat het origineel allemaal 4 bakjes waren. Maar een 5 bakje hangt er natuurlijk ook zo in. Wel zo comfortabel.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:ik dacht dat het origineel allemaal 4 bakjes waren. Maar een 5 bakje hangt er natuurlijk ook zo in. Wel zo comfortabel.
Is ook.
mpostma schreef:stoterstangen90 schreef:ik dacht dat het origineel allemaal 4 bakjes waren. Maar een 5 bakje hangt er natuurlijk ook zo in. Wel zo comfortabel.
Is ook.
Ja is ook
Ik heb nog wel verschillende bakjes liggen al in mijn privé vooraad. De BX club heeft ze ook, maar die mag ik niet verkopen tbv Visa’s
Heb wel 4 en 5 bakjes liggen…
Test
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hetzelfde geldt eigenlijk voor alle luxere visa`s, de RE en RD modellen hadden in sommige gevallen een 5 bak, zo ook mijn RD.
De Duitse wagentjes zijn over het algemeen iets beter bedeeld met opties, zo ook hebben de duitse visa`s richtingaanwijzers op de spatborden terwijl het in NL af importeur nog niet eens al optie te krijgen was.
Vanmiddag heb ik de RE weer achter huis gereden, en na een paar dagen in de diesel voelde het heel raar, een motortje met pit,en die niet zo zwaar stuurt als een cx zonder diravi…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Ziet er zeer mooi uit de Visa!
Mijn complimenten.
En die mooie plaatjes in het bos
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
(nieuwe dieselfoto`s op pagina 3)
Er zit nog steeds geen schot in de zaak….
Wegens een dure decembermaand, en het toch niet nodig hebben van een auto (de RE komt ook nauwelijks buiten) staat het verhaal even op een laag pitje.
Ik hou ondertussen de aangeboden versnellingsbakjes in de gaten, en peins nog wat voort over het gelijk in één keer aanpakken van de distributie,versnellingsbak/koppeling/drukgroep, riempjes , sapjes en APK/RDW…
Alles bij elkaar zal het geintje zo`n 700 euro gaan kosten volgens de garage, en als ie er dan toch staat, waarom niet alles in één keer??
Wie weet er trouwens een manier om dennenhars van de plastic strips en bumpers te halen, zonder ze te beschadigen?? (ik heb zelf zitten denken aan stikstof, omdat de hars dan versteent)
@ Thijs, wat kost zo`n 5-bakkie als ik hem van je overneem??
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist