18 van de 36
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Goofblikscha’s DIGIT Update.
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3838
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 30 oktober 2007 01:53 PM
  [ # 256 ]

netjes, zo hen ik ook ooit m’n deauville velgskes gedaan.
maar toch jammer van het originele metaal (tenminste je hebt ze in zilver gespoten als ik het goed zie…)

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 30 oktober 2007 02:04 PM
  [ # 257 ]

Van het orginele metaal was niets meer te maken… Deze velgjes hebben een soort van ribbelig oppervlak, en dat oxideert op sommige plaatsen zo erg, dat de velg oneffen wordt. Dan ziet het er ook niet meer uit als je hem gewoon kaalkrabt, en schuurt, omdat op sommige plaatsen de ribbeltjes dan niet meer zichtbaar zijn.

Maar jammer blijft het inderdaad.

Er gaat trouwens zo dik 2 uur in een velg zitten… Alle blanke lak moet er af, en hoewel het bijna overal los zit, zit het soms ook verschrikkelijk goed vast…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3838
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 30 oktober 2007 06:32 PM
  [ # 258 ]

ja, lekker werk is dat! bij de mijne moest ik ook nog de zwarte delen afplakken. Ook leuk.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 31 oktober 2007 10:23 AM
  [ # 259 ]

En fwalla:

Ik heb de raamstijlen aan de bijrijderskant trouwens ook opnieuw in zijdeglans zwart gespoten, en een resultaat Shocked  Alsof er nieuwe deuren in zitten… Ik maak zsm foto’s, als de auto even naar buiten gaat.
De bestuurderskant is er nog niet zo slecht aan toe, maar ik denk toch dat ik die ook ‘even’ opnieuw spuit, ziet er toch wel erg mooi uit…
Ik gebruik trouwens zijdeglanszwarte industrielak uit een spuitbus, hopen dat dat een beetje blijft zitten.

Edit:
Heeft iemand een idee hoe je plekjes op de lak bijwerkt waar de blanke lak er af is? over de hele auto heen zitten plekjes waar de blanke lak losgelaten heeft. Is dit niet meer te redden?

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 02 november 2007 12:23 AM
  [ # 260 ]

zoek je het omhulsel van het dashboard, of de houder waar het display aan zit.
dat omhulsel is in ieder geval uitwisselbaar met dat van een GT, en waarschijnlijk ook wel met andere types maar daar ben ik niet thuis in.
zo zit mijn digit display keurig in een donkerblauw jasje dat bij het blauwe interieur hoorde van de GT. en nu van de DiGT dus

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 02 november 2007 12:27 AM
  [ # 261 ]

Het omhulsel is wat brak bij mij inderdaad. Maar dat heeft voorlopig geen prioriteit. Mooi iig om te weten dat het uitwisselbaar is met een GT, daar zijn er toch wat meer van.
Ik heb vandaag toch stiekum een stukje gereden, en hij rijdt heerlijk moet ik zeggen. Het lijkt alsof hij veel sneller op het gas reageert. Zal wel door de choke mod komen Laughing

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 02 november 2007 12:29 AM
  [ # 262 ]

rij je ook meteen een stuk zuiniger!!, dubbel plezier dus

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 november 2007 03:35 PM
  [ # 263 ]

Vandaag toch stiekum de Digit uit de schuur gehaald, en 40km gereden. Heerlijk Very Happy ik blijf versteld staan van de soepelheid van de auto. Er zijn wel weer enkele probleempjes, toen ik hem wou starten was de accu leeg, de kachel doet het alleen nog in stand 3, de distibutie deksel loopt weer aan, dat soort dingen.

Toen ik thuiskwam zag ik echter dat er allemaal blauwe druppels op de bijrijders mat lagen Shocked  kachelradiator lek…

10 minuten later was ik al bezig:


Hoort een radiator van een type een uit 2 delen te bestaan?

De radiator leek verdacht veel op die van een type 2. Daar direct een van uit het magazijn getrokken, maar de aansluitingen van de modernere radiator zitten plm. 1cm verder naar achteren, en dat past dus niet…

Heeft iemand (in de buurt graag) nog een kachelradiator voor een type één liggen??

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 08 november 2007 04:52 PM
  [ # 264 ]

Ik dacht eerst ook dat er verschil in lengte was maar er is echt maar 1 kachelradiator, het staat scheef op elkaar dus het lijkt alsof de nieuwe te lang is. Ik heb gewoon de kachelkraan los gezet zodat ik meer speling had.  Wink


Dat in 2 delen had ik overigens ook, lijkt me dus best wel orgineel

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 november 2007 05:00 PM
  [ # 265 ]

hmm ik zal nog eens kijken dan…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 november 2007 10:56 PM
  [ # 266 ]

hij past inderdaad Very Happy ik heb hem er net met gepast grof geweld in gekregen. Morgen de boel weer in elkaar zetten, en alweer 5 liter kvs kopen. Maar volgens mij is de mysterieuze lekkage nou wel opgelost Very Happy

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 12 november 2007 06:07 PM
  [ # 267 ]

Nou loopt mijn topic weer een pagina voor…

Door omstandigheden heb ik vandaag de kachel pas weer helemaal inelkaar kunnen zetten. Toen ik echter de auto starte, gutste er aan alle kanten kvs uit de kachel, en bij de kachelkraan. Kortom alles is nou nog veel lekker als dat het was… 
Dat vind ik nogal gek, want de kachelradiator die er nou in zit, komt pas uit een sloper, en alles was daar kurkdroog..  Binnekort (lees: over heeel veel weken) de volledige kachel, radiator, kachelkraan, verbindingsstukken ed er maar uit, goed excuus om de Digit lekker in de schuur te laten staan.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 23 november 2007 05:37 PM
  [ # 268 ]

Vandaag eindelijk weer verder gegaan met de digit. Na nog een nieuwe kachel gemonteerd te hebben leek hij nog steeds wat te lekken vannochtend.  Nadat ik de bouten nog eens na draaide, en de boel weer drooggemaakt had, lekte hij niet meer Very Happy Ik heb gelijk de kachelmotor ook maar even vervangen, deze zat ineens muurvast Shocked Koolborstels ed waren nog ok, ik denk dat er een lagertje gesneuveld is. Gelukkig had een sloop bx nog een goede motor. (hier kwam de kachel ook uit)
Na dit alles ook direct maar even gekeken waarom de kachel het alleen op stand 3 doet. Dat is niet zo gek, die is relais geschakeld, en stand 1 en 2 worden geregeld via wat spiraaltjes ed op een printplaatje in het kachel huis. Dit printplaatje is de afgelopen weken echter continu soppig geweest van de kvs die er overheen stroomde, waardoor het niet meer werkte. Na wat gemeet en geprik merkte ik dat als ik 2 draadjes doorverbond alles weer werkte. Soldeerbout er bij, bakken en braden, en klaar.

Toen had ik toch eigelijk wel zin om een stukje te rijden Very Happy en absoluut geen spijt van gehad. He wat ga je zo’n auto missen zeg.. vooral de soepelheid en de snelheid waarmee je rondrijdt. Oja, een heerlijke stereo helpt ook wel mee met het gevoel.

Bij thuiskomst blijkt de radiator ineens lek te zijn, links onderin drupt het er uit. Ik twijfel wat te doen, een flesje leak-stop er in, of toch gelijk de hele radiator maar vervangen.. Hoe dan ook, das voor morgen.


Nog even een zojuist gemaakte foto:

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 23 november 2007 05:54 PM
  [ # 269 ]
GoofBlikscha schreef:

Ik twijfel wat te doen, een flesje leak-stop er in, of toch gelijk de hele radiator maar vervangen….

Neeee, geen pil er in mikken, dat geeft een kolerezooi!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 11 december 2007 09:50 PM
  [ # 270 ]

De lekkage valt mee, ik doe er voorlopig dus niets aan.

Nou heb ik net 60km gereden, en onderweg merkte ik dat mijn elektrische ramen niet helemaal lekker meer naar beneden gingen. Eenmaal thuis gekomen bleek de CV ook geen kracht meer te hebben om de deuren op slot te zetten. De auto startte nog wel, maar de startmotor klonk ook niet echt lekker meer.. Nou hoop ik dat de accu stuk is, en niet de dynamo. Ik vrees echter het laatste, want het accu lampje brandt al maanden heel zachtjes.
Jammergenoeg heb ik geen 19 dynamo meer liggen.. Morgen maar eens even naar wat prijzen gaan informeren op de sloop… (en natuurlijk de boel even nameten in de auto, accu opladen ed)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
 
18 van de 36
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook