Mijn advies: probeer nog eens bij een beungarage. Als zij niet vallen over het subframe dan is de rest van de punten geen drama en kun je nog een jaartje rondtoeren.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De vraag is natuurlijk waarom er over een bout heen gelast is. De kans zit er in dat dit toch wel essentiele bevestigingspunt verrot was, of niet?
Als dit wel het geval is, vind ik doorrijden wel vrij avontuurlijk.
is hij afgemeld ? zo niet gewoon tectiel erop met zand en door een andere garage laten keuren. heb ik ook eens geflikt, kun je in ieder geval een jaar rijden en zien wat je gaat doen.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat kan, maar APK is er niet voor niets…. Het hangt er maar net vanaf hoe essentieel het te verbergen gebrek is.
Hij is al afgemeld..
Tis gewoon jammer.
Kerel zei dat het subframe nog wel meer zwakke plekken vertoonde.
Zaterdag ga ik hem wegbrengen…
Weet iemand wat je er nog voor terugkrijgt bij een sloopbedrijf. (kan er bijna niet aan denken)
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Het is een 1.4 met niets erop, dus als je mazzel hebt 50 euro.
Eveneens ben ik tevens ook.
Frank_bx schreef:Hij is al afgemeld..
Tis gewoon jammer.
Kerel zei dat het subframe nog wel meer zwakke plekken vertoonde.
Zaterdag ga ik hem wegbrengen…Weet iemand wat je er nog voor terugkrijgt bij een sloopbedrijf. (kan er bijna niet aan denken)
in het gezocht draadje zoekt er iemand een motorblok voor de hobby mischien is dit iets voor hem
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En wil er misschien iemand nog iets nuttigs mee doen? Naar de sloop is ook maar naar de sloop, zo naar de sloop. Daar heeft niemand wat aan.
Bruikbare onderdelen verkopen, krijg je er waarschijnlijk meer voor dan de sloop
Bart1989 schreef:Bruikbare onderdelen verkopen, krijg je er waarschijnlijk meer voor dan de sloop
En levert ook veel meer moeite en gedoe op. Je kan hem natuurlijk nog naar het BX Clubmagazijn toerijden, maar dat gaat natuurlijk wel belangeloos (ach, bij de sloop krijg je er meestal ook niks voor) en ik begin mij af te vragen of het magazijn ook al niet vol begint te raken met 14 spul.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
mpostma schreef:
En levert ook veel meer moeite en gedoe op. Je kan hem natuurlijk nog naar het BX Clubmagazijn toerijden, maar dat gaat natuurlijk wel belangeloos (ach, bij de sloop krijg je er meestal ook niks voor) en ik begin mij af te vragen of het magazijn ook al niet vol begint te raken met 14 spul.
Ach, ophangingrommel, hydrauliekmeuk en interieurdelen kan je nooit genoeg hebben. Of is er ook van dat spul een overschot in het magazijn?
Eveneens ben ik tevens ook.
Zolang het nog niet wordt uitgedeeld op meetings zou ik zeggen - ...
Ich bin ein Breaker
En dan hebben we het ook nog even over veiligheid je kan wel van garage naar garage hoppen en hopen dat er één het door de vingers ziet
maar het word natuurlijk niet zomaar afgekeurd
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Ik vind het idee van het garage-hoppen op zoek naar goedkeuring niet zo aanbevelenswaardig. Een rot subframe is en blijft een vrij serieuze zaak.
Alleen als je écht goed weet hoe het zit, welk risico je evt. neemt en dát het goed gelast is (hier dus allemaal niet van toepassing) kun je bij het struikelen over een zeurpiet een wat gemakkelijker keurder inschakelen.
Ich bin ein Breaker
....
Wachte ffe
ga terug naar de garage waarvan je hem gekocht hebt, zorg dat je een bewijs krijgt van afkeuren met name op het subframe gedeelte.
Volgens de wet op de consumenten bescherming mag je ervan uitgaan dat een reparatie vakkundig gebeurt. Indien de auto wordt afgekeurd op een door de dealer uitgevoerde reparatie (of wel bedrijf dan ook) heb je recht op een gedeelte of volledige teruggave van wat je voor de auto betaald hebt.
Is in het verleden voorgekomen dat iemand een DS gekocht had en die bleek bij de apk dusdanig rot te zijn , is naar de rechter egstapt en kreeg zijn geld terug.
Ik heb het dus niet over reguier onderhoud !