2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
C4 Coupe last van overstuur
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 29 oktober 2007 09:58 PM
  [ # 16 ]

Banden zijn michelin, dus dat lijkt met het probleem niet. De bedoeling was om niet te sturen, totdat je weer grip hebt, dat schijnt de truc te zijn…

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 19-04-2007

Gepost: 29 oktober 2007 10:15 PM
  [ # 17 ]
DIEHARD schreef:

Banden zijn michelin, dus dat lijkt met het probleem niet. De bedoeling was om niet te sturen, totdat je weer grip hebt, dat schijnt de truc te zijn…

vreemd, in principe zou je gas langzaam moeten aanpassen tot je auto de juiste lijn weer pakt alleen kan dat natuurlijk ook te traag gaan op extreme gladheid Very Happy dan is rechtuit wel begrijpelijk, geloof er alleen niks van dat je dat doet als er een boom voor je neus dichterbij komt Laughing

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 30 oktober 2007 03:11 PM
  [ # 18 ]
The Hans Identity schreef:
ice96 schreef:
abxsport schreef:

... Ma je moet natuurlijk nooit t gas loslaten bij n voorwielaandrijver…

Dit klopt natuurlijk helemaal niet!
Een voorwielaandrijver is juist erom bekend dat ie makkelijk uit onderstuur de bocht om gaat. Hiervoor moet je juist alleen gas loslaten! En dan volgt ie netjes de bocht. Voor de meeste mensen die schrikken doordat ze te snel de bocht in gaan, geldt dat eerste reactie is gas loslaten.

Waar ik aan zou kunnen denken is dat DIEHARD na gas loslaten ook nog een stuurbeweging maakt waardoor de auto als het ware van zelf “overcorrigeert”...

nooit gas loslaten, aangezien je dan direct in een spin/slip raakt, gas minderen moet je dan wel ja, maar dat is toch wel wat anders Smile

Ja ok, op echt gladde oppervlakken (zoals sneeuw, ijs, natte bladeren, etc.) moet je idd niet in 1x gas loslaten maar in andere gevallen werkt het net zo goed als gas mideren. In werkelijkheid gebeurt dit laatste overigens eerder (schrikreactie, gas terug maar been is te gespannen om in 1x gas weg te nemen) dan helemaal gas los laten. Dit is dan ook voldoende voor de gemiddelde bestuurder om zijn/haar auto weer onder controle te krijgen. Daarom zijn de voorwielaandrijvers ook over het algemeen veiliger in de bochten.

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 30 oktober 2007 03:14 PM
  [ # 19 ]
The Hans Identity schreef:
DIEHARD schreef:

Banden zijn michelin, dus dat lijkt met het probleem niet. De bedoeling was om niet te sturen, totdat je weer grip hebt, dat schijnt de truc te zijn…

vreemd, in principe zou je gas langzaam moeten aanpassen tot je auto de juiste lijn weer pakt alleen kan dat natuurlijk ook te traag gaan op extreme gladheid Very Happy dan is rechtuit wel begrijpelijk, geloof er alleen niks van dat je dat doet als er een boom voor je neus dichterbij komt Laughing

Sturen zonder grip tussen banden en wegdek gaat nu éénmaal niet…

Profiel  
 
The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 19-04-2007

Gepost: 30 oktober 2007 03:46 PM
  [ # 20 ]

ja precies, achterwielaandrijving is wel leuker Twisted Evil Laughing

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook