10 van de 38
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Gespot & Gepost (BX) Deel 8
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 oktober 2007 08:17 PM
  [ # 136 ]
Bart1989 schreef:

Maar een 16v heeft 160 paardjes, en een sport 125 Surprisedops: ? hoe kan dat dan.. versnellingen? gewicht?

Koppel is de magische factor. Het schijnt ook dat de BX turbodiesel in de 5 bij 120 sneller accelereert dan de schone GTi, terwijl de turbodiesel maar 90pk heeft en de GTi 122pk, maar het koppel van de diesel is 180Nm tegenover 150 van de GTi.

Overigens heeft de 16v mk2 waar Prutsy het over heeft ‘maar’ 148pk Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 29 oktober 2007 08:23 PM
  [ # 137 ]

ik denk de 160 Wink want lj heeft wel tegen raoul geraced Razz

sport heeft carb toch? dat reageert sneller opt gas meende ik.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 oktober 2007 08:26 PM
  [ # 138 ]
Status Quo schreef:

ik denk de 160 Wink want lj heeft wel tegen raoul geraced Razz

Dit schreef Prutsy:

PrutsyLJ schreef:

Ik denk dat een 16v mk2 en een Sport heel erg aan elkaar gewaagd zijn. Alleen op hogere snelheden zal de Mk2 wegrijden bij de Sport door zijn grotere vermogen.

Hij schrijft écht Mk2, en die heeft 148pk.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 29 oktober 2007 08:33 PM
  [ # 139 ]
knäckor schreef:
Status Quo schreef:

ik denk de 160 Wink want lj heeft wel tegen raoul geraced Razz

Dit schreef Prutsy:

PrutsyLJ schreef:

Ik denk dat een 16v mk2 en een Sport heel erg aan elkaar gewaagd zijn. Alleen op hogere snelheden zal de Mk2 wegrijden bij de Sport door zijn grotere vermogen.

Hij schrijft écht Mk2, en die heeft 148pk.

mk2 is er in 2 versies geweest namelijk de katlzoe 160 pk versie franrkijk en belgie oa

en de 148 pk versie met kat dus die in nederland en duitsland geleverd zijn

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 oktober 2007 08:38 PM
  [ # 140 ]
knäckor schreef:
Status Quo schreef:

ik denk de 160 Wink want lj heeft wel tegen raoul geraced Razz

Dit schreef Prutsy:

PrutsyLJ schreef:

Ik denk dat een 16v mk2 en een Sport heel erg aan elkaar gewaagd zijn. Alleen op hogere snelheden zal de Mk2 wegrijden bij de Sport door zijn grotere vermogen.

Hij schrijft écht Mk2, en die heeft 148pk.

En daar heb ik het idd over. Aangezien FunXXXStanny het over een MK2 had. Ik heb in beide auto’s en tegen beide auto’s gereden (met een schone GTi) en die legt het tegen alle 3 de auto’s kansloos af.

Edit: en idd koppel is het magische woord. En laat de Sport daar nou bergen van hebben door onder andere de 2 dubbele carburateurs.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 oktober 2007 08:39 PM
  [ # 141 ]
citroenc2 schreef:

mk2 is er in 2 versies geweest namelijk de katlzoe 160 pk versie franrkijk en belgie oa

en de 148 pk versie met kat dus die in nederland en duitsland geleverd zijn

Klopt, maar we zijn hier in Nederland. Ik denk dat als Prutsy Mk2 schrijft, dat hij dan de Nederlandse Mk2 bedoelt.

Het zou ook nog wel eens zo kunnen zijn dat Prutsy een Mk2 bedoelt waar een 2.0 turbo C.T. in is geknutseld, of misschien bedoelde hij wel het protoype van de Mk2. Of een MK2 met lachgas en turbo, misschien wel een Mk2 die op 3 cilinders loopt. Of misschien schreef hij Mk2 maar vergiste hij zich en bedoelde hij Deauville..
Rolling Eyes

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27897
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 oktober 2007 09:18 PM
  [ # 142 ]
knäckor schreef:
Bart1989 schreef:

Maar een 16v heeft 160 paardjes, en een sport 125 Surprisedops: ? hoe kan dat dan.. versnellingen? gewicht?

Koppel is de magische factor. Het schijnt ook dat de BX turbodiesel in de 5 bij 120 sneller accelereert dan de schone GTi, terwijl de turbodiesel maar 90pk heeft en de GTi 122pk, maar het koppel van de diesel is 180Nm tegenover 150 van de GTi.

Overigens heeft de 16v mk2 waar Prutsy het over heeft ‘maar’ 148pk Wink

Daarom kan je in de GTi ook nog zonder problemen terugschakelen Cool

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 29 oktober 2007 09:19 PM
  [ # 143 ]
knäckor schreef:

Of misschien schreef hij Mk2 maar vergiste hij zich en bedoelde hij Deauville..
Rolling Eyes

Dat zou wel erg kansloos zijn
Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 30 oktober 2007 11:04 AM
  [ # 144 ]

Eindelijk! Na iedere keer eind van de middag een keer over de parkeerplaats te lopen bij de snackbar bij mij op de hoek, om te kijken of er nog een BX staat, stond er zaterdag eindelijk één Smile

Een 14 TE, Mn moeder vond hem er wat armoedig uit zien Laughing



Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 oktober 2007 11:35 AM
  [ # 145 ]
Bart1989 schreef:

Maar een 16v heeft 160 paardjes, en een sport 125 Surprisedops: ? hoe kan dat dan.. versnellingen? gewicht?

een sport komt ook al veel eerder los… bij minder toeren…Heerlijk!!! die carbs Cool  en heerlijk de koppel Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 30 oktober 2007 02:44 PM
  [ # 146 ]

Gisteren spotte ik deze blauwe BX Deauville + caravan in Hilversum:

Later op de dag kwam ik deze zwarte BX 19 TZI op LPG tegen, eveneens in Hilversum:

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 oktober 2007 04:13 PM
  [ # 147 ]
Arjan Verkade schreef:

Daarom kan je in de GTi ook nog zonder problemen terugschakelen Cool

En dan gebeurt er ineens wel wat???  Wink

Maar goed: vermogen is niks anders dan koppel x toerental. Het gaat er niet om wat voor vermogen je maximaal kan halen, maar welk vermogen er bij een bepaald toerental geleverd kan worden. Bij 120 in de 5 draait de turbodiesel 2850 tpm en dan kan het blok meer vermogen leveren dan een schone gti kan leveren bij 120 in de 5 (ong. 3600 tpm).

Schakel je bij de GTI inderdaad terug naar de 4 dan kun je tegen inlevering van een hoop relatieve rust (want bij 120 vind ik dat ie al aardig wat herrie maakt) nagenoeg het maximale vermogen mobiliseren en dan ben je wellicht wat sneller dan de turbod.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 30 oktober 2007 04:51 PM
  [ # 148 ]
XBXG schreef:

Later op de dag kwam ik deze zwarte BX 19 TZI op LPG tegen, eveneens in Hilversum:

Das bijna een kopie van onze 19TZI op LPG! Alleen is die van ons bijna zwart. (antraciet) Zelfs het lpg vulpunt zit op de juiste plek.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Gepost: 30 oktober 2007 06:36 PM
  [ # 149 ]

een hele vroege BX GTI in rouge Florentin. Volgens mij net zo oud als dat ding van Harm:

http://62.95.94.132/gallery/album20?page=22

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 31 oktober 2007 08:02 PM
  [ # 150 ]

2 jongens gingen met een BX een reis naar Oergandia(?) maken, samen met 2 schone meiden, die in een 2CV gingen.

Ik schakelde net in, dus helaas was het intervieuw al al bijna voorbij, nog net geen min kunnen kijken, vandaar de slechte foto’s.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
10 van de 38
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook