Auto verkopen - Opgepast?
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 08 februari 2005 05:49 PM

Hallo allemaal, ik hoop dat dit het goeie forum is voor deze vraag, maar here goes:

Om mijn toekomstige BX te financieren Smile ga ik mijn huidige auto verkopen.

Nu ben ik telefonisch benaderd door een keurig klinkende heer die naar zijn zeggen auto’s inkoopt en verkoopt in midden-Afrika, waar grote vraag is naar simpele, oude Franse auto’s. Zegt-ie dan.

In principe heb ik zo iets van “Tja, als ik maar een vrijwaringsbewijs en mijn geld krijg vind ik het best”, maar om te voorkomen dat ik niet met open ogen in een val loop vroeg ik me af of dit niet toevallig een bekende oplichterstruc is?

thanks,
Robin

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 februari 2005 05:57 PM
  [ # 1 ]

Er worden in Nederland grote hoeveelheden autos ingekocht voor export naar Afrika, dat is op zich niets abnormaals, en zolang je je papieren niet afgeeft (behalve aan de postkantoor medewerker) totdat je je vrijwaringsbewijs hebt is er geen probleem.

Enige is, die handelaren geven er vaak maar weinig geld voor. Zijn op zoek naar de goedkoopste mogelijkheden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 761

Gepost: 08 februari 2005 08:07 PM
  [ # 2 ]

Je moet vooral opletten of ze de zaken via western union willen regelen. Dan moet er ergens geld overgepompt worden, dan krijg je een veel te hoog bedrag op een check, met de vraag of je het teveel aan geld naar hun wil overmaken, en dat je zelf ook nog een flink extra bedrag mag houden.
De auto wordt opgehaald, je krijgt de check en maakt het teveel over naar het rekening nummer. Een aantal dagen later blijkt de check ongedekt te zijn, en kan je naar je auto en geld fluiten. Ik denk dat als je op google zoekt naar b.v. “western union scam” of iets dergelijks je wel wat zal vinden.

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 08 februari 2005 08:18 PM
  [ # 3 ]
BX16TGI schreef:

Je moet vooral opletten of ze de zaken via western union willen regelen. Dan moet er ergens geld overgepompt worden, dan krijg je een veel te hoog bedrag op een check, met de vraag of je het teveel aan geld naar hun wil overmaken, en dat je zelf ook nog een flink extra bedrag mag houden.
De auto wordt opgehaald, je krijgt de check en maakt het teveel over naar het rekening nummer. Een aantal dagen later blijkt de check ongedekt te zijn, en kan je naar je auto en geld fluiten. Ik denk dat als je op google zoekt naar b.v. “western union scam” of iets dergelijks je wel wat zal vinden.

Zoiets had ik al een keer gelezen inderdaad. Iemand die $22000 had overgemaakt voor een speakerkast van $400. Ik doe alleen aan geld in ‘t echt in de handjes Smile

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook