5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Stel Citroen stopt met HP auto’s, wat gaan jullie dan doen.
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 08 februari 2005 12:16 PM
  [ # 61 ]
WYD schreef:

Ik vind het nog steeds jammer dat Citroën een van de weinige merken is die totaal NIET sportief is en alles er aan doet lijkt wel om dat te voorkomen. Elk merk heeft zo wel een of meerdere topics. Bijv. Mitsubishi met de lancer, Toyota met z’n 3.0t supra! En zo zijn er nog veel meer op te noemen.

Euh, Citroën is een van de weinige merken die sportief autorijden comfortabel maakt… Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat mensen een sportieve auto altijd snoeihard geveerd willen hebben, terwijl Citroën met bijv. de Xantia Activa V6 een snoeihard rijdende auto heeft gemaakt. Maar ‘voor echte ‘kart’-achtigen moet je sowieso niet bij Europese automerken zijn…

toniclight schreef:

Voorlopig kunnen we toch nog wel vooruit. De C5 zal het nog wel uitzingen tot aan 2008. Dus tot 2015 zijn er in iedergeval nog goede, jonge HP’s te koop voor weinig. Er was ook leven na de 2cv, dus er zal ook wel leven zijn na de laatste betaalbare HP. Ik lig er (nog) niet wakker van.

Niemand heeft gezegd dat Citroën met HP stopt, het is gewoon een vaag gerucht ontstaan op wat fora.

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 08 februari 2005 12:34 PM
  [ # 62 ]

Waar hebben we het over…. De enige plek waar je nog snoeihard kan rijden is in Duitsland en ook dat wordt steeds minder. Ik zie nog niet veel mensen met hun Citroën of (sorry) Prelude het circuit op gaan om te kijken hoe hard ze kunnen…

Waar is Citroën goed in. In het maken van comfortabele automobielen waarvan een klein gedeelte ook nog eens heel hard kan. Waar is Honda goed in, in het maken van kleine zuinige japanners waarvan een klein gedeelte ook nog eens heel hard kan.

Waarom rijden wij allemaal Citroën? Ik in ieder geval vanwege het comfort vandaar dat ik een C5 Diesel met automaat rijdt. Dus inderdaad, zodra ze stoppen met het maken van HP geveerde auto’s zal er voor mij ook niet veel anders op zitten dan ergens een fatsoenlijke tweedehandse HP geveerde Citroën op de kop te tikken en zo lang mogelijk door rijden.

En als iemand nog twijfelt aan het verschil tussen een HP geveerde auto een een niet HP geveerde auto. Ik weet nog wel een trajectje waar je het kan testen. Dat is 1 van grootste redenen geweest om een Citroën C5 te nemen en geen Volvo (sorry) V50. Probeer het stuk N322 maar eens vanaf Nijmegen (Maas en Waalweg) richting Zaltbommel. Wij hebben het ondertussen al gedaan met een C5, een V50, een Scenic en een BMW 120D. C5 met vlag en wimpel geslaagd. Probeer dat maar eens met een Prelude

Ik denk niet dat ze zullen stoppen. Dat bericht dat ze het als een optie aan gaan bieden in alle modellen zou ik een hele goede zet vinden. Dan kan je ook weer eens een middenklasser kopen met HP vering.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 februari 2005 12:46 PM
  [ # 63 ]

Ja het hard rijden wordt steeds meer aan banden gelegd, zelfs in frankrijk loop je het risico ter plekke 140-750 euro te moeten betalen als ze je pakken met meer dan 40 km/uur te hard terwijl het daar vroeger echt maar zeldzaam was dat je voor te hard rijden gepakt werd. Ik heb nog weleens uren achter elkaar 190 gereden in m’n Xant, en ook het hardste dat ik ooit een van Gti T’s gekregen heb was ook 225 in frankrijk. Duitsland zijn nog sommige goeie stukken, maar het lekker 180 kruisen zal daar binnenkort ook wel tot het verleden gaan behoren. Afgelopen zomer leken de fransen zich nog niet druk te maken over een kruissnelheid van 150-170, en ik het zou fijn zijn als dat ook blijft kunnen (voor mij in elk geval).

Maar ik ben het er helemaal eens dat het primaire doel van een HP citroen comfort is, en ikzelf vind de combinatie comfort en vermogen subliem, de ultieme combinatie op de weg, en uiteraard in het bijzonder de combinatie zoals men die in de CX aantreft, ik ben er toch definitief uit dat ik geblazen motoren een stuk boeinder vind dan conventioneel geaspireerde.

Die drang naar harde vering kan ik inderdaad ook niet begrijpen, maar daar heb ik al eens eerder commentaar op gegeven - lijkt een beetje alsof men de ophanging en besturing niet genoeg vertrouwt om het daaraan over te laten zonder dat de bestuurder op de hoogte wordt gehouden van elke gepasseerde onregelmatigheid.

Maar het is inderdaad jammer dat de dagen van uren achter elkaar de meter boven de 170 houden geteld zijn, dat waren zulke heerlijk ritten.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 08 februari 2005 01:57 PM
  [ # 64 ]

een tip voor een stuk snelweg waar het heel rustig is in duitsland. De A31 van nieuweschans naar onderen. Daar rijdt geen kip. In een uur kom je ongeveer 2 a 3 auto’s tegen ‘s avonds. Dat is heerlijk cruisen daar.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 februari 2005 02:18 PM
  [ # 65 ]

Dat stuk ken ik ja. Toen ik in 95-96 in dienst zat reed ik altijd over die weg naar Seedorff omdat ik wat collega’s oppikte in het Noorden… heerlijk stukje weg ja.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 08 februari 2005 03:47 PM
  [ # 66 ]

En de kortste, nee, sorry, snelste weg van Enschede naar Groningen (zelfs met mijn 1.9D)

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 08 februari 2005 08:25 PM
  [ # 67 ]

Feit is wel dat de Prelude Vtec gebouwd is op hogere snelheden. (>200 km/h) Citroëns zijn niet gebouwd op hogere snelheden.
Het activa onderstel is geheel anders dan dat van de Vtec. Dat van de Vtec is onder andere te vergelijken met het sportonderstel van BMW.
Ooit wel eens een bocht op de snelweg genomen met 200 km/h in een Vtec/BMW M en in een Citroën, welk type dan ook???

Mijn hart ligt ook in dat van Citroën hoor, begrijp me niet verkeerd!  Very Happy
Maar ik vind het gewoon erg jammer, dat er geen 1! snelle citroën is. Nee, een SM is niet snel!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 08 februari 2005 08:28 PM
  [ # 68 ]

PRUL_ude Very Happy

 

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 08 februari 2005 08:41 PM
  [ # 69 ]

Niemand heeft gezegd dat Citroën met HP stopt, het is gewoon een vaag gerucht ontstaan op wat fora.


De titel van het draadje is een stelling. Daar wordt op gereageerd. Of de stelling ooit uit zal komen is een tweede natuurlijk Wink

Jeroen

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 08 februari 2005 08:45 PM
  [ # 70 ]

ALS ze er mee ZOUDEN stoppen neem ik een
OPEL!  not :kots

 

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 08 februari 2005 08:58 PM
  [ # 71 ]

Nee…dat is het hok van mijn vrouw…...
Is van mijn pa geweest,  heerlijk autootje van 1999 1.216v
Daar kan ze lekker troep in maken!!
En de Xant blijft knap Cool

 

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 februari 2005 09:02 PM
  [ # 72 ]

Ik weet het niet hoor, bochten in snelwegen met 200+ regelmatig gedaan in een CX… geen probleem, ligt als een blok op de weg. Een BMW M of iets dergelijks plakt ongetwijfeld ook prima. Weleens in een audi 2.8e bij 180+ gezeten. Doet ie heel goed, voelt erg zeker en solide… maar comfortabel, bij wat voor snelheid dan ook is anders. Sommige mensen vinden dat blijkbaar prettig, als die voor mij overbodige info, maar ik dus niet. Je krijgt alleen alles doorgeseind van het onderstel, en daar zit ik niet op te wachten. Alsof je er nog iets aan kan doen bij 65+ m/sec. Ik zit liever lekker boven de 200km/uur dan dat het stuitert. Dat er verschil is tussen ee BMW en een Citroen is zonder meer duidelijk. Citroen is het gelukt om dit zo op te lossen dat je nog heerlijk zit, er zijn mensen die graag voelen wat er gebeurt, en dat is een andere manier van autos bouwen die, gezien de verkoopcijfers van bv duitse merken erg populair is onder een boel mensen, die willen graag voelen dat ze hard gaan. Mag van mij, maar een CX boven de 200 doet ie prima, ik zou zelfs durven zeggen dat hoe harder je gaat hoe lekkerder die rijdt. Ik heb nog nooit getracht een BX boven de 200 km/h te krijgen, maar gezien de relatie met de ophanging van de XM en de Xantia denk ik dat die idd een stuk nerveuzer zijn dan een auto met double wishbone zoals de CX, want ik vind beide Xants en XMs niet helemaal lekker meer rijden boven de 180… op zich is de demping goed, maar de besturing wordt mij wat licht en zweverig.

Ik denk dat wij het hier hebben over een kwestie van voorkeur. Sommige hebben liever een auto met een BMW gevoel bij hoge snelheid, en dat mag natuurlijk, maar als het gevoel van soepele hp een wat onzeker gevoel creert bij hoge snelheid, is het denk ik een wat te grote stap om dan maar aan te nemen dat een Citroen niet voor hoge snelheden is gebouwd, omdat je het rijgedrag niet meer waardeert op die snelheden. Een BMW, Audi of equivalente skelter geeft meer informatie door. Aangezien je minimaal 30m verder bent voordat je er ook maar op kan reageren is het maar de vraag of die informatie nuttig is maar het geeft wel het gevoel dat je iets om handen hebt. Ik heb liever comfort op alle snelheden, maar dat is voorkeur.

Ik kan niet spreken voor de SM, daar heb ik nog nooit mee gereden, maar ik durf te beweren dat een CX pas echt in zijn element komt boven de 170km/h. Het is natuurlijk prima als je liever een BMW (of Prelude) wil hebben boven de 200 km/h, maar de stap dat een citroen niet voor die snelheden gebouwd is is denk ik meer een kwestie van voorkeur dan dat het echt op verfieerbare feiten berust. Een SM, die vele jaren eerder op het toneel verscheen dan de prelude heeft al vergelijkbare prestaties, net zoals de CX Gti Turbo, BX 16V en XM V6.24 Xantia Activa V6 allemala ook. Accelartie, vermogen, pk/ton en topsnelheid laten toch duidelijk zien dat deze autos niet onderdoen voor preludes van vergelijkbare bouwjaren, en vaak zelfs niet voor veel latere bouwjaren.

Of je het prettig vindt hoe ie rijdt bij die topsnelheid is toch echt iets wat voorkeur heet, en niet een “feit” over het ontwerp en dat bestrijd ik dus ook. Kijk als je gaat vergelijken met Ferrari’s, Lamborghini’s en Aston Martin’ dan ben ik bereid toe te geven dat deze autos geschikter zijn voor het gebruik op hogere snelheid, maar dit terrein kan echt niet prijsgegeven worden aan een karretje als de Prelude.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 08 februari 2005 09:02 PM
  [ # 73 ]

R.Nicolaas
Ja het moet nu inderdaad maar afgelopen zijn met dat prelude gedoe. anders komen bassie en adriaan zo nog om de hoek kijken.


Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 08 februari 2005 09:04 PM
  [ # 74 ]
WYD schreef:

Ooit wel eens een bocht op de snelweg genomen met 200 km/h in een Vtec/BMW M en in een Citroën, welk type dan ook???

Mag circuit Zandvoort met een Xantia Activa ook? Er is ooit een test geweest tussen zo’n Activa en een BMW (M3 dacht ik). De M3 won, maar de Activa had vele malen hogere bochtensnelheden.
En ik voel me eerlijk in een Citroën met 190 km/h veel relaxter dan in veel andere automobielen (ooit het stuk Bocholt-Delft in uurtje met een BX GTi gedaan en zelfs in slaap gevallen…).

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 08 februari 2005 09:12 PM
  [ # 75 ]
sans-pareil schreef:

Dat er verschil is tussen ee BMW en een Citroen is zonder meer duidelijk. Citroen is het gelukt om dit zo op te lossen dat je nog heerlijk zit, er zijn mensen die graag voelen wat er gebeurt,

Ik ben van mening dat een Citroën OOK prima doorgeeft wat er ‘gebeurt’. Menig wagen heeft een enorm indirecte besturing/stuurgevoel en slap onderstel (ook Duitse). Met slap bedoel ik niet zacht geveerd dus…

Profiel  
 
 
5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook