Mensen,
M’n Voltage wordt belemmerd in de vooruitgang, letterlijk want ik geloof dat de beide voorremmen aanlopen. Ze piepen bij langzame snelheden en hij viert niet keurig uit tot stilstand. Ik denk aan de remmen omdat )het piepen dezelfde frequentie heeft als bij het remmen zelf, het niet constant dezelfde tegendruk is, na een snelwegrit is het erger dan stadsrit. De auto trekt niet scheef, trilt wel en ‘hobbelt’ zoals bij een ovale band. Wiielen+Banden zijn onlangs vervangen door die van een andere Volcane… Zou het de hoofdrempomp kunnen zijn die de druk niet kwijt kan wanneer de remmen niet ingetrapt zijn? Donderdag kan ik er pas concreet naar kijken, heb nog 1 nachtdienst te gaan.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Zijn je rembloken nog oké? Het klinkt als of ze tot de draad toe zijn versleten.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Zouden nu 40k oud zijn, maar je brengt me idd op ideeën, ff checken, thnx
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Schijven krom?
Vastgelopen klauwen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
zouden beide klauwen vastlopen… b’tje vreemd denk ik? Schijven zijn naar mijn idee niet krom, bij remmen trilt ‘t niet.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Heb pas precies ´t zelfde gehad. Nieuwe schijven en blokken en het probleem was bij mij over.
Is een klus die goed zelf te doen is in een paar uur.
Materiaal is heel goed te bestellen via marktplaats en dan een stuk minder duur dan via de bekende kanalen.
Jos van der Voort
Klauwen gangbaar maken (zowel op de schuifbussen, als de zuiger zelf)
Remvloeistof verversen
Versleten blokken vervangen indien nodig.
Als bovenstaande allemaal in orde is en beide klauwen blijven hardnekkig aanlopen EN de schuifbussen zijn niet verdacht, dan moet je pas aan de hoofdremcilinder gaan denken. Hoofdremcilinders gaan er vaker aan omdat ze intern gaan lekken (met als gevolg dat het rempedaal wegzakt als je hem ingedrukt houdt)
Zal morgen vroeg op de terugweg blokjes kopen en ‘t gangbaar maken en vervangen, de schijven heb ik 2 weken terug nog uitvoerig bekeken en zijn goed, voel nog geen rand en ze zijn flink dik en keurig recht afgesleten zo op ‘t oog, heb een 1.9i er naast als vergelijkingsmateriaal, die remde nog aardig maar had de helft aan schijf over.
Thnx voor de reacties, zal wel posten wat er gebeurt is
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
david.tb schreef:Zal morgen vroeg op de terugweg blokjes kopen en ‘t gangbaar maken en vervangen, de schijven heb ik 2 weken terug nog uitvoerig bekeken en zijn goed, voel nog geen rand en ze zijn flink dik en keurig recht afgesleten zo op ‘t oog, heb een 1.9i er naast als vergelijkingsmateriaal, die remde nog aardig maar had de helft aan schijf over.
Thnx voor de reacties, zal wel posten wat er gebeurt is
Sja… zijn je remblokken ook aan vervanging toe? Neem aub wel van dat hittebestendige remmenvet en remvloeistof mee als je spullen gaat inslaan. Dat heb je nodig om na het schoonmaken de zaak weer netjes in het vet te zetten en uiteraard als je de remzuiger eruit hebt gehaald zul je moeten ontluchten.
Ja bij mij waren het de blokken maar de schijven waren ook wel een heel eind heen. Als die van jou nog goed zijn lekker laten zitten!
Jos van der Voort
Ga morgen met een maat ff de sleutels pakken en dan zien we wat en hoe. Eerst een nachtdienstje draaien
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Voorlopige voorzichtige diagnose na de terugrit na de nachtdienst; hoofdrempomp. Waarom? Ook de trommeltjes achter lopen aan. Ik ga zo ff 2 uurtjes plat voordat de cavalerie komt, iemand een ander idee qua mankement?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
david.tb schreef:Voorlopige voorzichtige diagnose na de terugrit na de nachtdienst; hoofdrempomp. Waarom? Ook de trommeltjes achter lopen aan. Ik ga zo ff 2 uurtjes plat voordat de cavalerie komt, iemand een ander idee qua mankement?
Het kan best hoor. Maar voordat je de conclusie trekt moet je wel zeker kunnen zijn dat de remmen zelf goed gangbaar zijn. Persoonlijk zou ik er dan voor kiezen om alle remmen rondom een keer een flinke beurt te geven.
Rechter zuiger muurvast, een van de Volcane die ernaast staat op gezet na gangbaar gemaakt te hebben. Linker klauw zit wat los, morgen imbus halen en die goed vast zetten. Ontluchten en proberen. Hoe het gehele systeem te ontluchten? Voor weet ik wel maar trommels…?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
ZX-Cruiser schreef:Er zitten gewoon ontluchtingsnippels op de achterkant van de trommelremmen.
Zeg weet jij nog welke klauw van mijn zx nog goed was? Bedoel, misschien heeft TS er wat aan…
Ik heb een klauw overgezet van een Volcane die ik hier heb staan, heb al Volcane remmelarij op de Voltage zitten dus dat ik appeltje eitje, maar wel top dat je er aan denkt! Thnx!
Ik zal morgenvroeg de trommeltjes ff op nippels inspecteren en de shait ontluchten.
Dan nog iets. Vorig jaar, toen we de remmelarij over hebben gezet brak een bout waarmee de rechter schijf vast zit af. Deze zit met 1 bout vast. We hebben toen unaniem besloten deze bout niet uit te boren omdat uiteindelijk het wiel zelf met 4 bouten de schijf ook op zijn plek drukt. Nu is mijn gedachte dat dat ergens toch mogelijk mee heeft kunnen werken? Is die gedachte incorrect ende overtrokken?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92