Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vlietmansje schreef:vikingo schreef:Hamerend geluid heb ik ook gehad, dat liep niet persé gelijk met het toerental.
Oorzaak was een ingelopen stoterbus en kromme stoter-pen.Als ik me dat goed voorstel: kop eraf, van onderkant de pen eruit, nieuwe stoterbus erin, nieuwe pen erin, koppakking, en kop er weer op?
Hoe stel je deze beschadiging eigenlijk vast, zijdelingse speling van stoterpen?
Het geluid wat je beschrijft, en de omstandigheden waardoor dit probleem ontstond lijken me genoeg om te durven stellen dat er iets mis is met een lager of zuiger. Maar ja, wie ben ik….
Ga eerst maar eens naar Sanders toe. Die zullen je wel een goede diagnose kunnen geven.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Idd doe eerst even een compressie test zoals waterman al voorstelde, ik meldde alleen maar mn eigen ervaring met hamerende geluidjes:oops:
Deze beschadiging is volgens mij vast te stellen door vertikalespeling op de pen, die klep(tuimelaar) is dan ook niet meer correct af te stellen daar de pen te diep zakt; en het zal vast niet goed zijn voor je nokkenas als je ermee zou blijven rijden.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
vikingo schreef:Idd doe eerst even een compressie test zoals waterman al voorstelde, ik meldde alleen maar mn eigen ervaring met hamerende geluidjes:oops:
Deze beschadiging is volgens mij vast te stellen door vertikalespeling op de pen, die klep(tuimelaar) is dan ook niet meer correct af te stellen daar de pen te diep zakt; en het zal vast niet goed zijn voor je nokkenas als je ermee zou blijven rijden.
Had idd met kleppen stellen beetje vreemd gevoel met de tuimelaars van eerste en tweede cylinder, leken te los op de asjes te zitten (de uitlaat).
Zal morgen bevindingen geven…
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Helaas, een kantelende zuiger.
Oplossing: motor eruit en reviseren of vervangen door andere.
Alternatief: doorrijden tot olie (roken) of water (lekkage) tot definitief afscheid leidt…regelmatig niveau peilen dus.
(Afscheid nemen kan overigens nog jaaaaren uitgesteld worden, hoop ik)
Bedankt voor het meedenken/leven!