Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Op marktplaats zal ik het volgende in een advertentie van een AZU staan:
... verder nog enkele onderdelen, incl. opklapbaar origineel achterbankje en ...
Heeft iemand een idee wat dit voor een bankje is?
Zou ik met zo’n bankje mensen achterin mijn AKA mogen vervoeren?
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik heb een dergelijk bankje voor in de AZU. Is uit de jaren 50/60. Bij mij is het er een van Glacauto. Staat los in de bak, klem tussen de binnenschermen…tsja vroeger kon dat nog…Aangezien mijn AZU van 57 is is dat geen punt bij de APK maar bij een Acadiane van na 1978 is dat natuurlijk een heel ander verhaal…
Nu mag je dus met je Aca geen mensen vervoeren met zo´n bankje tenzij je em vergrendeld in de vloer en de bijrijders stoel neerklapbaar wordt gemaakt. Dan moet je nog naar de RDW voor personenauto keuring.
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik was er al heel bang voor dat dit nooit een standaard optie voor de AKA geweest is .
Mag je mensen achterin vervoeren als je er een kampeerauto van maakt? In mijn HY mag ik wel mensen achterin hebben.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Als de kampeerauto ook als personenauto geregistreerd staat mag dat. Maar ik denk dat je het moeilijk krijgt om een ACADIANE te keuren naar camper.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Er bestaat wel degelijk een originele achterbank voor de Acadiane! Google maar ‘ns “Acadiane Mixte”.
Of klik hier
Er rijden er volgens mij wel een paar van rond in NL.
Een kennis heeft trouwens voordat de Mixte uitkwam al in 1979 een van de eerste Aca’s omgekeurd naar geel kenteken.Recept: Men neme een achterbank van een 2cv (of Dyane) vervolgens vier schoppen geven op de dwarsstangetjes achter en idem voor op de stangetjes waar de bekleding vastzit, et voila de achterbank is smaller en past in de Aca… Het zag er origineel uit, en hij had de bank iets opgvuld met wat schuimrubber.
Dag Ree,
het verhaal van engbokho kan ik zonder meer bevestigen. De Acadiane Mixta was een personenwagen met 4 zitplaatsen, dus moet er ongetwijfeld een bankje leverbaar (geweest) zijn dat perfect past.
Ik heb in 1985 zelf een Acadiane uit 1980 omgebouwd tot personenauto door simpelweg een BoBo kinderzitje te monteren op een vast systeem op de laadvloer (ja, dat kon toen nog ). Keuring bij de RDW, belasting naar rato bijbetalen, en toen was het geregeld. Mijn 2de Acadiane (uit 1981) was óók omgebouwd en had een personenwagen-kenteken, maar dat houten bankje heb ik meteen gedemonteerd. En het klopt dat een standaard-achterbankje van een 2CV net een paar centimeter te breed is, maar dat is simpel op te lossen door een stukje uit het frame te verwijderen (slijptol) en het vervolgens weer aan elkaar te lassen. Bevestiging op de vloer kan conform het systeem bij een 2CV, maar realiseer je wél dat de Acadiane een vlakke laadvloer heeft, terwijl de achterbank in een 2CV op een verhoging staat (zodat je je benen kwijt kunt). En dan moet je óók nog het probleem oplossen met de veiligheidsgordels ! En vergeet niet: hoe kom je op de achterzitting ? Een optie op de Acadiane-bestelwagenuitvoering was de neerklapbare bijrijdersstoel zoals CitroenAZU schrijft (zat er in de Mixta standaard in), en die staan met enige regelmaat op Marktplaats.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Thanx voor alle informatie! Als het gaat lukken zal er een aca veel vaker op de weg te zien zijn!
Voor mijn volgende keuring zal ik het voorleggen aan Leen APK. Hij zal het per slot van rekening goed moeten keuren
Groet,
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb trouwens achter de voorzittingen een dwarsbalk zitten om de bestuurder te beschermen tegen de lading in het geval van een noodstop of ongeluk. Die zal eruit moeten…
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi