Ik heb al best vaak een uitlaat dichtgesmeerd, altijd met Holts uit zo’n rond bakje. Maargoed, na een poosje is dat er al weer weggeblazen.
Bestaan er nog betere middelen naar jullie mening, die misschien wat langer meegaan of een ander voordeel of nadeel hebben?
Wat vinden julllie?
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Een nieuwe uitlaat? Die zijn toch niet zo vreselijk duur? Voor 6 tientjes had ik een einddemper. Kun je weer een paar jaar mee vooruit. Als je lid bent van de citroenclub nederland krijg je nog korting op onderdelen bij Brezan ook.
Ja dat is natuurlijk de beste oplossing.
Jullie zijn toch ook wel jong geweest zodat je dat soort dingen probeert te vermijden? Dichtsmeren! Maar dan vraag ik mij af of er nog beters te vinden is dan Holts.
bx-cannes schreef:Een nieuwe uitlaat? Die zijn toch niet zo vreselijk duur? Voor 6 tientjes had ik een einddemper..
Als jij voor mij een nieuwe einddemper vind voor een Saxo VTS 16V voor een paar tientjes, dan veklaar ik je heilig
De goedkoopste die ik nu gevonden hebben kost 130 euro, en dat is alleen de einddemper….
Trotse bezitter van een Citroën Saxo 1.6VTS 16V
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ok. Ik geef toe dat het voor een saxo wat duurder is. Maar de TS heeft een visa, dat kan niet zo heel duur zijn toch? Volgens http://www.hbase.nl iig niet.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
En als het dan écht zo’n klein gaatje is dat het zonde is om de uitlaat te vervangen dan lijkt dichtlassen mij de meest duurzame optie.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Holts is troep, Bosal uitlaatcement is goed spul. Veel steviger en makkelijker aan te brengen.
Citroen!
Als het een klein gaatje betreft en de rest van de uitlaat eromheen nog goed is, is dicht lassen de beste optie,anders vervangen voor nieuw of evt 2ehands. Uitlaatkit en pasta,s zijn meer geschikt om kleine scheurtjes en verbindingen tussen 2 uitlaatdelen te dichten.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Jullie mening over uitlaat dichtende middelen
Kort maar krachtig: kut.
Bij een klein gaatje is dichtlassen idd het beste, en anders gewoon vervangen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
zelfs grotere gaten las ik dicht, plaatje erop dat tot op degelijk materiaal gaat
wat kost het je? werk
wat kost een nieuwe uitlaat?
bij de Berlingo 120€ voor de eerste buis, 180€ voor de kat, 110€ voor de middendemper en 110€ voor de einddemper
daar wil ik best 4 uur tijd insteken zeker omdat het geen veiligheidsonderdeel is
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ook wel erg beun:
(voornamelijk geschikt voor de uitlaatpijp zelf, niet de pot)
Een dun buigbaar plaatje staal / aluminium voorbuigen en monteren met van die ijzeren buis of slangklemmen
kachelbuis is ook het antwoord
eerst zo
buis open geslepen en los erop
afgewerkt
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017