2 van de 23
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Nieuwe Citroën C5 in 2008 ( Deel 2 )
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 29 oktober 2007 02:08 AM
  [ # 16 ]
knight-rider schreef:

Waarom hebben ze die bak eigenlijk zo licht gemaakt? Als ze een wat steverige hadden gemaakt dan was gij wel goed geweest om op 2.0 te zetten. Confused
Eerlijk gezegd das toch iets dat ik niet begrijp!!

Op zich een goede vraag, maar met een beetje fantasie kan je wel 10 redenen verzinnen waarom niet. Geld, gewicht, ruimte etc.

Vergelijk het eens met de oude C5; de 2.0HDi110 had niet dezelfde bak/koppeling als de 2.2HDi136. Die motor kreeg later een BVM6 die ook de V6 aankon, maar de V6Hdi is daarvoor weer te sterk, dus die is alleen icm een BVA6 te krijgen etc. De C5 had ook drie verschillende automaten (AL4, ZF4 en AW6)

Van deze drie is er maar eentje, de lichtste, door Citroën zelf ontwikkeld.
Het is zelfs zo dat Mercedes-Benz het zich niet meer kan veroorloven om een nieuwe generatie bakken te ontwikkelen.

Ik vond het trouwens van in het begin vreemd dat ze voor dat type halfautomaat gekozen hebben.
Ze waren beter ineens voor een bak gegaan zoals de DSG van VW en Audi met dubbele koppeling en sterk genoeg zoadat hij op elke motorversie zou passen!

Weet je wel hoe zwaar die DSG bakken wegen? Die heb ik liever niet in mijn vooronder, dan kan je er beter een V6HDi met maar 1 versnelling in stoppen Wink

DSG is technisch een mooi systeem, ontwikkend voor sportief rijden, leuk voor een Golf GTi of Veyron maar momenteel wordt de DSG-bak -net als de EBV6- gebruikt voor zuinigheid en dan is het dus geen logische oplossing.

Ik heb liever dat ze geld stoppen in een (soft-)hybrid C5 dan eentje met BMP6, laat staan DSG.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 29 oktober 2007 07:39 PM
  [ # 17 ]
eviltwin schreef:

Weet je wel hoe zwaar die DSG bakken wegen? Die heb ik liever niet in mijn vooronder, dan kan je er beter een V6HDi met maar 1 versnelling in stoppen Wink

DSG is technisch een mooi systeem, ontwikkend voor sportief rijden, leuk voor een Golf GTi of Veyron maar momenteel wordt de DSG-bak -net als de EBV6- gebruikt voor zuinigheid en dan is het dus geen logische oplossing.

Ik heb liever dat ze geld stoppen in een (soft-)hybrid C5 dan eentje met BMP6, laat staan DSG.

Ja, ik weet hoe zwaar de DSG bak is, ietsje zwaarder dan de gewone automaat van citroën die onder andere in de C4 ligt!

Ford is trouwens ook bezig met zijn eigen DSG variant en die bak zou lichter zijn dan die van VW, dus zou Citroën dat ook kunnen!

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
Gepost: 29 oktober 2007 08:03 PM
  [ # 18 ]

Blijft natuurlijk de vraag waarom je in godsnaam wel zelf wil schakelen als je niet zelf wil koppelen. Als je dan toch zonodig de controle wil houden, doe dan alles lekker zelf en bewijs dat je het kunt. Hou je van comfort, dan ga je toch gewoon voor de volautomaat. Van mij mogen ze alles met volautomaat uitbrengen Wink

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 29 oktober 2007 08:11 PM
  [ # 19 ]
graddus schreef:

Blijft natuurlijk de vraag waarom je in godsnaam wel zelf wil schakelen als je niet zelf wil koppelen. Als je dan toch zonodig de controle wil houden, doe dan alles lekker zelf en bewijs dat je het kunt. Hou je van comfort, dan ga je toch gewoon voor de volautomaat. Van mij mogen ze alles met volautomaat uitbrengen Wink

Ik schakel nu zelf hoor, en geen enkel probleem. Heb zelf nog geen enkele automaat of half-automaat gehad.
Maar ik vind nu net die EB6V en varianten daarvan zo praktisch (je kan daar mee rijden zonder zelf te schakelen of zelf de controle nemen, wat je trouwens ook met sommige volautomatische bakken kan)

De reden waarom ik de EB6V zou kiezen, hij verbruikt en vervuilt minder dan de andere alternatieven! En ook, de gewone automaat is niet te krijgen op de 1.6 HDI.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
rubo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 29-12-2006

Gepost: 01 november 2007 09:14 PM
  [ # 20 ]
eviltwin schreef:

DSG is technisch een mooi systeem, ontwikkend voor sportief rijden, leuk voor een Golf GTi of Veyron maar momenteel wordt de DSG-bak -net als de EBV6- gebruikt voor zuinigheid en dan is het dus geen logische oplossing.

DSG of DCT (dual clutch transmission, in niet-volkswagen termen) is eigenlijk vooral nuttig om het comfort te verhogen aangezien een DCT schakelt zonder onderbreking van het vermogen, en dus onvoelbaar schakelt (of zou moeten schakelen).
ok je gaat scneller acceleren met een dct maar het zal zeker niet sportief aanvoelen.

In sportieve wagens, audi TT bijvoorbeeld’ wordt de dct zodanig afgesteld bij een sportieve rijstijl dat beide koppelingen even ‘open’ zijn tijdens het schakelen, om het schakelgevoel te behouden. waardoor een gewone AMT (zoals die van citroen) ook zou volstaan.

ik persoonlijk zou een dct in een citroen helemaal geen straf vinden, het kan het comfort enkel nog verhogen…

Profiel  
 
timelezz
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 18-07-2007

Gepost: 04 november 2007 11:36 PM
  [ # 21 ]











Laughing

Profiel  
 
laika
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 22-10-2007

Gepost: 07 november 2007 09:00 PM
  [ # 22 ]

Knappe detailfoto’s,
c5 ziet er goed uit in zowel lichte als donkere kleuren Very Happy

Huidige wagen:citroen xantia 1995

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 08 november 2007 03:33 AM
  [ # 23 ]

C5 maakt het

laika schreef:

Knappe detailfoto’s,
c5 ziet er goed uit in zowel lichte als donkere kleuren Very Happy

200% mee eens

ik voorspel een glansrijke toekomst met nooit geziene verkoopscijfers vanaf jaar 2.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
laika
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 22-10-2007

Gepost: 08 november 2007 02:33 PM
  [ # 24 ]

Re: C5 maakt het

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

[]

200% mee eens

ik voorspel een glansrijke toekomst met nooit geziene verkoopscijfers vanaf jaar 2.[/quote

Ik ook,kan bijna niet anders dat deze wagen een groot succues gaat worden,de mooiste in zijn categorie(en dan heb ik hem nog niet in het echt gezien)en gaat ook de best rijdende zijn,dus….wat wil een mens nog meer?

Huidige wagen:citroen xantia 1995

Profiel  
 
mcitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 09 november 2007 06:14 PM
  [ # 25 ]

Ziet er lekker uit, het kontje van de nieuwe C5:

Oud vs nieuw
[url]http://img155.imageshack.us/img155/9643/c5141re5.jpg [/URL]   
[url]http://img136.imageshack.us/img136/4691/citroenc5back1mo0.jpg [/URL]   
[url]http://img136.imageshack.us/img136/9955/31cr5.jpg [/URL]


[url]http://img136.imageshack.us/img136/9955/31cr5.jpg [/URL]

Ziet er erg dik uit, zeker in het zwart, deze auto is qua design veel evenwichtiger dan de vorige versie’s. Achter een C5 rijden is geen nachtmerrie meer!!!

Schroom niet bezoek de site en wordt lid.

http://citroenc52008.hyves.nl/

Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 09 november 2007 06:16 PM
  [ # 26 ]

Bij die laatste foto zien de spiegels van de nieuwe C5 er echt heel raar uit Rolling Eyes

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 09 november 2007 10:10 PM
  [ # 27 ]
Timo1990 schreef:

Bij die laatste foto zien de spiegels van de nieuwe C5 er echt heel raar uit Rolling Eyes

ze lijken sterk op die van de p308, maar ze hangen wat minder, groot zijn ze wel:

 

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
citroensap
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 03-02-2007

Gepost: 10 november 2007 04:11 PM
  [ # 28 ]
mcitroen schreef:

Ziet er lekker uit, het kontje van de nieuwe C5:
Ziet er erg dik uit, zeker in het zwart, deze auto is qua design veel evenwichtiger dan de vorige versie’s. Achter een C5 rijden is geen nachtmerrie meer!!!

Kopt, het had zomaar een Audi kunnen zijn (zelfs de hydroliek is optioneel… Shocked ). Als de kwaliteit nou ook nog audi evenaard…. Wink

From 100 to 0 in less than 3 seconds…

Profiel  
 
mcitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 19-04-2005

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 11 november 2007 03:11 PM
  [ # 30 ]
citroensap schreef:
mcitroen schreef:

Ziet er lekker uit, het kontje van de nieuwe C5:
Ziet er erg dik uit, zeker in het zwart, deze auto is qua design veel evenwichtiger dan de vorige versie’s. Achter een C5 rijden is geen nachtmerrie meer!!!

Kopt, het had zomaar een Audi kunnen zijn (zelfs de hydroliek is optioneel… Shocked ). Als de kwaliteit nou ook nog audi evenaard…. Wink

sinds wanneer levert Aldi hydropneumatiek? Aldi kwaliteit zit ik trouwens ook niet op te wachten, afbladderend interieur en iedere 10dkm nieuwe injectoren à 7kEUR. De laatste keer dat ik achter zo’n tractor tdi zat moest ik gelijk door naar de wasstraat; over nachtmerrries gesproken
Twisted Evil

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
2 van de 23
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook