Hej crash, je negeert het olie en lampje/kachelverhaal!
Dat valt onder ‘het overige onderhoud/reparatiewerk’
Nog een puntje wat ik aan wil pakken (en wat prioriteit heeft boven de Xantiremmen) is de verstuivers. Die zitten er al 326.XXXkm in. Volgens mij mogen die wel eens nagekeken en indien noodzakelijk gereviseerd worden. Dat is dan meer om te voorkomen dat er plotseling een verstuiver de geest geeft (en ik met een probleem langs de kant van de weg sta) dan omdat de motor/de verstuivers kuren hebben.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Hej verstuivers reviseren!! now you are talking sense!
Venema dieseltechniek Oudehaske!! laat ze daar eens testen en/of reviseren dat is een goed adres.
toniclight schreef:Je investeert veel te veel in die BX!
Jeroen
Neehoor. Er is namelijk maar 1 persoon die bepaalt wanneer ik teveel in mijn BX investeer, en dat ben ik. Al steek ik er een miljoen in.
Schijt aan originaliteit.
BX19trs schreef:Hej verstuivers reviseren!! now you are talking sense!
Venema dieseltechniek Oudehaske!! laat ze daar eens testen en/of reviseren dat is een goed adres.
Dan weet ik nu waar ik wezen moet ! Dank voor de tip !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Venema dieseltechniek Oudehaske!! laat ze daar eens testen en/of reviseren dat is een goed adres.
Gewoon even voor de lol, maar wat kost dat nu dat reviseren en vervangen per verstuiver?
Laat de wup het maar niet lezen, maar de wup heeft me toch wel een beetje op andere gedachte gebracht tav het vervangen van verstuivers. ops:
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Neehoor. Er is namelijk maar 1 persoon die bepaalt wanneer ik teveel in mijn BX investeer, en dat ben ik. Al steek ik er een miljoen in.
Ik het ook niet over bepalen, geef je slechts een welgemeend advies.
Jeroen
toniclight schreef:Neehoor. Er is namelijk maar 1 persoon die bepaalt wanneer ik teveel in mijn BX investeer, en dat ben ik. Al steek ik er een miljoen in.
Ik het ook niet over bepalen, geef je slechts een welgemeend advies.
Jeroen
Dan vatte ik het verkeerd op.
En als ik m’n verstuivers na heb laten kijken/heb laten reviseren laat ik wel even weten wat het kostte
Schijt aan originaliteit.
toniclight schreef:Venema dieseltechniek Oudehaske!! laat ze daar eens testen en/of reviseren dat is een goed adres.
Gewoon even voor de lol, maar wat kost dat nu dat reviseren en vervangen per verstuiver?
Laat de wup het maar niet lezen, maar de wup heeft me toch wel een beetje op andere gedachte gebracht tav het vervangen van verstuivers. ops:
Met de juiste contacten kost het bijna niets, daarom ben ik er ook aan begonnen
Ik had binnen 10.000km de kosten door de brandstofbesparing eruit.
@Elmer, een verstuiver die de nodige kilometers achter zijn kiezen heeft zitten begeeft het echt niet zomaar, deze zal veel meer nagelen en roetwalmen veroorzaken, maar hij blijft doortuffen. Nieuwe/gereviseerde verstuivers hebben de eerst 5000km het risico dat ze vastlopen omdat de toleranties zo klein zijn, hierna zijn ze ingesleten en heb loop je veel minder risico, de details staan in mijn verstuiverwissel topic.
Dan ga ik dat topic even doorlezen. Klinkt overigens wel logisch wat je zegt hoor
Schijt aan originaliteit.
ZX1.4i schreef:toniclight schreef:Venema dieseltechniek Oudehaske!! laat ze daar eens testen en/of reviseren dat is een goed adres.
Gewoon even voor de lol, maar wat kost dat nu dat reviseren en vervangen per verstuiver?
Laat de wup het maar niet lezen, maar de wup heeft me toch wel een beetje op andere gedachte gebracht tav het vervangen van verstuivers. ops:Met de juiste contacten kost het bijna niets, daarom ben ik er ook aan begonnen
Ik had binnen 10.000km de kosten door de brandstofbesparing eruit.@Elmer, een verstuiver die de nodige kilometers achter zijn kiezen heeft zitten begeeft het echt niet zomaar, deze zal veel meer nagelen en roetwalmen veroorzaken, maar hij blijft doortuffen. Nieuwe/gereviseerde verstuivers hebben de eerst 5000km het risico dat ze vastlopen omdat de toleranties zo klein zijn, hierna zijn ze ingesleten en heb loop je veel minder risico, de details staan in mijn verstuiverwissel topic.
Ik neig er toch wel naar dit onzin te noemen.
Het risico van oude verstuivers is dat ze niet meer goed dichten waardoor er ongecontroleerde verbranding ontstaat en zelfs de motor onherstelbaar beschadigd kan raken. Er is niets “goed” of “veilig” aan overjarige verstuivers, laat dat duidelijk zijn!
Ich bin ein Breaker
Dan merk je het toch wel omdat je motor zo langzamerhand steeds vreemder begint te lopen ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Dan merk je het toch wel omdat je motor zo langzamerhand steeds vreemder begint te lopen ?
Dat hoop je dan maar. Een “pissertje” is echt serieus geen grapje.
De koppakking kan er bijv. door beschadigd worden. Het risico dat een cylinder vol met brandstof komt te staan is ook aanwezig. Daar merk je niets aan, omdat de motor het gewoon niet - en nooit - meer doet.
Ich bin ein Breaker
Ik zal in m’n agenda zetten dat ik eergister m’n verstuivers laat reviseren.
Schijt aan originaliteit.