Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik kan het inderdaad met het knopje linksonder handmatig uitschakelen. Op het moment dat ik de stekker van de fietsdrager inplug, wordt de parkeerhulp automatisch uitgeschakeld.
Ik heb een orginele Citroen vaste trekhaak met 13/7 Multicon-aansluiting.
tilanus schreef:Ik kan het inderdaad met het knopje linksonder handmatig uitschakelen. Op het moment dat ik de stekker van de fietsdrager inplug, wordt de parkeerhulp automatisch uitgeschakeld.
Ik heb een orginele Citroen vaste trekhaak met 13/7 Multicon-aansluiting.
Dit heeft het al vanaf het begin goed gedaan? en schakelen de mistachterlicten dan ook uit?
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Bij mij schakelt de achteruitrij sensor ook automatisch uit zodra ik de stekker in de stekkerdoos zit.
Multicon-west 13/7 door dealer gemonteerd bij aflevering.
Of mijn mistlicht uitschakeld weet ik niet, dit heb ik nog niet geprobeerd.
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
- C5 X Shine Hybrid 225
Hier van hetzelfde. Mistachterlicht heb ik nog niet geprobeerd. Eerlijk gezegd heb ik die zowiezo nog niet nodig gehad.
Vandaag telefoon gehad van de dealer betreffende de mistachterlichten. Deze blijken niet automatisch uitgeschakeld te kunnen worden als de stekker erin gaat. Is ook niet verplicht.
Ik heb aangeven dat de achteruitrijsensoren bij drie collega’s wel uitgaan en er een melding verschijnt dat ze zijn uitgeschakeld. Dit is wederom aanleiding voor de dealer om verder te zoeken.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Wordt (hopenlijk) vervolgd!
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
- C5 X Shine Hybrid 225
Puntje is misschien wel dat wij allemaal een 7/13 Multicon hebben en jij een Jaeger?
Zou wellicht een oorzaak kunnen zijn Tilanus. Toch lijkt me dat ik net als bij Multicon ook 13 polen te verdelen heb, inclusief een schakeldraadje dat de stekker detecteerd dus….
Ik zal het doorgeven aan de dealer, wie weet!
Gerrit
tilanus schreef:Puntje is misschien wel dat wij allemaal een 7/13 Multicon hebben en jij een Jaeger?
Mag niet uitmaken. Ik heb ook een Jeager bij een afneembare trekhaak. Bij “hkoning02” werkt het blijkbaar ook met een Jeager.
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd en mijn vrouw is nu met de wagen weg. Die laat haar eigen Peugeot trouwens steeds vaker staan… , gek he?
Ga het morgen ook even proberen en laat het jullie weten!
sinds 26-10-2007: Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive Automaat.
Burlat / beige bekleding; panoramisch dak; pack anti agression; pack detection; blue tooth.
Ik heb vandaag getest…
Sensoren gaan keurig uit, geen melding op het display overigens, maar mijn richtingaanwijzers doen het ook meteen niet meer…
Puntje erbij voor de dealer om op te lossen… wordt vervolgt
Burlat / beige bekleding; panoramisch dak; pack anti agression; pack detection; blue tooth.
Toevoeging op het vorige verhaal:
Eergisteren alleen even snel de verloopstekker in de stekkerdoos gestoken met het eerder genoemde resultaat. Vandaag toch even verder gegaan met de praktijktest en ook de fietsendrager zelf gemonteerd en aangesloten op de stekker. En nu… alles werkt perfect…
Wat blijkt nu: met alleen de verloopstekker van 13 naar 7 polen gaan de richtingaanwijzers heel snel knipperen (alsof er 1 kapot is), maar zodra de fietsendrager ook is aangesloten werkt alles prima.
Wie het weet mag het zeggen…
Ik weet het!
In de 13 polige stekker zit een schakelaar die detecteerd of er een stekker is ingestoken. Hiermee kunnen een aantal zaken geregeld worden. (parkeersensoren uit, mistlamp uit enz) Op het moment dat je een stekker er in steekt gaat de auto er ook van uit dat er een stroom moet lopen naar de richtingaanwijzer van de aanhanger op het moment dat je deze bediend. Dit is bij alleen een verloopstekker dus niet het geval. De auto verteld je dus eigenlijk dat de richtingaanwijzer van de aanhanger defect is!
Voldoende uitleg?
Groetjes Marco
C4Marco schreef:Ik weet het!
Voldoende uitleg?
Groetjes Marco
Marco, bedankt!
Helemaal bij en helemaal blij! Dat betekent namelijk dat bij een echt defect knipperlicht van aanhanger of fietsendrager dit ook gesignaleerd wordt? Lijkt mij super!