Totaal aantal Berichten: 1350
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
ik heb mijn GTI Turbo serie 1 iets van een 0.10 bar meer turbo druk gegeven door een moerplaatje van 3 mm onder het schoteltje dat de veer van de wastegate vasthoud te steken.
meer kanje hier niet ondersteken omdat anders die pin waar de schotel mee vast zit niet lang genoeg meer is een zekere bevestiging te garanderen.
een dikkere schotel laten draaien is hier ook een goede oplossing voor.
er is op de turbo druk meter duidelijk meer turbodruk en ik merk het verschil vooral in meer koppel , echt resultaten op papier heb ik hier niet van.
ook heb ik NGK B9HVX bougies gemonteerd om dat die een lagere warmte graad hebben en een krachtige betrouwbare vonk geven.
verder durf ik niet gaan zonder zeker te weten of de betrouwbaarheid en levensduur van de motor hier niet onder lijdt.
Greetz
TRX
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
@ yke & bassman:
Wederom bedankt. Ben er ook erg blij mee, nog even wachten tot 1 maart. Ik denk ook dat het een bijzondere vondst is.
@trxke
3mm heeft dus 0.1 bar meer opgeleverd, naar 0.65bar turbodruk. Ik zou wel benieuwd zijn wat jouw GtiT doet op een rolbank dan. Je hebt dus geen problemen met pingelen? Als ik afga op de informatie dat 1.0bar ongeveer 250pk oplevert (met alle gevolgen van dien voor je koppelling) en 0.55bar 167pk is, dan is een ruwe gok dat 0.65bar ergens in de buurt van 185 pk zal zitten denk ik er niet ver naast. Dat zat idd nog best wel gaan denk ik zo, zonder dat dat echt problemen oplevert…
Het schijnt dat die pingelsensor van de ontsteking nogal primitief is volgens Mr. CGAT. ALs ie pingellen ontdenkt dan vertraagt het ding de boel gewoon ogenblikkelijk met 8 graden, niks progressief om het efficient te houden. Dat is ook het probleem waar iedereen die met een Gti Turbo aan het klooien is mee zit. ALs je een Maikonics heb is er geen probleem, maar niemand weet hoe het ding werkt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1350
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
@sans-pareil
Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad met pingelen of andere motor problemen, de motor loopt zelfs beter als voorheen maar dat heeft volgens mij met de bougie’s te maken.
Ik heb uit “tout les CX” uitgegeven door “direction de l’information et des relations publiques Citroën” een technische uitleg over de werking van de injectie, ontsteking,drukvoeding en pingeldetector op pc staan.
Als het je intereseert kan ik het je mailen.
Greetz
TRX
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Erg graag, ik ben me er zoveel mogelijk in aan het verdiepen. Kan naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) het is jammer dat er echt een slimmere ontsteking nodig is voordat je iets zinvols kan doen met de turbodruk.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1350
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Voila verzonden ik hoop dat je er iets aan hebt.
Greetz
TRX
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zeker, heb het erg uitgebreid bestudeerd. Zit nu als inlegvel in m’n Haynes. Ik ben er nog steeds niet uit hoe de pingel sensor systeem nou precies werkt. Ik wil namelijk weten wat ie precies doet als ie een detonatie detecteet, is een nogal belangrijk stukje informatie voor turbodruk verhogen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Schitterende CX, Sans-Pareil
Ik neem aan dat ie alle specificaties heeft die je zocht, zoals o.a. airco?
Ik ben benieuwd naar de foto’s van de aflevering, wanneer ie er als nieuw bij zal staan, gezien die extreem lage km-stand :kroon
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ow, ik dacht dat elke GTiT2 standaard ABS had…?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: ABS
M&M schreef:Nee , dat was toen een extra luxe ... fransen zijn zowiezo nooit royaal geweest met standaard “veiligheids” voorzieningen
in het verleden bedoel je?
aangezien de C5 nu de veiligste auto is
of is dat ook allemaal optioneel?
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Re: ABS
arjan_verkade schreef:M&M schreef:Nee , dat was toen een extra luxe ... fransen zijn zowiezo nooit royaal geweest met standaard “veiligheids” voorzieningen
in het verleden bedoel je?
aangezien de C5 nu de veiligste auto is
of is dat ook allemaal optioneel?
ja een optionele veilige auto. als je het niet neemt dat pakket, is het een gevaar voor jou en je medemens
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: ABS
erik wijngaarden schreef:arjan_verkade schreef:M&M schreef:Nee , dat was toen een extra luxe ... fransen zijn zowiezo nooit royaal geweest met standaard “veiligheids” voorzieningen
in het verleden bedoel je?
aangezien de C5 nu de veiligste auto is
of is dat ook allemaal optioneel?ja een optionele veilige auto. als je het niet neemt dat pakket, is het een gevaar voor jou en je medemens
op de C4 zijn toch ook lang niet alle veiligheidsopties standaard?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nee op de C4 moet je geloof ik een dure kopen voordat je alle veiligheidssnufjes krijgt.
En mijn CX heeft inderdaad niet alle uitrusting waar ik oorspronkelijk naar op zoek was, maar daar kan ik mee leven gezien de extreem lage km stand en zeer goede prijs. ABS lijkt overigens best te doen te zijn om in te bouwen, en die oude primitieve airco’s zijn ook een ramp, dus als ik weer een paar duizend euro over heb zet ik er wel gewoon een moderne in waarvan ik kans heb dat ie het echt een tijdje blijft doen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Nee op de C4 moet je geloof ik een dure kopen voordat je alle veiligheidssnufjes krijgt.
En mijn CX heeft inderdaad niet alle uitrusting waar ik oorspronkelijk naar op zoek was, maar daar kan ik mee leven gezien de extreem lage km stand en zeer goede prijs. ABS lijkt overigens best te doen te zijn om in te bouwen, en die oude primitieve airco’s zijn ook een ramp, dus als ik weer een paar duizend euro over heb zet ik er wel gewoon een moderne in waarvan ik kans heb dat ie het echt een tijdje blijft doen.
Je moet maar zo denken: alles wat er níét op zit, kan ook niet kapot gaan… Het is bekend bij de BX dat juist ABS en airco de 2 meest storingsgevoelige onderdelen zijn.
Zijn die hoofdsteunen trouwens standaard op de GTiT2?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja maar ABS heeft me al een paar keer een aardige klap bespaard. En airco is verdomde fijn als het warm is. Als storingsgevoeligheid immers mijn prioriteit was, dan had ik wel een Toyota Corolla. Vooral ABS lijkt me toch wel erg handig.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
XBXG schreef:sans-pareil schreef:Nee op de C4 moet je geloof ik een dure kopen voordat je alle veiligheidssnufjes krijgt.
En mijn CX heeft inderdaad niet alle uitrusting waar ik oorspronkelijk naar op zoek was, maar daar kan ik mee leven gezien de extreem lage km stand en zeer goede prijs. ABS lijkt overigens best te doen te zijn om in te bouwen, en die oude primitieve airco’s zijn ook een ramp, dus als ik weer een paar duizend euro over heb zet ik er wel gewoon een moderne in waarvan ik kans heb dat ie het echt een tijdje blijft doen.
Je moet maar zo denken: alles wat er níét op zit, kan ook niet kapot gaan… Het is bekend bij de BX dat juist ABS en airco de 2 meest storingsgevoelige onderdelen zijn.Zijn die hoofdsteunen trouwens standaard op de GTiT2?
en alles wat er niet op zit kan je in nood ook niet helpen.
ik denk dat je beter wat geld kan uitgeven aan je dure ABS te laten maken, dan je voorkant te moeten laten uitdeuken terwijl je zelf een hoofdwond heb en last van je nek
dat geld denk nog meer voor zware auto’s