Olielekkage aan het ontstekingshuis is te wijten aan de keerring, daar kan je niet bij door het huis uit te bouwen. De keerring sluit het uitstekende deel van de nokkenas af, tussen motor en boîte. Dus bak er af om erbij te kunnen..
Marcel kan de bak losmaken, een beetje naar voor trekken en los in de auto laten liggen om er zo “proberen” bij te komen. Een klusje dat een beetje fingerspitsengefhul vergt.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je ontstekingshuis zit in een voet. Onderin de voet is de keerring lek.
De bak moet van de nokkenas af en dat is zover dat je de bak gewoon uit de auto moet takelen. Vervolgens ga de koppeling doen en de remschijven en de hoofdbol en en en en en ....
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Je ontstekingshuis zit in een voet. Onderin de voet is de keerring lek.
De bak moet van de nokkenas af en dat is zover dat je de bak gewoon uit de auto moet takelen. Vervolgens ga de koppeling doen en de remschijven en de hoofdbol en en en en en ....
Boeggie, I love u
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Check, zo zit het af fabriek op BMW M10 blokken. Werkt uittekunst. En ik zeg Hoera voor de Dorpssmid, die vast een groef kan draaien!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Heren, wederom bedankt voor de tips. Dat van die groef erin vrezen/maken lijkt mij een prima optie. Ga maar eens op zoek naar een bedrijfje dat dit voor me kan fixen. Heb wel wat adresjes in mijn hoofd.
Ik houd jullie op de hoogte - hoewel het nog wel even kan duren voor ik ermee aan de slag ga. Heb de dame net weer een paar weekjes in de benen na het vervangen van startmotor (een verademing) en motorsteunen (wat een stilte!). Jammer alleen dat de oorzaak van het gebonk middenonder de vloerplaat bij de duopassagier bij remmen niet te traceren is! Op de brug gezet - niks te zien. Ook uitlaat is het niet. Toch maar eens een DS-monteur laten luisteren.
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Volgens mij bedoelt ie zichzelf
Citroen!
Ga maar eens op zoek naar een bedrijfje dat dit voor me kan fixen. Heb wel wat adresjes in mijn hoofd.
Uiteraard bedoel ik mezelf - heb niet altijd even veel tijd om volledige zinnen te maken.
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ID Super schreef:Is het handig weet ook hij laten.
Geval 0,3 mm tijd weekendjob naast sollicitatiebrief DVD http://www.forum.nl ook teksten tijd meer naar me werk.ID Pallas 1400
Waar gaat dit nou weer over? Ben je het café uit geflikkerd?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik word af en toe wel eens een beetje kwaad op mijn DS, maar blijkbaar kan ze mensen ook tot waanzin drijven
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
bogaard77 schreef:Waar gaat dit nou weer over? Ben je het café uit geflikkerd?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ID Super schreef:Heb ook niet altijd veel tijd om hele zinnen te maken.
Super ID
Dan kun je beter niets neerzetten. Voor je ‘t weet word je de nieuwe C2 van ‘t forum. En dat is NIET als een compliment bedoeld!
Nu weer on-topic?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste