7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Stervende zwaan… de XM is rot.
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 03 november 2007 12:52 PM
  [ # 91 ]

Ik ben benieuwd naar je resultaten! Mijn 2,1TD laat ook steeds vaker en langer zijn hydraulische klepstoters horen, heb <1000km geleden de olie ververst(10W40) en het getik is toch een behoorlijke domper. Op de kosten van nieuwe hydraulische klepstoters of erger, algeheel gebrek aan oliedruk zit ik niet te wachten.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 03 november 2007 03:08 PM
  [ # 92 ]

Ik ben er helaas nog niet aan begonnen. Beetje weinig tijd gehad de laatste weken..
Maar ik maak komende week een afspraak om de olie te verversen en dan gooi ik paar dagen daarvoor de atf erbij
Ik ben ook erg benieuwd.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 november 2007 03:47 PM
  [ # 93 ]
_Razkin_ schreef:

Ik ben benieuwd naar je resultaten! Mijn 2,1TD laat ook steeds vaker en langer zijn hydraulische klepstoters horen, heb <1000km geleden de olie ververst(10W40) en het getik is toch een behoorlijke domper. Op de kosten van nieuwe hydraulische klepstoters of erger, algeheel gebrek aan oliedruk zit ik niet te wachten.

Hier idem: sinds vorig jaar tikt er een klepstoter. Meestal alleen bij koude motor. Een keertje goed op toeren jagen en de tik is weer weg. Volgend de oliedrukmeter is de oliedruk prima (tussen de 3 en 6 bar: varierend van warme motor statainair draaiend tot koude motor met veel toeren). Na een paar echt lange ritten is het getik meestal weer even weg. Er gaat 10w40 halfsyntheet van goede kwaliteit in.

Zolang het niet erger wordt doe ik er niks aan. Of ik moet er zin in hebben met de distributieriemwissel (over 55.000 km) gelijk dit mee te pakken.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 03 november 2007 06:09 PM
  [ # 94 ]

Nou bij mij is het er altijd. Warm is het iets beter dat wel.

Profiel  
 
xmrijder
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 03 november 2007 09:34 PM
  [ # 95 ]

vindt het toch vreemd als dit verhaal zo zit telezen mijn v6 had 355d gelopen met originele stoters dus waarom zouden de jouwe niet goed zijn zeker als die verder goed loopt en een goede uitstoot heeft!! en een normaal verbruik dan zou ik er echt niets aan doen.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 03 november 2007 11:04 PM
  [ # 96 ]

Dat is natuurlijk nogal makkelijk gezegd. Ten eerste is de v6 een heel andere motor dan een turbodiesel. En ten tweede zeg je nu eigenlijk dat als je een tik in de motor hoort maar verder niets merkt je maar gewoon door moet rijden tot het stukloopt

Dat je met jouw auto 355.000km met de originele stoters hebt gereden is niet echt een criterium. Het is technisch gezien ook mogelijk dat een v6 met een kilometerstand onder de 355.000 kapot loopt. Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
xmrijder
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 03 november 2007 11:36 PM
  [ # 97 ]

nou wat ik zeg is dat je eerst moet zorgen dat je je auto goed kent voor je wat gaat doen en slechte stoters houdt in slecht lopende auto want dan gaan je kleppen niet goed dicht en dat merk je dus als die tikt waarom gelijk je blok uit elkaar! en de mijne zijn ook allemaal V6en

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 04 november 2007 12:19 AM
  [ # 98 ]

Slechte stoters kunnen bij hogere toeren wel goed de speling regelen, maar op stationair toerental niet. De motor zal op toeren gewoon goed lopen. Conditie van een klepstoter is afhankelijk van het algehele onderhoud en met 2de hands auto’s is het vaak gissen hiernaar.
Overigens kan een geringe onnodige klepspeling al zorgen voor tikkende kleppen, terwijl er nauwelijks iets van te merken is omdat de verliezen te klein zijn.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 04 november 2007 12:22 AM
  [ # 99 ]

vandaar dus dat het wellicht met een scheut atf zo schoon te maken is dat het tikken ophoud?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 04 november 2007 12:24 AM
  [ # 100 ]

Speelt het niet ook een beetj emee dat je er nu extra op let en het dus lijkt of het erger/harder klinkt dan het daadwerkelijk doet ?

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 04 november 2007 12:27 AM
  [ # 101 ]

Nou het is er vanaf dag 1 geweest en volgens mij niet erger geworden. Echt irriteren doet het ook niet maar als het wegkan zou ik dat niet erg vinden zeg maar.
Verder een heeeeeeeeeeeerlijke auto en dito motor. Wat een kracht en geluid joh… echt lekker. Soms lekker de radio uit laten omdat het geluid van de motor zo fijn is…. Heb ik nog niet eerder gedaan bij een auto Wink

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 04 november 2007 12:29 AM
  [ # 102 ]
eXaMple schreef:

Nou het is er vanaf dag 1 geweest en volgens mij niet erger geworden. Echt irriteren doet het ook niet maar als het wegkan zou ik dat niet erg vinden zeg maar.
Verder een heeeeeeeeeeeerlijke auto en dito motor. Wat een kracht en geluid joh… echt lekker. Soms lekker de radio uit laten omdat het geluid van de motor zo fijn is…. Heb ik nog niet eerder gedaan bij een auto Wink

zorg maar dat tie netjes is en blijft en maak de motor maar fijn in orde.

De groene heeft ook niet het eeuwige leven…  Wink

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 04 november 2007 12:33 AM
  [ # 103 ]

Ach voordat deze v6 het opgeeft heb ik waarschijnlijk allang weer de ‘hots’ voor een andere heilige koe hoor Wink

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 02 januari 2008 12:14 PM
  [ # 104 ]

Nou nu maar een afspraak bij Renard gemaakt…
Olie lekkage is al 2 keer ‘verholpen’ maar is nu weer terug. Het was de oliedruk sensor die kapot was maar of die nu alweer kapot is?
Het beestje drinkt ook een beetje koelvloeistof ( ook al twee keer iets aan ’ gedaan’ ) en het tikken is ook nog steeds aanwezig.
Ik laat maar even kijken of het een beetje verantwoord is om er een smak poen tegenaan te gooien of dat ik helaas op zoek moet naar een vervangende dame Sad

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 02 januari 2008 03:32 PM
  [ # 105 ]

Ik hoop ook dat het mee valt, ze is nog te goed om het niet te doen.
Wanneer mag ze op bezoek komen?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook