Springt de benzinepomp van een carbu motor uit als gewoon het contact wordt aangezet?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Als er een veiligheids relais bij op zit wel .
Kan je zien aan de bedrading bij de starter ( rode stekkers ).
Zit daar een T stukje tussen , heb je een relais en valt de pomp na enkele seconden af , zolang je start gaat de pomp ook .
En dan krijgt hij via de toerenteller info en blijft de pomp op zolang je motor meer dan 400 tr doet .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
vanaf welk jaar zou dit ingebouwd geweest zijn?
wat voor soort relais is het, en is daar een schema van terug te vinden?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik dacht vanaf 1972 maar was wel als modificatie aanbevolen om op eerdere modellen bij te plaatsen . Technische memo ....
Is een electronich printje en een standaard BOCH ralaistje .
Zal het schema een opzoeken en je doormailen .
Let wel op : een versie één 1-2-3 kon niet overweg met deze extra belasting op de toerenteller uitgang , en daar werd het dan ook afgekoppeld en de pomp rechtstreeks aangesloten .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:
Let wel op : een versie één 1-2-3 kon niet overweg met deze extra belasting op de toerenteller uitgang , en daar werd het dan ook afgekoppeld en de pomp rechtstreeks aangesloten .
Walter
Hoe is een versie één 1-2-3 te herkennen?
De latere 1-2-3’s hebben hier geen problemen meer mee?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Versie 1 kan je wel laten werken door een extra draad rechtstreeks van je RUP aansluiting van de bobijn naar de relais te brengen ,
zo krijgt deze wel twee maal te veel pulsen , maar dat werkt ook perfect .
Het enige doel is dat de print detecteerd dat de motor nog loopt .
Versie twee heeft een kleine zwarte bobijn bijgeleverd merk Pertronics Flame-Thrower
http://www.classicgarage.com/coilsbrackets.html
En inderdaad versie twee zou hier tegen kunnen .
Scans van de relaisschakeling :
Hoop dat het leesbaar is , anders maak ik je wel een fotocopie .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
is leesbaar.
zal het eens bestuderen.
bedankt.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
citrods schreef:is leesbaar.
zal het eens bestuderen.
bedankt.
Is al een kopietje op de post .
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:citrods schreef:is leesbaar.
zal het eens bestuderen.
bedankt.
Is al een kopietje op de post .
wat een service!
Die veiligheidsschakeling, is dat een grijs vierkant doosje dat aan de voetruimte tegen het schutbord zit, aan de kant van de passagier?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Denk van wel
Walter
Meten is weten , gissen is missen