benzinepomp
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 02 november 2007 10:54 PM

Springt de benzinepomp van een carbu motor uit als gewoon het contact wordt aangezet?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 03 november 2007 12:00 AM
  [ # 1 ]

Als er een veiligheids relais bij op zit wel .

Kan je zien aan de bedrading bij de starter ( rode stekkers ).

Zit daar een T stukje tussen , heb je een relais en valt de pomp na enkele seconden af , zolang je start gaat de pomp ook .

En dan krijgt hij via de toerenteller info en blijft de pomp op zolang je motor meer dan 400 tr doet .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 03 november 2007 07:33 PM
  [ # 2 ]

vanaf welk jaar zou dit ingebouwd geweest zijn?

wat voor soort relais is het, en is daar een schema van terug te vinden?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 03 november 2007 08:08 PM
  [ # 3 ]

Ik dacht vanaf 1972 maar was wel als modificatie aanbevolen om op eerdere modellen bij te plaatsen . Technische memo ....

Is een electronich printje en een standaard BOCH ralaistje .

Zal het schema een opzoeken en je doormailen .

Let wel op : een versie één 1-2-3 kon niet overweg met deze extra belasting op de toerenteller uitgang , en daar werd het dan ook afgekoppeld en de pomp rechtstreeks aangesloten .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 03 november 2007 08:44 PM
  [ # 4 ]
wbogaerts schreef:

Let wel op : een versie één 1-2-3 kon niet overweg met deze extra belasting op de toerenteller uitgang , en daar werd het dan ook afgekoppeld en de pomp rechtstreeks aangesloten .

Walter

Hoe is een versie één 1-2-3 te herkennen?

De latere 1-2-3’s hebben hier geen problemen meer mee?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 03 november 2007 09:16 PM
  [ # 5 ]

Versie 1 kan je wel laten werken door een extra draad rechtstreeks van je RUP aansluiting van de bobijn naar de relais te brengen ,
zo krijgt deze wel twee maal te veel pulsen , maar dat werkt ook perfect .

Het enige doel is dat de print detecteerd dat de motor nog loopt .


Versie twee heeft een kleine zwarte bobijn bijgeleverd merk Pertronics Flame-Thrower

http://www.classicgarage.com/coilsbrackets.html

En inderdaad versie twee zou hier tegen kunnen .

Scans van de relaisschakeling :

Hoop dat het leesbaar is , anders maak ik je wel een fotocopie .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 04 november 2007 06:20 PM
  [ # 6 ]

is leesbaar.

zal het eens bestuderen.

bedankt.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 november 2007 07:20 PM
  [ # 7 ]
citrods schreef:

is leesbaar.

zal het eens bestuderen.

bedankt.

Is al een kopietje op de post .

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 05 november 2007 09:35 AM
  [ # 8 ]
wbogaerts schreef:
citrods schreef:

is leesbaar.

zal het eens bestuderen.

bedankt.

Is al een kopietje op de post .

wat een service!

Die veiligheidsschakeling, is dat een grijs vierkant doosje dat aan de voetruimte tegen het schutbord zit, aan de kant van de passagier?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 05 november 2007 09:59 AM
  [ # 9 ]

Denk van wel

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook