Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
ik weet zo snel niet wie het was, maar ik vind het ook geen goed plan
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Precies!
Ik fiets nu elke zaterdag naar mn werk, en weer naar huis. Ben echt niet van plan om dat op mn 18e nog te doen! ops:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ha, ik was dat. Ja het is een rigoureuse oplossing. Maar als ik op me heen kijk is het altijd het weekend waarin de narigheid gebeurt. Ik heb een aantal jaar op de taxi gezeten, en met name in het weekend reed ik elke nacht. Dan zag je overal auto’s in de sloot liggen, tegen bomen aan geparkeerd of anderzins ernstig in de kreukels. Of ze kwamen je met een noodgang voorbij. En het waren altijd jongens van 18 a 19 jaar oud. Door de week zag je dat niet. Dus ik denk zeker te weten de ongelukken die in het weekend gebeuren met 80% terug te dringen als je die groep uit sluit.
Tot je 23ste is wel wat overdreven ja, goed het eerste jaar alleen. Dan moeten ze het echt verdienen op in het weekend te mogen rijden.
Het eerste jaar dat je je rijbewijs hebt word je toch haast al nooit aangenomen als taxichauffeur, koerier enz.
Het rijbewijs is vrij eenvoudig te halen, en vervolgens kijkt er nooit meer iemand naar om of je je wel netjes gedraagd.
Het huidige puntensysteem is zo gek nog niet. Al zou de controle wel verder opgevoerd mogen worden. Dan is een regel die je het eerste jaar verbied tussen vrijdag 20 uur en maandag 4 uur te rijden een welkome aanvulling mijn inziens. Ik weet zeker dat je een hele hoop narigheid voorkomt. Misschien is het inderdaat beter alleen de zaterdag nacht eruit te snijden. Dat maakt de controle ook makkelijker. En dan maak je het ook mogelijk voor de beginnende bestuurder om thuis te komen.
Dus bij deze mijn herziene versie:
Huidige puntensysteem blijven hanteren en beter controleren, en het eerste jaar niet rijden tussen zaterdag 20 uur en zondag 12 uur.
Waarom tot zondag 12 uur? Vaak lopen afterparty’s langer door dan de meeste disco’s die sluiten rond 3 a 5 uur, en beginnen voetbal wedstrijden rond een uur of 10 a 11. Je wilt niet weten hoeveel er nog bezopen richting velden rijden. Ze hebben 2 uurtjes geslapen, even gedouched en wat gegeten. Dan voelen ze zich nuchter, maar ze zijn gewoon nog dronken. Mensen bij wie na 12 uur dat nog niet duidelijk is zijn bewuste drankrijders en verdienen het om gepakt te worden.
Geloof me, ik heb met de taxi heel wat voetballertjes huiswaarts gebracht omdat meneer agent het beter vond dat ze de auto maar even lieten staan aldaar.
Test
@Thijs. De problematiek is heel duidelijk bekend. Maar het is nog lang niet makkelijk om er regelgeving voor te verzinnen die het probleem effectief bestrijdt, maar weer teveel beperkingen oplegt en dan ook nog eens ingevoerd kan worden. Wie zei er dat besturen (in politiek opzicht) een makkelijk beroep is?
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
En de beginnende bestuurders die niet drinken, of onder de norm zitten, mogen dan ook maar niet rijden in het weekend?
Jij maakt vrienden..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo1990 schreef:En de beginnende bestuurders die niet drinken, of onder de norm zitten, mogen dan ook maar niet rijden in het weekend?
Jij maakt vrienden..
Hmm, ik merk dat het heel moeilijk is voor de beginnende bestuurder om nuchter te blijven. En als ze dat al lukt laten ze zich ophitsen en/of jagen.
Trouwens is het van de zotte dat ook beginnende bestuurders een bepaald promilage mogen hebben. Zo geef je al aan dat drinken en rijden mag, dan wel in beprekte mate. Maar dan krijg je weer figuren als: Mijn lichaam neemt de alcohol heel slecht op, dus ipv 2 biertjes drink ik er 5; Niet doen dus.
Gewoon alles naar 0,001.
Waarom geen 0,000? Omdat door bepaalde natuurlijke gistingen in de maag er altijd een 0,001 zou kunnen ontstaan, heb je dat gezeur gelijk niet meer.
Test
heeft nix met jongeren te maken het drinken dat moet men voor iedereen verbieden
Thijsvandebles schreef:
Gewoon alles naar 0,001.
Waarom geen 0,000? Omdat door bepaalde natuurlijke gistingen in de maag er altijd een 0,001 zou kunnen ontstaan, heb je dat gezeur gelijk niet meer.
0.2 (wat nu geldt) is effecitef gezien gewoon nul. als je 1 biertje drinkt ga je al de grens over.
MAAR.. nul is ook betrekkelijk. Als je een biertje drinkt is het na 1.5 uur uit je bloed. Dus je kan altijd blijven rekenen met wat ruimere marges.
citroenc2 schreef:heeft nix met jongeren te maken het drinken dat moet men voor iedereen verbieden
Dat is de 2de keer binnen een week dat ik het met je eens ben.
Keer pilsje pakken samen?
Test
Thijsvandebles schreef:citroenc2 schreef:heeft nix met jongeren te maken het drinken dat moet men voor iedereen verbieden
Dat is de 2de keer binnen een week dat ik het met je eens ben.
Keer pilsje pakken samen?
ach mensen veranderen wel eens maar wie is er dan de bob
citroenc2 schreef:Thijsvandebles schreef:citroenc2 schreef:heeft nix met jongeren te maken het drinken dat moet men voor iedereen verbieden
Dat is de 2de keer binnen een week dat ik het met je eens ben.
Keer pilsje pakken samen?
ach mensen veranderen wel eens maar wie is er dan de bob
Wij hebben toch geen punten rijbewijs meer? wij mogen 2 biertjes hebben ha ha
Test
je moet het goede voorbeeld aan de jongeren geven he
maar om tot de discussie terug te komen ik denk dat je beter het zoals nu kan houden en extra kan controleren en bijv max pk/gewicht moet gaan hanteren
citroenc2 schreef:je moet het goede voorbeeld aan de jongeren geven he
maar om tot de discussie terug te komen ik denk dat je beter het zoals nu kan houden en extra kan controleren en bijv max pk/gewicht moet gaan hanteren
ja minimaal 12 kilo per pk ofzo?
Dan zou een BX maximaal 83 pk mogen hebben…..lijkt me redelijk
Test
Rij ik dan ook als ik uit ben geweest, mijn laatste biertje half 3 snachts, en sochtends 11 uur weer op de brommer naar huis met 6 uur slaap?