![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2862.jpg)
Totaal aantal Berichten: 478
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Ik denk er ook al een tijdje over na om Xenon in te bouwen en ben erg benieuwd welk setje mensen nou precies hebben aangeschaft. Verder kan ik mij nogsteeds niet aan de indruk onttrekken dat tegenliggers last van me krijgen als de neus in de lucht gaat bij het optrekken etc ..
En is Xenon nou zo helder dat het rijdt alsof je grootlicht aanhebt ?
Nu C5 tijger…
TCT tijger schreef:Ik denk er ook al een tijdje over na om Xenon in te bouwen en ben erg benieuwd welk setje mensen nou precies hebben aangeschaft. Verder kan ik mij nogsteeds niet aan de indruk onttrekken dat tegenliggers last van me krijgen als de neus in de lucht gaat bij het optrekken etc ..
En is Xenon nou zo helder dat het rijdt alsof je grootlicht aanhebt ?
Ik heb deze set gekocht:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200164275416&ssPageName=MERC_VIC_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT&refitem=200152115016&itemcount=4&refwidgetloc=closed_view_item&usedrule1=StoreCatToStoreCat&refwidgettype=cross_promot_widget
Je kunt zien op deze site dat de klanten zeer tevreden zijn.
De lichtopbrengst (dimlicht) is idd vergelijkbaar met ‘groot licht aanhebben’, maar het bestreken veld is uiteraard korter. Groot licht van de XM is uitstekend en behoeft naar mijn mening geen aanpassing.
Tegenliggers zullen altijd enige hinder ondervinden van abrupt optrekkende auto’s, of ze nu Xenon of halogeen hebben. En woon maar in een berg- of heuvelachtig land (zoals ik). Hier kan je heel vaak verblind worden door de lichten van tegenliggers. Niet alleen die van auto’s maar ook van 2-wielige voertuigen uiteraard. Je leert niet in die lichten te staren maar je ogen gericht te houden op de zijkant van de weg.
P.S.
In korte tijd schijnen de prijzen enorm gestegen te zijn. Ik betaalde slechts $68.00
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Is het lichtbeeld bij type1 koplampen ook goed af te stellen? Ben ook Xenon aan het overwegen, omdat de lichtopbrengst gewoon treurig is. De plastic glaasjes bij het dimlicht zijn nog mooi helder daar ligt het niet aan.
Een XM is een XM….....dus vanwege onze automatische hoogteregeling kan dat dus, ook type I uiteraard.
Ik snap niet waarom niet iedereen XM rijdt.
Gaat mij niet om de hoogte. Niet elke koplamp/reflector geeft een goed lichtbeeld(strooilicht) met xenon lampen en aangezien type 1 koplampen al niet hoogaangeschreven staan was ik er benieuwd naar.
_Razkin_ schreef:Gaat mij niet om de hoogte. Niet elke koplamp/reflector geeft een goed lichtbeeld(strooilicht) met xenon lampen en aangezien type 1 koplampen al niet hoogaangeschreven staan was ik er benieuwd naar.
De reflector van een type 1 of 2 zijn gelijk; het is de aanwezigheid van tussenglaasjes die na verloop van tijd een slechter lichtbeeld geven. Gewoon glazen van een type 2 erop en die tussenglaasjes eruit. Klaar.