Hoi allen,
ik volg ‘t forum al een tijdje, maar heb me nu toch eens ingeschreven, kan ik ook es reageren en berichtjes posten.
kleine voorstelling: Sam Clukkers, belg van 21 jaar, opgegroeid met Citroën van kleinsaf (Dyane’s, 2cv) Sinds een jaar of 4 al in de ban van de BX en de BX SPORT in het bijzonder. Heb een jaartje of twee geleden een BX SPORT gekocht om deze te redden van de ondergang, heb em toen ook verkocht zodat ie gerestaureerd kon worden. (had toen de middelen en de financiën niet om dat zelf te doen) Sinds enkele dagen ben ik in ‘t bezit van een 16RS uit 1985. De eerste eigenaar is pas overleden en de auto moest de deur uit. Wagen heeft sinds nieuw steeds droog in een garage gestaan. Hij heeft nu 101.706km’s op de teller en das toch een mooi getal vind ik zelf De kleur is Bleu Iris, toch enorm zeldzaam op de BX. Even een poging om wat foto’s te laten zien, als alles lukt zien jullie m’n nieuwe aanwinst hieronder verschijnen..
Groets Sam
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ziet er bijzonder fraai uit Sam!
Jammer dat ze die strepen op de bumpers hebben geverfd…..
gr.Martijn
CitroenAZU schreef:Ziet er bijzonder fraai uit Sam!
Jammer dat ze die strepen op de bumpers hebben geverfd…..
gr.Martijn
Dank je
dat zilver op m’n bumpers is echt een ramp, vreselijk lelijk Ma goed, ‘t is een zo goed als nieuwe type 1, wat kan een mens nog meer willen Is die lak niet op de een of andere manier verwijderbaar zonder het plastic te beschadigen? Dat zou wel de oplossing zijn. Anders moet ik op zoek gaan naar andere blauwe type 1 bumpers in dezelfde kleur (naald in een hooiberg) Ben zeker niet van plan om ze dik in de blauwe lak te spuiten, zou te opvallend zijn. En ik ben ook niet het type dat z’n type 1 verkracht met nieuwe type bumpers. Voorlopig rijden we zo wel even rond
Groets Sam
Totaal aantal Berichten: 423
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Echt een hele mooie bak Sam! Ik vind het 1 van de mooiste type 1’s die ik gezien heb. Wel jammer van die dikke strepen op de bumpers ja.
Is die oranje striping wel origineel? Die vind ik wel erg goed staan
Hoi flapdrol
die oranje striping is spijtig genoeg ook niet origineel, ik kan ze er ook niet afhalen want dan zit ik met kleurverschil. Maar al bij al valt dat oranje streepje nog goed mee Al die rotzooi vind ik op zich niet zo héél erg, maar ‘t is nu net omdat het zo’n zeldzame kleur is op de BX, wel een beetje jammer.
Groets Sam
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ziet er erg netjes uit… elke BX liefhebber’s droomvondst, lage km altijd binnen gestaan. Erg goed.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Echt een mooie Bix
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
netjes !
Super! Toch echt wel heel charmant, dat type 1.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
misschien een rare vraag, maar wat is dat zwarte ding midden op het dasboard?? ik kan mij er niet iets bij voorstellen, wat je ermee kan ofzo.
ik zat al te denken aan opberglaadjes, maar die lijken mij dan erg klein
janneman schreef:misschien een rare vraag, maar wat is dat zwarte ding midden op het dasboard?? ik kan mij er niet iets bij voorstellen, wat je ermee kan ofzo.
ik zat al te denken aan opberglaadjes, maar die lijken mij dan erg klein
Zeker nog erg jong, en het cassettetijdperk niet meegekregen.
Opbergvakjes voor cassettes dus.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
haha, ja, idd nog wel wat jonger als de meesten hier ja , nog wel cassettes meegemaakt hoor, maar ik had écht nog nog nooit zo’n ding gezien. vandaar dat ze bij ons altijd de hele auto doorgingen
ik had ze ook nog nooit gezien. en ik ben opgegroeid met lp’s en cassettebandjes
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Dat ding is idd voor cassettes ja Geweldig 80’s-spul!
Past leuk in de type 1, langs de andere kant wel zonde dat het dash verknoeid is met de lijm. Als ik em verwijder zit ik zowiezo met vieze lijmplekken vrees ik.
Sam
Misschien kan je eens wat proberen met stickerlijm verwijderaar?
In mijn TGI zit links boven de zekeringen een cassettehouder, helaas zijn de plastic lipjes die de cassettes vasthouden niet al te sterk, dus als ik het klepje dichtdeed (klik) donderde alles verder het dashboard in…
Ben niet echt van plan om dat ding te verwijderen
Misschien kan ik die tip wel gebruiken voor enkele andere lijmplekjes, stond namelijk nog een Jezus Christus-beeldje in de hoek van het dash geplakt ... ik ben niet bepaald gelovig, hehe
Sam