Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Krik je wagen omhoog en draai langzaam met het wiel,je zal snel merken welke lager er stuk is!Het lawaai is goed hoorbaar als het wiel onbelast is.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
johan20 schreef:Krik je wagen omhoog en draai langzaam met het wiel,je zal snel merken welke lager er stuk is!Het lawaai is goed hoorbaar als het wiel onbelast is.
Dan is er dus geen wiellager stuk, want ik hoor niets raars als ik beide wielen ronddraai
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Als ik van u was zou ik toch de 4 wielen eens proberen,soms lijkt het lawaai van vanachter te komen en is het afkomstig van vanvoor en omgekeerd.Waneer maakt de wagen juist lawaai?
je kan ook de auto opkrikken en voelen aan het wiel of er spelling is
bij mijn xantia was dat ten ook op hoge snelheid hoorder je het wel met de hand ronddraaien niet maar er was wel speling voelbaar
Opkrikken, voelen (wat C2 dus zegt), ronddraaien, kijken of er leidingen/kabels/whatever zijn die (als het wiel ingeveerd is!) de band/het wiel kunnen raken, kijken naar slijtsporen (zowel op leidingen/kabels als op je band/velg) en eens een stuk rijden zonder wieldoppen (je weet maar nooit). Werkt dat alles niet: wielen links en rechts even verwisselen (wel je Visa laten steunen op goede garagebokken dan, niet op 2 krikjes ! ! !) en weer een stuk rijden.
Dit alles is relatief simpel, eenvoudig en goedkoop te doen, zeker als je garagebokken en ander gereedschap al in huis hebt.
Schijt aan originaliteit.
zoals LE aangeeft doe je het voelen naar speling op een stel goede steunen en niet op de krik
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
De Visa maakt lawaai wanneer ik harder dan 30 ga rijden. En hoe harder ik ga hoe erger het wordt. Onder de 30 is er ook lawaai te horen, alleen dan moet je je heel erg concentreren.
Ik zal de speling eens controleren. Garagebokken en goed gereedschap heb ik
De auto moet gewoon voor dinsdag klaar zijn, want dinsdag ga ik naar een citroen liefhebber ops:
nog even een tip kijk eens hoe oud je banden zijn en hoeveel profiel deze hebben soms gebeurd het wel eens dat oud of versleten banden herrie gaan maken
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
citroenc2 schreef:nog even een tip kijk eens hoe oud je banden zijn en hoeveel profiel deze hebben soms gebeurd het wel eens dat oud of versleten banden herrie gaan maken
Banden zitten er net nieuw op, 400km
dan lijkt mij het dat je dat wel kan schrappen
paso schreef:zoals LE aangeeft doe je het voelen naar speling op een stel goede steunen en niet op de krik
Eigenlijk heb ik dat niet gezegd, maar had ik dat wel even moeten zeggen ja ops:
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:paso schreef:zoals LE aangeeft doe je het voelen naar speling op een stel goede steunen en niet op de krik
Eigenlijk heb ik dat niet gezegd, maar had ik dat wel even moeten zeggen ja ops:
nou ja
maar op een krik trek je de wagen zo op de grond
eigenlijk is het simpel : voor wat dient een krik? om de wagen op te krikken
voor wat dienen assteunen, 2 maal raden
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
De thee roeren ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Okeej..
Haal net de rechter achterband eraf..
Zie dat het vuil van de schokbrekers af is. Dus schuurt de band tegen de schokbreker aan. Band staat er dus ook beetje scheef onder! Zo “\” zeg maar!
Ik kijk even verder is het 2e lager wat in de remtrommel zit stuk! Mist een kogeltje.
Dus nu nieuw lagersetje besteld. Hopen dat dit de oplossing is ops:
Dat klinkt wel als een mogelijke oorzaak
Als dat het niet is (waarschijnlijk wel) dan had ik nog gesuggereerd dat het een loodje was wat van je wiel gevallen is waardoor je onbalans hebt.
Schijt aan originaliteit.