Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Onlangs wees iemand van de Amivereniging mij er op dat ik een “verkeerde” grill op mijn Ami had zitten.
Mijn Ami is een zgn. “Grand Confort”, de meest luxe Ami6 uitvoering destijds, en die hadden een grill die later ook op de “Club “modellen"geleverd is.
Zal jullie niet vermoeien met nog meer details, hier het resultaat:
Voor:
en nu met de chique grill:
Het is even wennen….
Jeroen
Het is voor jou wellicht even wennen, maar het staat wel heel erg mooi!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Gaaf om te zien dit echt jeugd sentiment voor mij, we hadden vroeger twee ami break’s een groene en een rode ik weet niet meer wat voor uitvoeringen het waren, de groene heeft het leven gelaten in zwitserland frontaal tegen een passat aan gereden ami totalloss passat reed nog Van de rode weet ik alleen dat ie een keer gestolen is, wel weer terug gevonden en toen verkocht. Maar de vacantie’s naar frankrijk in de ‘70 jaren met de ami zijn me wel bij gebleven.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
- 2CV 6 Special
Vandaag een flinke tocht gemaakt met de Ami. In totaal 440 km. afgelegd zonder problemen.
Er was een evenement van de Amivereniging in Ravenstein, de traditionele snertrit. Zie voor de foto’s onderstaande link:
Het was reuze gezellig en erg goed georganiseerd!
Jeroen
Prachtig zeg!! Ik meende zowaar een Ami op te merken in “Vert Reinette”. Prachtige b(e/ij)rijdsters meende ik ook te spotten
Zo’n Ami is wel heel barok ontworpen. Daar waar de GS (zoals Opron het bedoelde) juist een heel strak ontwerp had is die AMI juist heel “onrustig”. Allemaal lollige grapjes en tierelantijnen. En dan nog een gefotografeerd op een mooie zonnige dag. Prachtig. Alleen jammer dat ik zoiets dan weer lees als het weer voorbij is (en het ook maar op hooguit 30 km van mijn huis was).
Totaal aantal Berichten: 8160
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Wat een lekkere serie foto’s om naar te kijken Jeroen. Opvallend ook hoeveel leden er meegaan met zo’n trip. Dat maakt het extra leuk natuurlijk.
En met deze weersomstandigheden is het geweldig om zo’n trip te maken. 440 km, het is nogal wat. Zal ik dan toch maar LPG in de Super zetten?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- Xsara Scootertje.
hogervp schreef:Zal ik dan toch maar LPG in de Super zetten?
Patrick
NEEEEE niet doen!! Stel de motor goed af en je hoeft geen gas, gas is om op te koken toch?
- 2CV 6 Special
Ik ga vanmiddag naar een Ami6 kijken die 3 dagen ouder is dan de mijne.
Verder exact hetzelfde. Zowel de kleur als de uitvoering.
Ik ben bezig met het verzamelen van zoveel mogelijk gegevens over de Ami6-sen die in België gemaakt zijn. Alle originele nederlandse Ami’s komen uit België. Er is bijna geen documentatie over, dus ben je aangewezen op de exemplaren die er nog zijn en dan met terugwerkende kracht proberen te achterhalen wat de afwijkende details zijn.
Met het vergelijken van beide Ami’s kom ik dan weer een stapje verder.
Binnen de Amiclub is ook iemand bezig met dit onderwerp. In het laatste nummer van het clubblad staat een heel leuk artikel van hem.
De foto’s van “het onderzoek” plaats ik voor de liefhebbers.
Jeroen
- 2CV 6 Special
- Xsara Scootertje.
Gaaf is dit zeg, hoe ben je er achtergekomen dat er nog zo’n AMI 6 in je buurt stond? Die van jou ziet er wel veel beter uit, is ze over gespoten?
- 2CV 6 Special
De eigenaar is lid van de Amivereniging en ik werd weer getipt door een ander lid.
De mijne is in 1983 overgespoten, dat is dus al een hele tijd geleden.
Gewoon goed in de was zetten dus.
Die andere Ami6 is 6 jaar lang gewoon dagelijks gebruikt en heeft ook altijd buiten gestaan. Desondanks is hij nog redelijk goed gebleven.
Jeroen
hopelijk gaat die andere de zorg kijgen die hij dringend verdient
maar mooie actie die fotoshoot
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
- 2CV 6 Special
Leuke vondst Jeroen! Ik ben blij om te horen dat deze pracht na jaren van misbruik toch een verwenbeurt krijgt en in de toekomst nog eens in volle glorie naast de jouwe kan staan.
Sam
Wat is de Ami 6 berline toch een prachtige auto !!
Met mijn 2 DS-en en 1 Ami 6 krijg ik ook de meeste en de leukste reacties in de Ami.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper