22 van de 27
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »

Overlijdensbericht (p20) ‘t was geen Digit, ‘t was geen GT..
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 05 november 2007 01:01 AM
  [ # 316 ]
BasisBIX schreef:

Is er nog enig hoop om de auto weer op (te laten) bouwen?
Ik weet niet in hoeverre het dashboard vergaan is?
En wat de verzekering gaat vergoeden (i.v.m. dagwaarde enzo)

Maar verder veel sterkte gewenst!!!

Als het WA is, niets.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 05 november 2007 01:03 AM
  [ # 317 ]
Assitch schreef:
karel schreef:
Assitch schreef:

even schrikken.is deze auto niet meer ? vermoedelijk een benzinebrand. zat er op deze auto nog een stalen benzinepomp????
zo ja, ik heb 10 jaar geleden mn 16 trs een paar weken stilgezet om deze vervelendigheid te voorkomen,en een gemodificeerde pomp te kunnen monteren.
in ieder geval veel sterkte.

assitch

Maar waar moest je dan precies op letten?

Het foute soort had het dekseltje van ijzer, en het huis ook toch?

Het goede soort had een zwart kunststof dekseltje?

ALLE STALEN BENZINEPOMPEN DIE NOG AANWEZIG ZIJN OP BX16/19 EN OOK DE OUDERE 1400 PER DIRECT VERWIJDEREN EN DOOR KUNSTSTOFPOMPEN VERVANGEN DE MINSTE OF GERINGSTE LEKKAGE KAN AANLEIDING ZIJN VOOR DIT SOORT ELLENDE!!!!!!
PREVENTIEVE AKTIE ANNO 2007 VOOR EEN ONTWERP UIT 1982
vooral   autoos van oudere mensen geweest en met weinig kilometers op de teller zijn bij voorbaat verdacht!!!!!!
ik heb notabene op het evenement in raamsdonkveer nog iemand geaviseerd per direct de benzinepomp te vervangen! en juist op de dag dat de oudsste bx in nederland 25 jaar wordt gebeurt dit! krijg er nog kippevel van!!!

bij vragen of twijfels graagf mailen?!!!!

De vraag blijft of dat hier speelde - dat moet te achterhalen zijn.

Een geplofte benzineslang (ook aanleiding voor preventieve akties!) kan precies hetzelfde veroorzaken natuurlijk.

Zeker de typen met een flowmeter voor de boordcomputer zijn daar - vanwege de grotere hoeveelheid erg knullig lopende benzineslangen - érg gevoelig voor. Vooral verbindingen van de motor naar de carosserie zijn in verband met de grote hoeveelheid beweging (bij iedere toerentalwisseling in feite) erg kwetsbaar.

Maar laten we dit topic - een soort condoleance-register, al gaat het niet om personen gelukkig (?) - niet onnodig vervuilen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 05 november 2007 01:06 AM
  [ # 318 ]

Een afgebrande auto restaureren is een hele toer. Dashboard en bekleding zit vol me rooklucht, als het echt hard is gegaan zal het dasbhoard ook wel niet veel meer zijn. Kortom: dan heb je een rijdende TRS nodig om em weer in orde te krijgen. Niet is natuurlijk onmogelijk, maar zo te zien heeft het flink hard gebrand en dan moet je zowat alles in de motorruimte wel vervangen om hem weer goed te krijgen.

Profiel  

Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413

Gepost: 05 november 2007 01:06 AM
  [ # 319 ]
BasisBIX schreef:

Is er nog enig hoop om de auto weer op (te laten) bouwen?
Ik weet niet in hoeverre het dashboard vergaan is?
En wat de verzekering gaat vergoeden (i.v.m. dagwaarde enzo)

Maar verder veel sterkte gewenst!!!

ben heek\l benieuwd of deze bx een wederbestaan gaat krijgen

hoor het wel…...

de citroen-liefhebber

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 05 november 2007 01:08 AM
  [ # 320 ]

joh ff eerlijk, Peter is een toffe gast, is hij niet minder om..
maar zn auto’s worden/werden altijd LOW budget onderhouden.

ik ga niet op de preek stoel zitten, (en eigelijk doe ik dat toch) maar zulks was te verwachten.

zelfs mn beste vriend, (ja de betere kenners weten wie ik bedoel) melde al het gevaar van dit mobiel… hij is en was gewaarschuwd,,,

dat dit gebeurd is in en echt in en in triest, maar een klasieker rijden heeft zekers ook verantwoording in zich,,,getuige nu dit trietse verhaal..

wupke Crying or Very sad

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 november 2007 01:11 AM
  [ # 321 ]
mpostma schreef:

.....en dan moet je zowat alles in de motorruimte wel vervangen om hem weer goed te krijgen.

Wat denk je van de motorruimte zelf…. Door de hoge temperaturen blijft er enkel een zeer roestgevoelige zooi over. Ik zou er gewoonweg niet aan beginnen.

Profiel  

Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank

[ # 322 ]
karel schreef:
Assitch schreef:
karel schreef:
Assitch schreef:

even schrikken.is deze auto niet meer ? vermoedelijk een benzinebrand. zat er op deze auto nog een stalen benzinepomp????
zo ja, ik heb 10 jaar geleden mn 16 trs een paar weken stilgezet om deze vervelendigheid te voorkomen,en een gemodificeerde pomp te kunnen monteren.
in ieder geval veel sterkte.

assitch

Maar waar moest je dan precies op letten?

Het foute soort had het dekseltje van ijzer, en het huis ook toch?

Het goede soort had een zwart kunststof dekseltje?

ALLE STALEN BENZINEPOMPEN DIE NOG AANWEZIG ZIJN OP BX16/19 EN OOK DE OUDERE 1400 PER DIRECT VERWIJDEREN EN DOOR KUNSTSTOFPOMPEN VERVANGEN DE MINSTE OF GERINGSTE LEKKAGE KAN AANLEIDING ZIJN VOOR DIT SOORT ELLENDE!!!!!!
PREVENTIEVE AKTIE ANNO 2007 VOOR EEN ONTWERP UIT 1982
vooral   autoos van oudere mensen geweest en met weinig kilometers op de teller zijn bij voorbaat verdacht!!!!!!
ik heb notabene op het evenement in raamsdonkveer nog iemand geaviseerd per direct de benzinepomp te vervangen! en juist op de dag dat de oudsste bx in nederland 25 jaar wordt gebeurt dit! krijg er nog kippevel van!!!

bij vragen of twijfels graagf mailen?!!!!

De vraag blijft of dat hier speelde - dat moet te achterhalen zijn.

Een geplofte benzineslang (ook aanleiding voor preventieve akties!) kan precies hetzelfde veroorzaken natuurlijk.

Zeker de typen met een flowmeter voor de boordcomputer zijn daar - vanwege de grotere hoeveelheid erg knullig lopende benzineslangen - érg gevoelig voor. Vooral verbindingen van de motor naar de carosserie zijn in verband met de grote hoeveelheid beweging (bij iedere toerentalwisseling in feite) erg kwetsbaar.

Maar laten we dit topic - een soort condoleance-register, al gaat het niet om personen gelukkig (?) - niet onnodig vervuilen.

ikke wil het topic niet vervuilen maar weleen duidelijk signaal afgeven dat we op dit soort zaken weldegelijk onze aandacht moeten (gaan) vestigen!!!!

de citroen-liefhebber

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7778

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
  [ # 323 ]

Oude/geliefde BX of niet, met elke andere auto waarin dit gebeurd zou zijn is dit ook gewoon een hele heftige ervaring.

Natuurlijk is het zonde van een zeldzame auto maar zolang je er goed mee wegkomt is dat altijd van ondergeschikt belang.

Veel sterkte!

Daan

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 05 november 2007 01:14 AM
  [ # 324 ]

het blokje van de 1400 ligt klaar.. dus rijden kan hij iig snel weer.

de Cali? ik wil de foto’s afwachten van het eindresultaat,, mischien dat ik er heil in zie mischien ook niet,

mvgr wupke Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 05 november 2007 01:15 AM
  [ # 325 ]
mpostma schreef:

Een afgebrande auto restaureren is een hele toer. Dashboard en bekleding zit vol me rooklucht, als het echt hard is gegaan zal het dasbhoard ook wel niet veel meer zijn. Kortom: dan heb je een rijdende TRS nodig om em weer in orde te krijgen. Niet is natuurlijk onmogelijk, maar zo te zien heeft het flink hard gebrand en dan moet je zowat alles in de motorruimte wel vervangen om hem weer goed te krijgen.

Die roetlucht krijg je er echt niet meer uit.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 05 november 2007 01:15 AM
  [ # 326 ]

Sja, achteraf kijk je een koe in de kont. Ik denk dat elke zichzelf respecterende type 1 liefhebber met enige technische grondslag wel op de hoogte moet zijn (en zeker kan zijn) van de gevaren van oude benzineslangen en benzinepompen. Het is echt al zooo vaak aan bod geweest. Maar ja, daar maak je de zaak niet mee ongedaan. Volgens mij is er in de En Avant ook al regelmatig over gepubliceerd.

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641

Gepost: 05 november 2007 01:19 AM
  [ # 327 ]

Jeetje… dat is uitermate $#@&*&&)(*% mag ik wel zeggen…

Dan heb ik dus vanmiddag een van de laatste plaatjes van deze BiX geschoten…

Profiel  

Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 05 november 2007 01:20 AM
  [ # 328 ]
mpostma schreef:

Sja, achteraf kijk je een koe in de kont. Ik denk dat elke zichzelf respecterende type 1 liefhebber met enige technische grondslag wel op de hoogte moet zijn (en zeker kan zijn) van de gevaren van oude benzineslangen en benzinepompen. Het is echt al zooo vaak aan bod geweest. Maar ja, daar maak je de zaak niet mee ongedaan. Volgens mij is er in de En Avant ook al regelmatig over gepubliceerd.

preventief onderhoud en 2x per jaar iemand anders naar je dierbare auto laten kijken kan geen kwaad

de citroen-liefhebber

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 05 november 2007 01:23 AM
  [ # 329 ]

Wat een drama! En wat een bijzondere bx gaat hier verloren, veel sterkte!!!!

Profiel  

Gepost: 05 november 2007 01:24 AM
  [ # 330 ]

Woorden hiervoor zijn er gewoon niet.
Als er nu 1 BX op het forum moest blijven was dit de grootste kanshebber, en om net deze te verliezen is gewoon onbeschrijfelijk.

Veel sterkte met het verlies, iedereen rouwt…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

22 van de 27
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook