Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
oooh mijn god
Ik ben er stuk van!! wat een smerige ervaring zeg
Een ware nachtmerrie, kweet niet wat ik ervan moet zeggen!
Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies!!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
ik krijg heel veel woede in mn harsens, om dit lijk evenals mn XM van de sloop te behoeden..
echter dit geintje kost grofweg 20 mille…. hmmm,,, nog ff nachtje slapen, maar ergens wil ik de Deel 3 papieren wel…
mvgr wupke
mooie tuut voor mn ega niet toch?
mvgr wupke let the sun shine ow let the sun shine make me happy ,,every day
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Dank voor alle medeleven.
En nee, geen gewonden gelukkig.
Wat betreft de oorzaak: ik kan slechts raden. De brand was het hevigst aan de kant van de (1 jaar oude) accu, maar dat is slechts wat er van buitenaf te zien was. Hij had de gemodificeerde benzinepomp met ‘t plastic kapje, de rubberen brandstofleidingen hebben Wouter en ik volledig vernieuwd toen ik ‘m vorig jaar importeerde.
Aanvankelijk leek ‘t gewoon een lullig pechgeval: ik probeerde een auto bij 110 km/u in te halen en dat lukte niet, hij reageerde niet meer op gasgeven. Snelheid viel steeds verder terug en in de hoop een vluchthaventje te bereiken heb ik ‘m uiteindelijk maar in z’n neutraal gezet en zover mogelijk laten doorrollen. Mijn eerste gedachte was ook de anwb te bellen maar toen ik rook zag in combinatie met de geur van schroeiend rubber, en al snel de eerste uitslaande vlammen, toch maar 112 gebeld.
Mogelijke oorzaken: kortsluiting, benzinelekkage (maar niks geroken), maar ik denk ook aan de luchtslang achter het blok die er vandaag in is gezet (weet niet hoe dat ding heet) en zou willen dat dat toeval er niet was…
Maar goed, deze BX is niet meer, dit is een ex-BX. Opnieuw opbouwen is een kansloze onderneming imo. Ook het interieur is zo goed als volledig verloren: het dashboard is totaal gesmolten (en gefuseerd met mijn huissleutels…) en de rest van het interieur heeft brand-, rook- en waterschade.
Morgen worden de restanten naar Leerdam gebracht en dan ga ik kijken wat er nog te redden valt. Ik hoop op tenminste 3 van de 4 Michelins die ik er gisteren nieuw onder heb laten zetten (hij had nog niet eerder zo fijn gereden…).
Nu ga ik eerst iets met een bed en nachtrust proberen te doen, met de schrik en ‘t verdriet dat nog in m’n lijf zit…
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Wat een droevig bericht. Zo’n prachtige bx met zo’n einde, niet leuk. Succes met de afhandeling en verwerking!
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Lijkt inderdaad op een benzineleiding breuk of dergelijke…
veel sterkte
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
voor je hem de sloop op gooit hou even contact,,,
ik beloof niks, maar zomaar de sloop op wandelen , mjah,, kwee nie..
zoveel vert cali’s benne er nu ook weer niet.
mvgr wupke:
PS er ligt hier een 1400 blok te wachten en te trappelen van ongeduld om weer aan de vergaser te zuigen…...
Mogelijke oorzaken: kortsluiting, benzinelekkage (maar niks geroken), maar ik denk ook aan de luchtslang achter het blok die er vandaag in is gezet (weet niet hoe dat ding heet) en zou willen dat dat toeval er niet was…
dat ding wat ik er woest uitrukte laatst omdat het een brandhaard was?
mvgr wupke: :
voor de niet begrijpende ,,, het hiteschild carb/luchtinlaat verwarmingsbuis
mvgr wupke:
- BX 19 GT
- BX 16 RS
kreazyV8wuppo schreef:dat ding wat ik er woest uitrukte laatst omdat het een brandhaard was?
Ja, maar dan een nieuwe “officiële”, Citroën-goedgekeurde…
- BX 19 GT
- BX 16 RS
En inderdaad 2black, 1 van de laatste foto’s…
beerpeet schreef:
Maar goed, deze BX is niet meer, dit is een ex-BX. ......
Je bent gelukkig nog in staat om een Monty Python variant te gebruiken…
Leve de Dead Parrott Scetch!
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Pff, echt k*t dit man! Succes met de afhandeling!
Gecondoleerd!
Test
simpel
de tuut is overleden en slooprijp
ik persoonlijk kan en heb (mischien de mogenlijkheden om ze tot een nieuw leven te verwekken,,,
eea babbel ik wel af met peter,, en niet in deze draad.
mvgr wupke:tot nader order dus