citrofiel!ik? schreef:Dat ik hem gekocht heb, is het dichste wat die auto bij een hemel gaat komen, want ik fix hem iedere keer weer, ondanks dat ie me weer in de steek gelaten heeft, ik ben namelijk net als HIJ heel vergevensgezind.
je moet maar zo denken, op een gegeven moment is alles wel een keer vervangen
hoe rijdt mijn bxie trouwens?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Goed nieuws, de 16v is weer gemaakt, de koppakking en natuurlijk meteen alle andere pakkingen zijn inmiddels vervangen, de dynamo ook maar gelijk, dus ik ben weer helemaal blij
De groene gti rijdt ook prima, helaas zijn er waarschijnlijk 2 kleppen die betere dagen gezien hebben, dit komt door proberen hard te rijden op gas (meestal), dus die zal ik binnenkort ook maar ff gaan vervangen.
Verder een goede auto, met wat schoonheidsfoutjes, en natuurlijk wat technische dingen, maar daar is het een bx voor.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
netjes…. we zien graag foto’s van de 2 GTI ‘brothers’ naast elkaar…..
Ga ik zo snel mogelijk doen.
Ik had nog wel wat vraagjes over de remmen van de groene.
Er zitten xantia schijven onder.
Zijn deze dan van een break, daar op de break 280 mm schijven op zitten?
De gewone xantiaschijven hebben namelijk dezelfde diameter als de bx.
Wel remt het als een bezetene en ben dus zeer benieuwd wat nou het verschil is, wel zijn ze geventileerd dus iig niet origineel op een gti.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Die schijven zijn echt van een Xant afkomstig, dat heeft de vorige eigenaar, niet mark, maar die daarvoor gedaan…
klopt, die eer komt marcel (de vorige eigenaar) toe.
de remmen komen van een xantia 1.6 of 1.8 berline modeljaar 93-94
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
citrofiel!ik? schreef:Goed nieuws, de 16v is weer gemaakt, de koppakking en natuurlijk meteen alle andere pakkingen zijn inmiddels vervangen, de dynamo ook maar gelijk, dus ik ben weer helemaal blij
De groene gti rijdt ook prima, helaas zijn er waarschijnlijk 2 kleppen die betere dagen gezien hebben, dit komt door proberen hard te rijden op gas (meestal), dus die zal ik binnenkort ook maar ff gaan vervangen.
Verder een goede auto, met wat schoonheidsfoutjes, en natuurlijk wat technische dingen, maar daar is het een bx voor.
OOk hier gefeliciteerd met de reparatie van de BX16V.
Maarre, de BX kan erg goed tegen hard rijden op LPG. Met mijn 19TZi heb ik altijd hard gereden op LPG en met hard bedoel ik ook echt hard. Ik moest niet voor niets de remmen van een BX16V monteren omdat de originele altijd warm liepen door het gescheur. De rook steeg vaker op vanuit de velgen. De kleppen hebben nooit enig probleem gegeven en kleppen stellen was maar eens in de 60.000 km nodig.
We zullen het wel zien als ik de kleppen ga stellen, dit is iig nodig.
Wie weet is het wel iets onbenulligs, maar een slechte klep is ook het einde van de wereld niet.
De remmen komen van een 1.6 of 1.8 xantia? Zijn die geventileerd dan?
En daarvan is verder toch alles hetzelfde als van een bx, zoals de diameter en de remklauwen.
Of kan iemand wat licht op de zaak werpen.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
citrofiel!ik? schreef:We zullen het wel zien als ik de kleppen ga stellen, dit is iig nodig.
Wie weet is het wel iets onbenulligs, maar een slechte klep is ook het einde van de wereld niet.De remmen komen van een 1.6 of 1.8 xantia? Zijn die geventileerd dan?
En daarvan is verder toch alles hetzelfde als van een bx, zoals de diameter en de remklauwen.Of kan iemand wat licht op de zaak werpen.
diameter en remklauwen zijn volgens mij allebei groter als wat standaard onder een bx zit.
ik meen me te herrineren dat in elk geval aan de voorzijde geventileerde schijven zitten en aan de achterkant denk ik massieve.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Wie heeft destijds eigenlijk die remmen aangepast.(van de groene)
Nu mijn 16v in de garage staat kan ik het net zo goed nu meteen die remmen ook aanpassen.
Wie weet meer, ik heb de remmen opgemeten, maar ik kom toch niet tot schokkende andere diameters.
Ze zijn wel geventileerd, maar dat had ik ook al geventileerd op het forum ergens.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
citrofiel!ik? schreef:Wie heeft destijds eigenlijk die remmen aangepast.(van de groene)
Nu mijn 16v in de garage staat kan ik het net zo goed nu meteen die remmen ook aanpassen.
Wie weet meer, ik heb de remmen opgemeten, maar ik kom toch niet tot schokkende andere diameters.
Ze zijn wel geventileerd, maar dat had ik ook al geventileerd op het forum ergens.
marcel , staat bekend onder de gebruikersnaam WEB
ook te vinden op het xantia forum
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
citrofiel!ik? schreef:Wie heeft destijds eigenlijk die remmen aangepast.(van de groene)
Nu mijn 16v in de garage staat kan ik het net zo goed nu meteen die remmen ook aanpassen.
Wie weet meer, ik heb de remmen opgemeten, maar ik kom toch niet tot schokkende andere diameters.
Ze zijn wel geventileerd, maar dat had ik ook al geventileerd op het forum ergens.
De remklauwen van de Xantia zijn anders. De zuiger)s’ zijn groter in diameter en de blokken zijn groter. Hierdoor heb je dus meer remoppervlak en meer remkracht bij dezelfde (hydraulische)druk.
Eric Vertogen schreef:citrofiel!ik? schreef:Wie heeft destijds eigenlijk die remmen aangepast.(van de groene)
Nu mijn 16v in de garage staat kan ik het net zo goed nu meteen die remmen ook aanpassen.
Wie weet meer, ik heb de remmen opgemeten, maar ik kom toch niet tot schokkende andere diameters.
Ze zijn wel geventileerd, maar dat had ik ook al geventileerd op het forum ergens.De remklauwen van de Xantia zijn anders. De zuiger)s’ zijn groter in diameter en de blokken zijn groter. Hierdoor heb je dus meer remoppervlak en meer remkracht bij dezelfde (hydraulische)druk.
Kijk, dat zijn antwoorden waar ik iets aan heb.
Bedankt eric, maakt het verder nog iets uit welke remschijven van wat voor een type xant?
En moet ik nog vanalles aanpassen?
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
citrofiel!ik? schreef:Eric Vertogen schreef:citrofiel!ik? schreef:Wie heeft destijds eigenlijk die remmen aangepast.(van de groene)
Nu mijn 16v in de garage staat kan ik het net zo goed nu meteen die remmen ook aanpassen.
Wie weet meer, ik heb de remmen opgemeten, maar ik kom toch niet tot schokkende andere diameters.
Ze zijn wel geventileerd, maar dat had ik ook al geventileerd op het forum ergens.De remklauwen van de Xantia zijn anders. De zuiger)s’ zijn groter in diameter en de blokken zijn groter. Hierdoor heb je dus meer remoppervlak en meer remkracht bij dezelfde (hydraulische)druk.
Kijk, dat zijn antwoorden waar ik iets aan heb.
Bedankt eric, maakt het verder nog iets uit welke remschijven van wat voor een type xant?
En moet ik nog vanalles aanpassen?
Op de Xantia zijn 2 typen remschijven gebruikt( volgens mij 266 mm en 288 mm of ergens in die buurt). De grootste passen zeker niet in combinatie met 14 inch metalen velgen. Zelfs sommige 15 inch velgen passen dan niet meer.
Probeer anders eens in contact te komen met Marcel (web) die deze remmen aangepast heeft. Volgens mij was het plug and play en is het gewoon een kwestie van de remklauwen en remschijven vervangen. Verder past alles wel gewoon. Advies was wel om ook de achterremklauwen mee te vervangen omdat anders de remkracht niet meer helemaal goed is en dan in grensgebieden vreemd kan gaan reageren.
Zoek ook eens op het Xantia-forum en op BXNL waar hierover gepost is.
Eric Vertogen schreef:citrofiel!ik? schreef:Eric Vertogen schreef:citrofiel!ik? schreef:Wie heeft destijds eigenlijk die remmen aangepast.(van de groene)
Nu mijn 16v in de garage staat kan ik het net zo goed nu meteen die remmen ook aanpassen.
Wie weet meer, ik heb de remmen opgemeten, maar ik kom toch niet tot schokkende andere diameters.
Ze zijn wel geventileerd, maar dat had ik ook al geventileerd op het forum ergens.De remklauwen van de Xantia zijn anders. De zuiger)s’ zijn groter in diameter en de blokken zijn groter. Hierdoor heb je dus meer remoppervlak en meer remkracht bij dezelfde (hydraulische)druk.
Kijk, dat zijn antwoorden waar ik iets aan heb.
Bedankt eric, maakt het verder nog iets uit welke remschijven van wat voor een type xant?
En moet ik nog vanalles aanpassen?Op de Xantia zijn 2 typen remschijven gebruikt( volgens mij 266 mm en 288 mm of ergens in die buurt). De grootste passen zeker niet in combinatie met 14 inch metalen velgen. Zelfs sommige 15 inch velgen passen dan niet meer.
Probeer anders eens in contact te komen met Marcel (web) die deze remmen aangepast heeft. Volgens mij was het plug and play en is het gewoon een kwestie van de remklauwen en remschijven vervangen. Verder past alles wel gewoon. Advies was wel om ook de achterremklauwen mee te vervangen omdat anders de remkracht niet meer helemaal goed is en dan in grensgebieden vreemd kan gaan reageren.
Zoek ook eens op het Xantia-forum en op BXNL waar hierover gepost is.
Er is niet veel meer dan dit over te zeggen: het past gewoon, als je maar wel de onderplaat meeneemt. Maar dat wijst zich vanzelf. Ik rijd met de kleinere soort rond en dat remt als 1 dijk.
Wel moet je alert zijn op de lengte van de handremkabels; deze zijn mogelijk wat aan de korte kant omdat ze bij een Xantiaklauw op een ander punt op de klauw gemonteerd zitten.
Ich bin ein Breaker