Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi verhaal Sohail
Hoeveel uur ben je nu in totaal ongeveer bezig geweest?
En het belangrijkste, is die beter gaan rijden
(nu je koppeling ooit nog zeker dan is die weer perfect?)
Totaal zo een 15 uur bezig geweest incl. koffie, lunch en slap ouwehoeren
Jammer genoeg is het plezier van korte duur, zojuist is de koppelingskabel gebroken toen ik de auto aan het inparkeren was . De beste ANWB man heeft de kabel eruit gehaald en we zijn ruim een uur aan het rondrijden geweest voor een kabel, niemand heeft de kabel op voorraad, dealers niet en de automaterialenzaak ook niet.
De auto gaat zo op de sleep naar Citroen Specialist De Pee, waar morgen een nieuwe kabel ingaat. Hier voor de deur met het langsrazende verkeer is het geen doen, veel te gevaarlijk.
Alle lof voor de ANWB Man, hij was zeer te spreken dat ik hem een handje hielp, ik zou een goede voor de ANWB zijn riep hij
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Pffff…
Dat is wel lekkere pech zo
Nou ja komt vast weer goed!
Noooooh ongelooflijk
Is dit een teken dat je koppeling er ook aan zit te komen?
En hoezo met Ben en mij erbij kan er niet serieus gedaan worden. Ik was bloed serieus op sommige punten Neem nou bijvoorbeeld toen ik zei je kan beter een AX kopen
Mooie paaltjes overigens maar heb ze laten staan
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Hmmm?, ik zag jouw steeds met een kniptang lopen,
De koppeling is nog goed, koppelt als een echte imitatie koppeling, maar doet zijn werk. Ik hoorde de afgelopen dagen al zo nu en dan een knak geluid, dat waren dus de draadjes van de kabel, het mag wat mij betreft na 295K. Binnenkort doen we wel de koppeling, met het klusteam Henny, Ben en Ronald lukt alles.
De auto is afgesleept naar De Pee, ik kreeg daar meteen een leen auto mee, heb nu een ZX1.6i Avioraz.
PS: De ANWB man is een ex AX-GTI Rijder, fijne wagen is het zei hij
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wij hebben thuis ook een ZX Avioraz gehad
1.4i in het blauw, was een mooi ZX altijd. Zeker met de “dikke” voorbumper
De kleur ook overigens.
Je voelt je vast nog wel beetje thuis in een ZX toch?
Sjees, lekker dankbaar die auto van je. Begint ie toch karakter te krijgen?
Succes in elk geval en als ik het zo hoor jeuken je handen ook om de koppeling te vernieuwen?
ZX1.4i schreef:Hmmm?, ik zag jouw steeds met een kniptang lopen,
De koppeling is nog goed, koppelt als een echte imitatie koppeling, maar doet zijn werk. Ik hoorde de afgelopen dagen al zo nu en dan een knak geluid, dat waren dus de draadjes van de kabel, het mag wat mij betreft na 295K. Binnenkort doen we wel de koppeling, met het klusteam Henny, Ben en Ronald lukt alles.
De auto is afgesleept naar De Pee, ik kreeg daar meteen een leen auto mee, heb nu een ZX1.6i Avioraz.
PS: De ANWB man is een ex AX-GTI Rijder, fijne wagen is het zei hij
Geef mij maar weer de schuld joh, ik was het echt niet
Maar ja je weet wat ze zeggen he een beter milieu begint bij jezelf denk zal die roet fabriek is uitschakelen
Wie van de ANWB had je, ken wel iemand en die rijd ook in een AX GTI met een 1.6 met kent cams erin. Die werkt bij ton car in berkel en rodenrijs en die heeft zo nu en dan ANWB dienst.
En die ZX is zeker wel sneller dan je xant of wat? Bij de Pee zal het wel goed gemaakt worden. Alleen de timing was brak maar ja dat is eigenlijk altijd zo…
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Zijn AX-GTI met 1.4i motor is total loss gereden, hij heeft nu een, kuch, kuch, een VW Vento.
Als ik hoor hoe hufterig je bij de VW behandeld word als je onderdelen komt halen, mogen wij niet klagen zoals wij ontvangen worden bij de dealers, ok het Motorhuis is een uitzondering. Autoservice Eigenraam heeft ook zijn best gedaan om e.e.a. op te zoeken, het blijkt dat deze kabel niet in een Peugeot zit, enkel in de Xantia diesel.
De koppeling word ergens volgend jaar, dat wil ik ook goed gaan aanpakken.
Volgende keer toch maar een Automaat, dan heb je dit soort gedoe niet
en ik maar denken dat je een hekel aan automaten hebt?
mvgr wupke
prachtige actie
zonde van die kabel
maar die koppeling snap ik niet, op mijn R25 -2.1D destijds ging het druklager stuk (je begon het goed te horen), km stand was 375000 met de eerste koppeling
ik ging toen op voorhand halen drukgroep + lager + koppeling
wel de aftermarket koppeling was dunner dan de originele dus is de originele blijven zitten
als je niet zot doet slijt dat ding haast niet
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dan heb je in iedergeval geen koppelingskabel die kan breken
Nee hoor, ik maar maar een geintje, misschien als ik straks 60 ben en alles beweegt minder soepel, dan zie ik een automaat wel zitten.
Ik baal er wel dat ik dit niet zelf heb kunnen fixen en dat we de kabel niet hebben kunnen scoren, want dan had de ANWB man deze erin gezet. Hij had zijn auto voor mijn auto gezet met de lampen/zwaailichten aan, dan is de kans om doodgereden te worden door het langsrazende verkeer een stuk kleiner.
Ja inderdaad een mazzel, ik wilde vandaag eigenlijk richting 020 karren, als de kabel daar gebroken was, dan had ik het ergens logisch gevonden
Ben benieuwd wat de monteur bij de garage gaat zeggen over de motor, van Wuppo had ik al begrepen dat deze erg netjes liep toen ik aan kwam rijden
Balen van die koppeling ! Maarruh, is het geen optie om tijdelijk (!) een stuk touw of staalkabel (dat heb je vast wel op je werk) als koppelingskabel te bebruiken ? Orginele koppelingskabel met mantel en al er uit schroeven en een touwtje spannen. Dan kan je iig rijden
Schijt aan originaliteit.
elmer weer hahahaha
LE,,, jong , ti’s geen Criezel..
mvgr wupke