3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Gevaarlijke benzinepomp - of niet?
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 november 2007 07:14 PM
  [ # 31 ]

@wup: is het volgens jou dan niet gewoon de stoffen slang zelf (een soort stofzuigerslang) die vlam vat of gaat gloeien?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 05 november 2007 07:14 PM
  [ # 32 ]
bogaard77 schreef:

Ik haal weer het golf verhaal aan. Die reed met een gangetje van 140 km per uur. Dan heb je wel rijwind!

Het spruitstuk zit daar recht achter de radiator….

Als er isolatie materiaal tegen de uitlaat aanligt en dat gaat smeulen, heb je een ander varhaal.. Dan is een lekkende benzinepomp natuurlijk olie op het vuur.

Dan heeft die vriend van je mazzel gehad. Ik had ooit rook onder de kap van mijn 16tri bij thuiskomst en toen ik de kap opendeed om te kijken ontbrandde de op het uitlaatspruitstuk gespatte olie. Ik heb het toen uit kunnen blazen, maar het had anders af kunnen lopen. In het geval van Peter zijn bx had het ook zomaar spattende olie kunnen zijn. In mijn geval was het dopje van de peilstok stuk waardoor er olie uit spatte.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 november 2007 07:17 PM
  [ # 33 ]

Ok, en die olie zet de stoffen - of met stof beklede - slang in de fik, en de rest gaat vanzelf….?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 05 november 2007 07:20 PM
  [ # 34 ]
karel schreef:
BasisBIX schreef:

Zit deze pomp in de gevarenzone?

Persoonlijk zou ik zeggen dat deze pomp van het soort is wat je eigenlijk zou willen hebben, met zo te zien een vervangbare pakking of membraan. Wel wat klassieker maar het ziet er reuze duurzaam uit.

Als ie al gaat lekken zal dat nooit over de hele linie zijn, maar zachtjes beginnen, bijv. doordat er 1 schroefje uitgetrild is.


Aan de pomp te zien, is er al een keer aan gesleuteld, want de beide helften hebben kleurverschil. Dus misschien een keer een nieuwe helft + nieuwe pakking.

En misschien kun je zo’n met stof beklede benzineslang beter vervangen door een gewone?  M’n GT stikt van de stofslangen.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 november 2007 07:37 PM
  [ # 35 ]

Kleurverschil hoeft niet per sé iets te betekenen.

Met de stoffen slang bedoelde ik de warmelucht slang die vanaf het uitlaatspruitstuk naar de luchtinlaat loopt.

Als jij met stof beklede benzineslangen hebt dan zijn die mogelijk al eens vervangen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 05 november 2007 08:09 PM
  [ # 36 ]

Die stoffen slang vanaf het spruitstuk naar het luchtfilter is bij mijn Basis al bijna helemaal verdwenen, dus daar heb ik niks van te vrezen.

En bij mij GT zijn een aantal benzinslangen met stof bekleedt. Dit zou dus moeten betekenen dat ze al een keer vervangen zijn?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 november 2007 08:22 PM
  [ # 37 ]
BasisBIX schreef:

Die stoffen slang vanaf het spruitstuk naar het luchtfilter is bij mijn Basis al bijna helemaal verdwenen, dus daar heb ik niks van te vrezen.

Bijna=nog niet helemaal….

En bij mij GT zijn een aantal benzinslangen met stof bekleedt. Dit zou dus moeten betekenen dat ze al een keer vervangen zijn?

Zou kunnen - ik dacht niet dat ze er origineel op zaten.
Ik vind dat zelf vreselijke slang overigens, omdat je pas net te laat ziet dat de slang scheurt, namelijk als het al lekt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 05 november 2007 08:33 PM
  [ # 38 ]

Wat die stoffen slang betreft, daar is al bijna 30 cm vanaf, dus er is echt niet veel meer van over.  (het leek bij mij trouwens meer op karton, vies van de olie, zand e.d.)

Bij de GT zijn de stalen leidingen onderlangs slecht, dus die staan misschien op het programma en dan was ik ook maar van plan om meteen maar alle rubberen slangen te vervangen.


Maar eerst moet ik bij de basis nog een keer de tank er onder vandaan halen, omdat die lekt op het punt waar de vulslang de tank in gaat (denk ik).

Want ik kan hem niet voltanken, dan loopt het er langzaam uit totdat de vulslang leeg is (toch weer een paar liter)

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 05 november 2007 11:39 PM
  [ # 39 ]
BasisBIX schreef:
karel schreef:
BasisBIX schreef:

Zit deze pomp in de gevarenzone?

Persoonlijk zou ik zeggen dat deze pomp van het soort is wat je eigenlijk zou willen hebben, met zo te zien een vervangbare pakking of membraan. Wel wat klassieker maar het ziet er reuze duurzaam uit.

Als ie al gaat lekken zal dat nooit over de hele linie zijn, maar zachtjes beginnen, bijv. doordat er 1 schroefje uitgetrild is.


Aan de pomp te zien, is er al een keer aan gesleuteld, want de beide helften hebben kleurverschil. Dus misschien een keer een nieuwe helft + nieuwe pakking.

En misschien kun je zo’n met stof beklede benzineslang beter vervangen door een gewone?  M’n GT stikt van de stofslangen.

 

bij mn bx14 is de pomp in 2002 al vervangen vanwege lekkage.auto reed rtoen al ruim een jaar op lpg en ik rook steeds benzine als ik rechtsvoor in de auto moest zijn. een ouwe rot bij meneer peugeot ontdekte de lekkage en ik mocht tot de pomp vervangen was niet op benzine rijden.de pomp had inwendig een lekke ring,is uit onderzoek op de vers;leten pomp geconcludeerd, je bougiekabels lopen er vlak langs en zijn zo te zien nog de orginele iut 1987 dus mogelijk hard scheurtjes etc
en een paar metr benzineslang kost je ook de kop niet…..

succes

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 06 november 2007 12:06 AM
  [ # 40 ]

jongens, is het niet een beetje paniekvoetbal?
natuurlijk moet je alle leidingen in de gaten houden, dat moet je zowiezo, en natuurlijk moet je kijken of de brandstofpompen en flowmeters dicht zijn, maar om nu allemaal meteen in paniek brandstofpompen te vervangen omdat een prachtige auto waarschijnlijk om een andere reden is uitgebrand, dat is toch een beetje wonderlijk.
overigens heb ik een stalen pomp, met een rubberen pakking en had ik een lekkende flowmeter die ik weer dichtgeschroefd heb. en ik ga echt niet morgen naar de sloop om andere te halen..
ik neem ze gewoon mee bij de korte check die ik geregeld hou als ik de olie etc controleer.
net als de slangen

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 06 november 2007 12:12 AM
  [ # 41 ]

LHM lekage in de buurt van een uitlaatspruitstuk vind ik eigenlijk misschien nog wel veel gevaarlijker. Een doorgeschuurde krul onder je motorblok door ofzo. LHM nevel is echt verschrikkelijk brandgevaarlijk.

Xantia’s met die lhmbak boven het uitlaatspruitstuk bijvoorbeeld , zijn er vele van uitgebrand.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 06 november 2007 12:21 AM
  [ # 42 ]
stoterstangen90 schreef:

Xantia’s met die lhmbak boven het uitlaatspruitstuk bijvoorbeeld , zijn er vele van uitgebrand.

Ach, dat zijn maar Xantia’s.


Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 06 november 2007 12:27 AM
  [ # 43 ]
hel1 schreef:

jongens, is het niet een beetje paniekvoetbal?
natuurlijk moet je alle leidingen in de gaten houden, dat moet je zowiezo, en natuurlijk moet je kijken of de brandstofpompen en flowmeters dicht zijn, maar om nu allemaal meteen in paniek brandstofpompen te vervangen omdat een prachtige auto waarschijnlijk om een andere reden is uitgebrand, dat is toch een beetje wonderlijk.
overigens heb ik een stalen pomp, met een rubberen pakking en had ik een lekkende flowmeter die ik weer dichtgeschroefd heb. en ik ga echt niet morgen naar de sloop om andere te halen..
ik neem ze gewoon mee bij de korte check die ik geregeld hou als ik de olie etc controleer.
net als de slangen[/quote


dit is geen paniekvoetbal.tegenwoordig heb je de ene ppreventieve aktie na de andere hadden we die 25 jaar geleden maar gehad…leefden er nu nog veel gt’s

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 06 november 2007 12:45 AM
  [ # 44 ]
Assitch schreef:

dit is geen paniekvoetbal.tegenwoordig heb je de ene ppreventieve aktie na de andere hadden we die 25 jaar geleden maar gehad…leefden er nu nog veel gt’s

Daar sluit ik me bij aan. Wees maar blij dat er mensen zijn die de geschiedenis van de BX en alle kwalen en kinderziekten hebben meegemaakt en daar de liefhebbers van nu nog op wijzen - om erger te voorkomen.

Of daarmee het fikkie in de Vert Cali te voorkomen was geweest durf ik zeker niet te zeggen (de oorzaak is nog onbekend volgens mij) - maar laten we hopen dat andere bezitters nog op tijd zijn om hun gekoesterde mobiel voor vermijdbare dramaas te behoeden. En dat vind ik absoluut geen paniekvoetbal!

Ik ben me vorig jaar ook rot geschrokken toen een clublid de motorkap van zijn GT open trok en daaronder de slangen naar de flowmeter niet gewoon een beetje gaar maar echt op barsten bleken te staan. Een uurtje later zat er nieuw spul op…

Je kunt het niet vaak genoeg blijven zeggen…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 06 november 2007 12:49 AM
  [ # 45 ]

ja, dat klopt wel, en overigens heb ik die GT nu, da’s de DiGT geworden.
maar om nu te stellen dat alle metalen brandstofpompen er af moeten…. je moet GT’s en aanverwanten goed in de gaten houden alsa het om het brandstofcircuit gaat, dat is ook mijn punt. controleren! beter dan er van uit gaan dat iets wel of juist niet goed is…

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook