Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Ik er over te denken om een 123 ontsteking in mijn ds te laten zetten nu deze toch bij de garage staat voor een schadegevalletje.
Of kan je dit zelf gemakkelijk doen bij een 23ie en wat komt er allemaal bij kijken; andere bougies, bobine (of niet)?
Heeft iemand een indicatie van de kosten voor het laten inbouwen of zelf inbouwen?
Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
is zelf te doen zit n.l. een installatie handleiding bij
kosten zelf doen: 250 euro (want dat kost ie)
kosten laten doen ... moet in een uurtje te doen zijn…..... dus
Oh ja, je hoeft verder niks aan te schaffen/ te veranderen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Ik overweeg ook 123 in te bouwen. Ik hoor wel dat een nieuwe (Bosch) bobine die constant 12 volt levert beter is.
Peter
Gewoon zelf inbouwen als je je handen kunt gebruiken.
Het is een uurtje werk voor een monteur (60 euro ex) inclusief het op tijd zetten.
De bobine kan gewoon blijven zitten. Idem de bougies.
Ik zou het laten doen….....
Om de eenvoudige reden dat als er iets fout gaat, je dan de monteur de schuld kunt geven
Ik heb zelf ook 123 sinds het voorjaar, maar door andere problemen nog geen 100 km gereden helaas.
Na plaatsen 123 alles goed afstellen (spreekt voor zich, maar ja, je weet het maar nooit…) en starten en lopen maar.
Het verschil merk je, in mijn geval vrij snel, vooral als je oude ontsteking “op” is..
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
superpetur schreef:Ik zou het laten doen….....
Om de eenvoudige reden dat als er iets fout gaat, je dan de monteur de schuld kunt geven
Tja, wat zal ik daar nou eens van zeggen…..
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Ik laat het doen door een kennis van mij die zelf monteur is geweest en zeer technisch is aangelegd. Scheelt mij een zoot kosten en ik weet zeker dat het goed gebeurt. Ik denk dat ik wel de bougies vervang omdat ik niet weet hoe oud degene zijn die erin zitten. Ook had ik gehoord is dat het veel heter wordt met 123 en dat je dan andere bougies nodig heb die beter tegen de hitte kunnen (platinum oid).
Omdat ik een financiele meevaller heb deze maand denk ik er ook over om er direct ook lpg in te laten zetten. Dan rijd ik betrouwbaar en goedkoop (er).
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
giel schreef:Ik laat het doen door een kennis van mij die zelf monteur is geweest en zeer technisch is aangelegd. Scheelt mij een zoot kosten en ik weet zeker dat het goed gebeurt. Ik denk dat ik wel de bougies vervang omdat ik niet weet hoe oud degene zijn die erin zitten. Ook had ik gehoord is dat het veel heter wordt met 123 en dat je dan andere bougies nodig heb die beter tegen de hitte kunnen (platinum oid).
Omdat ik een financiele meevaller heb deze maand denk ik er ook over om er direct ook lpg in te laten zetten. Dan rijd ik betrouwbaar en goedkoop (er).
rijd je met benzine dan niet betrouwbaar :
bougies die heter worden omdat er nou niet meer geschakeld wordt door onderbrekerpuntjes maar elektronisch rijd met 123 en de bestaande bougies al weer een aantal jaren
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
de 123 ontsteking zorgt ervoor dat de auto toch ook veel betrouwbaarder wordt?
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
giel schreef:de 123 ontsteking zorgt ervoor dat de auto toch ook veel betrouwbaarder wordt?
Betrouwbaarder? Onzin
Ook niet heter.
Marten schreef:giel schreef:de 123 ontsteking zorgt ervoor dat de auto toch ook veel betrouwbaarder wordt?
niet heter.
zie vorige post nog eens na correctie .........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je motor gaat heter lopen als je de nieuwe ontsteking maximaal vervroegt, anders niet hoor. Ook LPG-inbouw kan voor hogere temperaturen zorgen (hoeft niet, ook dit is vooral een kwestie van het ontstekingstijdstip: Vroeger ontsteken geeft een iets beter rendement en iets hogere temperaturen).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
ok bedankt voor de info. Ik ga morgen even een 123 ignition bestellen en op zoek naar onderdelen voor de lpg inbouw.
Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel