Stuurronsel lekkage erg?
LennardH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 05 november 2007 11:50 PM

Hallo mede liefhebbers,

Op het moment heb ik 2 BX-en op het oog (van mijn huidige 1.4 heeft de drukgroep het begeven).

De ene is een GTI en op het oog goed in orde, belangrijkste nadelen:
- Banden weinig profiel
- Lichtrood geworden
- Verbruik (?)

De andere is een 1.9 TZI met als belangrijkste nadelen:
- Onbekend wanneer de distributieriem is vervangen
- LHM lekkage stuurronsel

(2e hands) Banden zijn vermoed ik goedkoper te vinden dan het vervangen van de distributieriem (hiervoor gok ik ca 200 euro)

Ik weet niet of lekkage bij het stuurronsel erg is. Volgens de Citroen garage van de verkoper (auto is vandaag gekeurd op mijn verzoek) is het een retourslang en is dit niet erg. Als het vervangen zou moeten worden kostte het volgens hem ca 40 euro aan onderdelen en 3 uur arbeidsloon.

De lekkage zal de doorslag geven, ik heb tot nu toe alleen BX-en gehad zonder stuurbekrachtiging en daardoor geen idee of hier eenvoudig bij te komen is en hoe erg lekkage op die plek is.

Gr,
Lennard

Profiel  

Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 819

Gepost: 06 november 2007 12:01 AM
  [ # 1 ]

Volgens mij maakt het kwa verbruik in de gti of tzi niet veel uit (correct me if i’m wrong), dus dan lijkt mij de keuze al gemaakt toch Cool

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 06 november 2007 12:08 AM
  [ # 2 ]

Ik zou voor de GTI gaan, is toch wat luxer en heeft wat meer uitstraling.

Dat rood poets je zo met wat commendant of zoiets en banden is ook geen groot probleem lijkt me.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 06 november 2007 12:17 AM
  [ # 3 ]

Een lekkende retourslang zal eerder een rotte octopus zijn. Als je dat goed wil oplossen (maar dat wil je vast niet, zie de 2e hands banden…), kost ‘t wel meer dan een paar tientjes.

Qua verbruik en prestaties boeit ‘t amper of je een gti of tzi neemt. Ik zou dus voor de gti gaan, maar dan wel met fatsoenlijke, nieuwe banden. Op banden moet je namelijk eigenlijk niet bezuinigen…. het uiterlijk is van ondergeschikt belang aan de techniek, dus die verkleurde lak zou ik me geen zorgen over maken.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 06 november 2007 12:25 AM
  [ # 4 ]
BasisBIX schreef:

Ik zou voor de GTI gaan, is toch wat luxer en heeft wat meer uitstraling.

Dat rood poets je zo met wat commendant of zoiets en banden is ook geen groot probleem lijkt me.

De GTI en TZI zitten qua uitrustingsniveau aardig op gelijk niveau. Alleen het meubilair kan verschillen - maar dat hoeft niet, afh. van het bouwjaar.

Zo overdreven spectaculair is een GTI - zeker een latere - nou toch ook weer niet. Een TZI heeft mogelijk net wat minder te lijden gehad, dat kan ook een overweging zijn.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 06 november 2007 12:27 AM
  [ # 5 ]
Harm schreef:

Een lekkende retourslang zal eerder een rotte octopus zijn.

Er zijn wel meer retourslangen op te noemen; voor 4 tientjes kan ik me niet voorstellen dat ze een octopus bedoelen. Sowie so zit die niet aan het stuurronsel, daar zit een aparte slang op die via-via wel in de LHM-pot uitkomt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 06 november 2007 03:49 AM
  [ # 6 ]
BasisBIX schreef:

Ik zou voor de GTI gaan, heeft wat meer uitstraling.

Mwoah, de meeste eigenaren hebben die uitstraling er vrij snel vanaf weten te krijgen (meestal door er andere dingen ‘op’ te zetten)

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 november 2007 10:06 AM
  [ # 7 ]

als ik me niet vergis als het de GTI is van marktplaats is deze roze ipv rood Rolling Eyes

Wel op te poetsen maar altijd bijhouden!

kwa vermogen en verbruik maakt het niet zo veel uit. verzekering wel als je onder de 23 bent Wink (vaak dan)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

LennardH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 07 november 2007 01:29 AM
  [ # 8 ]

Gekocht

Bedankt allemaal voor de reacties. Het is de roze GTI geworden en de bus commadant wordt van het weekend (bij droog weer) weer uit de kast gehaald.

Na mijn Cannes en Deauville nu echt vermogen, super.

Wat ik bij de ene een voordeel noemde was bij de andere natuurlijk een nadeel. Dus de TZI zag er goed uit en had veel echt nieuwe onderdelen (uitlaat, 1 draagarmlager, stuurhoes, banden etc.), maar dus wat lekkage en geen informatie over bijvoorbeeld distributieriem. Bij de GTI meer historie, maar geen hele nieuwe onderdelen.

De GTI mocht ik gisteren mee naar huis om proef te rijden en ik kon met mijn 3 jaar BX ervaring niets ontdekken wat gruwelijk mis is, ook een vriend die inmiddels 6 jaar vrolijk zweeft niet. Al ben ik de 1.4i modellen gewend, die mij in ieder geval 2 maal lekkage van de octupus hebben doen moeten verhelpen (leve de remmenreiniger en de black instant gasket (vloeibaar rubber)), en in de frisse buitenlucht vervangen van handremkabels, remblokken, ruitensproeier schakelaar, olie filter, bougies + kabels en tot slot adals bij Hegru.

Uiteindelijk heeft het meenenemen er voor gezorgd dat ik voldoende vertrouwen heb in de GTI en op korte termijn geen verschrikkelijke dingen verwacht. Bovendien kon ik hem gelijk meenemen en was ie 100 euro goedkoper. De TZI (Marktplaats Lunteren, inmiddels nieuwe APK) reed ook fijn, maar kon niet al te ver tijdens de proefrit, omdat ie niet verzekerd was. Daarnaast de lekkage en ik kon pas van het weekend weer naar Lunteren (is voor mij niet naast de deur).

Tot zover, waarschijnlijk vanaf binnenkort vragen over de GTI specifiek, als antwoorden niet al direct te vinden zijn op het Forum.

Op mijn 30e toch nog een GTI… (ik verafschuwde zo een tien jaar gelden de Golfjes)

Gr,
Lennard

(De deauville met kapotte drukgroep komt op marktplaats)

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 07 november 2007 01:35 AM
  [ # 9 ]

Gefeliciteerd! Klinkt goed en zo’n GTI zorgt voor veel rijplezier. Tip: open een topic over je auto, daar kun je al je vragen in kwijt.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 07 november 2007 12:10 PM
  [ # 10 ]

time for, revenge the Golf Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook