Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hel1 schreef:ja, dat klopt wel, en overigens heb ik die GT nu, da’s de DiGT geworden.
maar om nu te stellen dat alle metalen brandstofpompen er af moeten…. je moet GT’s en aanverwanten goed in de gaten houden alsa het om het brandstofcircuit gaat, dat is ook mijn punt. controleren! beter dan er van uit gaan dat iets wel of juist niet goed is…
nou ja,
voor een paar centen heb je een plastieken.. alleen, zijn die nog ok na al die jaren??
moet je ook blijven controleren dus…
je blijft bezig
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:moet je ook blijven controleren dus…
je blijft bezig
Tja, zie het als een fabrieksmodificatie waar Citroën nooit de moeite voor genomen heeft omdat het niet in de tijdgeest pastte.
Tegenwoordig worden hele productieseries voor minder teruggeroepen naar de fabriek!
De oproep van Léon om die dingen gewoon voor de veiligheid te vervangen vind ik dan ook niet zo vreemd.
Ich bin ein Breaker
Maar is er nou al iemand die op basis van de praktijk weet wat de rol van de warmelucht slang in het mogelijk uitbranden van een auto kan zijn?
Op basis van de theorie van Knäckor en mij komen we wel een eind in de buurt - maar zit het ook zo?
Ich bin ein Breaker
dat ben ik ook wel weer met je eens, maar het was nu wel erg schreeuwerig, en ook een beetje vreemd omdat niemand het over een lekke pomp had in het topic. maar aan de andere kant, misschien was het dat wel, of misschien inderdaad LHM-nevel.
ik zal er eens mijn licht over opsteken
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
karel schreef:Maar is er nou al iemand die op basis van de praktijk weet wat de rol van de warmelucht slang in het mogelijk uitbranden van een auto kan zijn?
Op basis van de theorie van Knäckor en mij komen we wel een eind in de buurt - maar zit het ook zo?
Zat er een papieren/kartonnen slang in? Die gaan bij eenden ook wel eens de fik in (als zijnde een kachelslang). Maar dan nog: het moet wel echt behoorlijk heet zijn wil het de fik in gaan. Wat lhm of olielekkage helpt natuurlijk wel daarbij, maar dan vind ik het nog vreemd.
Het kan ook “gewoon” een kortsluiting geweest zijn. Met het aanleggen van die slang wellicht een broos kabelboompje verlegd dat van binnen is gaan smeulen?? Door te focussen op benzine of die gekke slang zie je andere dingen mogelijk weer over het hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Maar zou niet, zoals René had bedacht, de verlichting uitgaan als je zo´n hevige kortsluiting hebt dat er brand door ontstaat?
Eveneens ben ik tevens ook.
nee, dat zijn toch die alu-dingen? wel met iets kartonnigs er om heen, ik ga eens even een foto opzoeken..
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hel1 schreef:nee, dat zijn toch die alu-dingen? wel met iets kartonnigs er om heen, ik ga eens even een foto opzoeken..
ja, zoiets met papier/karton er omheen en zeer fragiel..
woutersmits schreef:hel1 schreef:nee, dat zijn toch die alu-dingen? wel met iets kartonnigs er om heen, ik ga eens even een foto opzoeken..
ja, zoiets met papier/karton er omheen en zeer fragiel..
En dat is dus denk ik de versie die zou kunnen gaan smeulen. Maar met gewoon een schone ALU-pijp kan dat toch niet? Die zitten bovendien op zo’n beetje alle 1600’s en 1900’s in exact dezelfde vorm, inclusief het koude/warme lucht menghuis, dus daar lijkt me niet het brandgevaar in te zitten.
Sowie so had Peter die slang al vervangen, ik neem aan door een goede ALU slang (was pas gisteren gebeurd). Op de fotoos van een paar maanden terug is zo’n sneu kartonnerig geval met vnl ducktape stukjes zichtbaar.
Ich bin ein Breaker
net op een foto gekeken van mijn ex-trs, en er zit een soort zwarte stof omheen. meestal zijn ze gescheurd, zitten maar half op de aansluiting onder, of zijn dichtgeknepen of zo..
ik heb me ook eerst afgevraagd waarom die slang daar nu zit (maar dat weet ik nu wel)
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
knäckor schreef:Maar zou niet, zoals René had bedacht, de verlichting uitgaan als je zo´n hevige kortsluiting hebt dat er brand door ontstaat?
Een accu heeft heel echt kracht zat. Stel dat je een kortsluitstroom van pakweg 50 ampere hebt. Daarmee laat je een kabelboom met gemak smeulen en de lichten gaan misschien iets zachter branden (vergelijk het maar met wanneer de fan en de achteruitverwarming tegelijk aangaan) maar dat zachter branden is voornamelijk met inschakelen van de stroom en dat soort dingen vallen je echt niet op tijdens het rijden.
Een kortsluiting heeft meestal ook weer niet zo’n lage overgangsweerstand dat ie gelijk alle stroom wegtrekt. Een accu levert met gemak 200 ampere zonder dat de spanning gelijk waanzinnig inzakt.
mpostma schreef:knäckor schreef:Maar zou niet, zoals René had bedacht, de verlichting uitgaan als je zo´n hevige kortsluiting hebt dat er brand door ontstaat?
Een accu heeft heel echt kracht zat. Stel dat je een kortsluitstroom van pakweg 50 ampere hebt. Daarmee laat je een kabelboom met gemak smeulen en de lichten gaan misschien iets zachter branden (vergelijk het maar met wanneer de fan en de achteruitverwarming tegelijk aangaan) maar dat zachter branden is voornamelijk met inschakelen van de stroom en dat soort dingen vallen je echt niet op tijdens het rijden.
Een kortsluiting heeft meestal ook weer niet zo’n lage overgangsweerstand dat ie gelijk alle stroom wegtrekt. Een accu levert met gemak 200 ampere zonder dat de spanning gelijk waanzinnig inzakt.
bovendien kun je met weinig stroom al prima brand veroorzaken, zolang de spanning maar niet daalt - en die stroom dus niet in elkaar zakt. Hoe dunner het draadje waarin de kortsluiting zit, hoe groter de kans dat er wat brandt, en hoe minder stroom dat kost. Daar zul je niet veel van merken.
Een gloeilampje is in feite de geciviliseerde vorm van kortsluiting; dat glazen bolletje is bedoeld om enerzijds de brand te controleren en anderzijds het draadje voor oxidatie te behoeden.
Ich bin ein Breaker
Ik heb 1 x bij de inmiddels gesloopte witte 14 praktijkervaring opgedaan van waarom het handig is de draad zo dichtmogelijk bij de accu te zekeren. Die hele draad van een cm of 20 en 1,5 mm2 was net een gloeispiraal. Reken maar dat dat brand kan voorzaken.
Meja, ook kortsluiting is een gok.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
We zullen er denk ik wel nooit achter komen.wel is elektriciteit hoofdoorzaak nummer 1 van brand in de auto. Dan een tijdje niks en dan olielekkage die vlam vat. Olie brandt itt benzine WEL op een roodgloeiend spruitstuk.
Ik heb zelf mn dyane bijna uit laten fikken toen de ijzeren kachelbedieningsleiding de pluspool raakte op de achterkant van de startmotor. In een halve seconde gloeide hij rood op…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>