Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Als ik van naar school, en weer naar huis fiets, fiets ik 4KM (Ong 25 min lang) op 2 meter afstand naast de snelweg, 5 dagen in de week. Ik let er iedere keer op, de eenden en de Dsen vliegen om de oren, maar C6en, ho maar
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
In oktober zijn er weer 18 C6-en verkocht in NL…meer dan de A8 en 7-serie tezamen.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is toch interessant
De A8 is wel 10.000 euro duurder als de duurste C6.
En de duurste A8 bijna 2x zo duur
Maar het zal toch ook een ander publiek zijn
en die duurste A8 is dan ook toevallig één van de beste auto’s die je met geld kunt kopen, Aluminium Spaceframe (or whatever that may be), V10 motor met 500 pk en een zeer Lambo-achtig italiaans geluid, 4 wiel aandrijving en meer van die ongein, distance and traject control in alle richtingen, ik geloof zelfs dat die auto vanzelf vooruit vliegt als er iemand van achter op wil rijden (O.K., dat laatste is misschien een heel klein beetje overdreven) maar “onze” parklane assistance is daar toch maar klein bier bij vergeleken ops: , en met dit alles wil ik alleen maar zeggen, ook al had ik ‘t geld, dan deed ik ‘t toch maar niet
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
relativiteit
georgeskawa schreef:en die duurste A8 is dan ook toevallig één van de beste auto’s die je met geld kunt kopen, Aluminium Spaceframe (or whatever that may be), V10 motor met 500 pk en een zeer Lambo-achtig italiaans geluid, 4 wiel aandrijving en meer van die ongein, distance and traject control in alle richtingen, ik geloof zelfs dat die auto vanzelf vooruit vliegt als er iemand van achter op wil rijden (O.K., dat laatste is misschien een heel klein beetje overdreven) maar “onze” parklane assistance is daar toch maar klein bier bij vergeleken ops: , en met dit alles wil ik alleen maar zeggen, ook al had ik ‘t geld, dan deed ik ‘t toch maar niet
Ach is ook allemaal een beetje Europese hype natuurlijk. want de audi a8 koop je in usa voor 70000 dollar (iets van een 50000euro).
En dan wordt je door de meeste amerikanen smalend bekeken als je daar komt aanzetten met je “audi autootje”.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
En dan wordt je door de meeste amerikanen smalend bekeken als je daar komt aanzetten met je “audi autootje”.
Amerikanen kijken elk ander volk smalend aan, ongeacht…..
Totaal aantal Berichten: 7795
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Texter schreef:In oktober zijn er weer 18 C6-en verkocht in NL…meer dan de A8 en 7-serie tezamen.
Dat is wel leuk en aardig, maar hoe zit het met de echte klassegenoten van de C6, dus de vijfserie en de A6?
De C6 is een geweldige auto maar een 7 of een A8 is echt een klasse hoger.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
DigiDaan schreef:Texter schreef:In oktober zijn er weer 18 C6-en verkocht in NL…meer dan de A8 en 7-serie tezamen.
Dat is wel leuk en aardig, maar hoe zit het met de echte klassegenoten van de C6, dus de vijfserie en de A6?
De C6 is een geweldige auto maar een 7 of een A8 is echt een klasse hoger.
Mijn gok is dat er meer van de A6 en 5 serie verkocht zijn dan van de C6
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Dat is geen gok, dat is wel zeker…
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
het gaat er meer om dat een C6 wat verder weg staat van de gemiddelde Citroën (C3, C4, Picasso) dan de A8 van de gemiddelde Audi (A4/A6)
De BMW7 en A8 zitten trouwens net als de C6 op een productie van 10.-15.000 /jr
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
eviltwin schreef:De BMW7 en A8 zitten trouwens net als de C6 op een productie van 10.-15.000 /jr
Weinig eigenlijnlijk..
Dat is na 10 jaar max 150.000 stuks.
De XM had er in ongeveer 10 jaar nog 300.000
CX 1 miljoen, dat was dan wel iets meer dan 10 jaar, maar toch veel meer.
DS 1.3 miljoen. Dat was ook wel over langere tijd, maar toch meer per jaar denk ik
eviltwin schreef:
De BMW7 en A8 zitten trouwens net als de C6 op een productie van 10.-15.000 /jr
Zo uit het hoofd per jaar:
7-serie: 43.000
A8: 38.000
S-klasse: 55.000
Dat van de C6 geloof ik best, alleen al vanwege de kleinere afzetmarkt.
Qua verkoopaantallen sluit de C6 in NL mooi aan bij het F-segment. Als je alle plastic Peugeot rommel wegkijkt is het in feite ook een F-segmenter. Plak er nog 100 liter kofferbak op en je hebt 5 meter auto.
je hebt gelijk vwb de BM7…het is de A8 die rond 15000 zit.
Al is de verdeling voor de BMW7:
15d naar de VS
15d EU
10 ROW
Gezien de brede doelgroep van Citroën als merk is de C6 beter te vergelijken met de VW Phaeton, die zit op 7000/jr.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die VW zie ik hier ook nooit in NL
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Amerikanen zijn nog niet zo gek.
ambijajance schreef:En dan wordt je door de meeste amerikanen smalend bekeken als je daar komt aanzetten met je “audi autootje”.
Amerikanen kijken elk ander volk smalend aan, ongeacht…..
Ik denk dat Audi geen enkele A8 zou verkocht krijgen in de US als ze dezelfde prijzen zouden hanteren als in Europa (en ik doel niet op de forex effecten).
Zelfs een lexus is hier scherp geprijsd omdat ze hem anders niet verkocht krijgen.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO