2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
DS gevonden en gekocht! opgehaalt! En meteen karakter!
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 oktober 2007 02:47 PM
  [ # 16 ]

Voor 750 per maand heb je een goed rijdende DS.  Wat je nog wel hebt zijn de benzine kosten.

Een mooie goede Ds kost afhankelijk van het type tussen de 5000 en 20.000 euro.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 22 oktober 2007 07:04 PM
  [ # 17 ]

Ok duidelijk..

Ik ben niet zo enthousiast meer als eerst om dagelijk een DS te wille rijden..
De grap is wel dat ik zelf nog nooit in een DS heb gereden..  Surprisedops:
Dus over de geluiden tijden het rijden.. zou het niet weten..
Ik mag er toch wel van uit gaan dat het stiller is als in een eend Laughing
Maar als ik zo’n auto zie rijden krijg ik het echt warm..

Mijn vader heeft een DS, een org NLer uit 1971, een 21 inj.
Deze staat al meer dan 20 jaar stil op de zelfde plaats, is helemaal origineel en nieuw afgeleverd bij Citroen garage de Vos in Bergen op Zoom, waar wij ook wonen. Mijn pa heeft van de eigenaar van die garage die al jaren terug overleden is nog een stikkertje gekregen van die garage die in die tijd op nieuwe auto’s ging.
Dus als de DS ooit nog gerestaureerd is, is dat een erg leuk detail!

Maar meer dan naar die DS kijken zal dus niet kunnen.. toen ik een jaar of 5 was heb ik toen hij em net gekocht had er eens in mee gereden, maar dat kan ik me niet zo goed meer herinneren..

Als er eens een rit is oid en iemand rijdt met zijn DS mee en is alleen, en zoekt nog een passagier.. Zou ik het erg tof vinden als ik es een dagje mee mag!  Very Happy

hier een foto van de DS van mijn vader:

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 oktober 2007 07:20 PM
  [ # 18 ]

Waarom start je dat ding niet en ga een stuk rijden!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 22 oktober 2007 08:13 PM
  [ # 19 ]

Ehh.. dat zal niet gaan.. Er is 20 jaar terug al wel begonnen aan de restauratie… alles lig los..

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 oktober 2007 08:18 PM
  [ # 20 ]
CLL Martin schreef:

Ehh.. dat zal niet gaan.. Er is 20 jaar terug al wel begonnen aan de restauratie… alles lig los..

Oeps, dat gaat slecht.
Dagelijks rijden is mijns inziens prima te doen als je niet een hele mooie DS nastreeft want achteruit zal ze gaan….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 22 oktober 2007 09:03 PM
  [ # 21 ]

Ik heb in de jaren 70 elf DS en ID’s gehad waaronder een 21 Pallas dus ik,verbeeld me dat ik je wel kan vertellen hoe hij rijdt.

Welnu, de beleving van een DS is anders dan van een XM (heb ik ook), eigenlijk is de DS een van de lekkerst rijdende auto’s ooit, maar dat is de XM ook maar dan weer op een andere manier. De DS zweeft meer, maar de XM voelt wat moderner aan en wat steviger.

De techniek van de DS is veel eenvoudiger en eigenlijk kun je daar redelijk veel zelf aan doen, zeker met de hulp van dit forum. De XM is veel gecompliceerder.

De DS is een tijdloze auto die altijd de mijlpaal zal blijven die hij in het begin al was, maar de motor van de XM en dan heb ik het over de V6 of de TCT, is veel prettiger dan die van de DS, veel stiller, soepeler, sneller en gewoon veel moderner. De DS heeft gewoon een heel ouderwetse motor met bijbehorend ouderwets lawaai en dat is het enige minpunt dat ik je kan noemen, voor de rest is de DS de auto van DE vorige eeuw.

Edit: en de DS is een roestbak, de XM dus niet.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 02 november 2007 11:00 PM
  [ # 22 ]

Ik denk ook inderdaad dat als je je (originele) eisen wat afzwakt, een prima auto kan krijgen voor een leuk bedrag, onderaan de markt zijn de DSén best betaalbaar en kunnen nog wel even vooruit.

Onze DSuper hebben we een kleine 6 jaar terug als enige auto gekocht. Veel problemen mee gehad, tot op een zeker punt er alleen kleine dingetjes nog maar stuk gingen.
Die eerste winter zal ik niet snel meer vergeten. Sloten bevroren, ontdooien, portier vastgevroren in de rubbers, voorzichtig open trekken, instappen choke geheel uittrekken, starten, accu plat, motorkap open, starthulp aankoppelen, starten, starthulp afkoppelen, ramen vrij krabben en wegrijden met de kennis dat bij een bocht naar rechts het portier open viel vanwege dat het slot bevroren was. Na enige kilometers ging dit vanzelf weer dicht zitten door alle trillingen en warmte van de auto…
Remedie : zorg voor goed onderhoud, vooral in de winter, dan kun je de auto door blijven rijden.
Beurten zijn om de 5000 kilometer. Als indicatie moeten er een heleboel vetnippels gesmeerd worden, moderne auto’s hebben zelfsmerende kogellagers die dus geen onderhoud vergen.

In de afgelopen 6 jaar heb ik er een betrouwbare auto van gemaakt, waar we dit jaar al 2 keer mee op vakantie zijn geweest (Zwitserland en Frankrijk), bij elkaar dit jaar (als 2e auto) toch 7500 kilometer gemaakt.
In mijn ogen en oren zijn de grootste boosdoeners van de DS het lawaai boven de 100 km/h en de warmte ‘s zomers. Hier is eigenlijk niet veel aan te doen, behalve misschien een radicale oplossing van het verwijderen van de bodemplaat of zo. Als beide problemen er niet waren kun je met een DS onvermoeid van hier naar Spanje rijden en misschien ook nog wel terug.

Voor het lawaai kun je misschien gaan voor een lange-5-bak auto. Deze maakt minder toeren (=minder lawaai) op hogere snelheid.

Aangezien je zegt geen DS rij-ervaring te hebben, raad ik je aan een occasion in de buurt op te zoeken om eens een proefrit te maken. Laat wel je portemonee thuis, anders kom je misschien met een te snel gekochtte DS thuis.

Succes !
(en zet je vader’s DS ook meteen even in elkaar !)

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 06 november 2007 11:45 AM
  [ # 23 ]

Ik ga over 2 weken een DS bezichtigen! Een 3de neus pallas, oude dash. 2100 carb. met handgeschakelde 5 bak en LPG. De DS is helemaal gerestaureerd en heeft een wax antieroest behandeling gehad.

Dit lijkt mij iig een geschikte DS voor mij…

Ik ben erg benieuwd…. en zal wel wat foto’s maken en hier posten!

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 06 november 2007 01:19 PM
  [ # 24 ]

Tip: Leer de aankoopbrochure uit je hoofd, en vraag iemand met verstand van DS-en mee. Hij / zij kan in ieder geval een kritisch weerwoord geven als dat nodig is, terwijl je zelf misschien je emotie laat leiden / lijden en daardoor een mogelijk slechte DS koopt.
Halsteren is echter niet in de buurt van Eindhoven.

In ieder geval succes en hopelijk zien we dan ook snel de foto’s !

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
maDS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 04-09-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTI Ligne Business
Gepost: 06 november 2007 02:36 PM
  [ # 25 ]

Ik heb afgelopen zaterdag deze ID20 gekocht: 

Vooraf heb ik ook o.a. gekeken (én gereden) in een pallas en een halfautomaat. Aangezien ik mij de techniek en onderhoud nog eigen moet maken én ik met een gezin zit (die toch ook aandacht wil) ben ik blij dat ik deze ID20 tegengekomen ben.

Ik heb géén ‘deskundige’ meegehad, maar na vele malen de aankoopbrochure bestudeerd te hebben en diverse Dame’s bekeken te hebben weet je wel waar je op moet letten. Daarnaast heb ik alleen bij particulieren gekeken. Het waren allemaal liefhebbers en (misschien is dat geluk bij mij) zij waren eerlijk over hun DS en hebben mindere zaken aangewezen. Ik vraag mij af of je dat bij de eerste de beste garage meemaakt.

Daarnaast: zoals bartjes schrijft: geen portemonnaie meenemen[/img][/list]

A thing of beauty is a joy forever

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 06 november 2007 10:48 PM
  [ # 26 ]
maDS schreef:

Ik heb afgelopen zaterdag deze ID20 gekocht: 

Vooraf heb ik ook o.a. gekeken (én gereden) in een pallas en een halfautomaat. Aangezien ik mij de techniek en onderhoud nog eigen moet maken én ik met een gezin zit (die toch ook aandacht wil) ben ik blij dat ik deze ID20 tegengekomen ben.

Ik heb géén ‘deskundige’ meegehad, maar na vele malen de aankoopbrochure bestudeerd te hebben en diverse Dame’s bekeken te hebben weet je wel waar je op moet letten. Daarnaast heb ik alleen bij particulieren gekeken. Het waren allemaal liefhebbers en (misschien is dat geluk bij mij) zij waren eerlijk over hun DS en hebben mindere zaken aangewezen. Ik vraag mij af of je dat bij de eerste de beste garage meemaakt.

Daarnaast: zoals bartjes schrijft: geen portemonnaie meenemen[/img][/list]

Ik ga voor onderhoud altijd naar garage Sanders te Mariahout (beetje ver vanuit Emmen), eerlijke vaklui die ik zonder meer vertrouw dat ze me niet belazeren. Vaak voeren ze namelijk voor mijn gevoel veel meer dingetjes uit dan uiteindelijk op de rekening terecht komt. Als DS garage kun je ook niet echt mensen bedotten aangezien het wereldje niet zo groot is en dat spreekt zich dan snel rond.
Mooie DS trouwens, met schuifdak, lekker fris in de zomer Wink
Net als de Corsa op de foto naast je DS is het bij mij ook altijd als ik de DS voor de deur zet : wat zijn al die moderne auto’s toch lelijk en hoekig…..

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 07 november 2007 12:16 PM
  [ # 27 ]

Bedankt voor de tips..

Die DS staat wel bij een DS garage, Auto Renaissance in Amsterdam. En is ook door hun gerestaureerd.
Hebben jullie ervaringen met dit bedrijf?

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 08 november 2007 10:22 AM
  [ # 28 ]

Auto renaissance is goed bekend in en om amsterdam, ofschoon de klantvriendelijkheid wel wat beter mag.

Even nog over het dagelijkse rijden.
In November 2006 een ds23i pallas uit 1973 gekocht voor 9000 euri’s.
Alles na laten lopen en vervangen ( slangen, benzinepomp, drukregelaar, 2 nieuwe banden, 123-ontsteking, lekzakken etc) nu een jaar en 30.000 kilometer later : rechteraandrijfas, hd-pomp, la-veerstaaf, , nieuwe bollen, 2 nieuwe banden, ruitenpissers, rubbers stuurbekrachtiging en klein grut vervangen.
Bij elkaar op basis van 1 jaar rijden 3500 euri’s uitgegeven en ook nog het e.e.a, zelf gedaan.

Geen koopje dus, mijn vrouw wil mij in een XM en verklaard mij voor gek maar ik heb elke dag lol!! Het is en blijft naar mijn idee ook een hobby en tsja dat kost wat.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 november 2007 11:38 AM
  [ # 29 ]

Als je moet kiezen tussen je vrouw en je auto weet je wel wat je moet kiezen, he? Laughing

Citroen!

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 08 november 2007 02:30 PM
  [ # 30 ]

ik heb weleens in de ds geslapen, als dat is wat je bedoelt !!

Profiel  
 
 
2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook