Welke kleur moet het deel plaatwerk krijgen welk zich horizontaal achter de ruitjes van de voorlampen zich bevindt. Is dit een vast kleur of is dit gerelateerd aan de auto kleur.
Wat is de kleur-code van de groene hydraulische componenten. Is deze standaard te verkrijgen?
Totaal aantal Berichten: 3194
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Laat ons hier gelijk alle vaste kleuren even verzamelen .
Voorzet :
luchtfilters injectie : AC 140 GRIS
Velgen : zwart ops: AC 200 ??? mat of glanzend ??
Bruin van de ophangingsbrug van de versnellingsbak en steun HD pomp , alternator , airco : .....
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Voor de bruine delen heb ik RAL 8017 gebruikt. Dat kwam er het dichtste bij. Hoewel zwart, zwart is; heb ik zelf een soort eiglans versie gekozen. Het precieze percentage matering ben ik vergeten. Vóór de koplampen, achter de ruitjes dus, moet Gris Nacré zijn, heb ik me laten vertellen.
Piet
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 2470
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
voor mijn luchtfilters zal et ook een ral kleur zijn vermits deze gepoederlakt worden… de rest is niet echt nodig vindt ik…. weet er iemand welke kleur de hydraulische componenten hebben wat dit is geen lakverf….. welke code dat is
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Kleur hydraulisch: AC 502. Er schijnt een kleur te zijn in het Volkswagen gamma die precies deze is.
Gutta cavat lapidem…
Sunfield schreef:Wat is de kleur-code van de groene hydraulische componenten. Is deze standaard te verkrijgen?
zie onderaan bij speciale kleuren !!!!
link
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik heb de kleur AC 502 besteld. Echter deze lijkt niet op de kleur die ik verwacht had, zoals de bollen of het vat.
Heeft iemand een kleuren staal van deze AC 502 om de leverancier te overtuigen dat hij iets anders geleverd heeft dan gespecificeerd.
Is bij iemand bekend welke code die volkswagen kleur heeft?
VW Ulmengrün
Gutta cavat lapidem…
Ik heb hier de volgende kleuren/nummers, graag aanvullingen en of verkeerde nummers wijzigen???
Chassis onder de motorkap ?????
Koplamphuis AC 095 (Metallic????)
Hydroliek AC 502
Velgen AC 200
Ophangsteun versnellingsbak, brug pomp/airco/dynamo RAL 8017 ???
Bij mij zijn alle losse delen zoals accubak en alle losse schemplaten e.d. nu zwart klopt dat of zijn alle plaatjes, beugels, e.d. ook RAL 8017 ???
Bij mij waren de meeste geschroefde delen bruin. Maar niet alles. Zo was de accubak bruin, maar de losse strip daarvan zwart evenals de klemrand voor de accu. Ik weet niet of Citroen daarin zelf altijd consequent is geweest. Maar de platen in de achterwielkuipen, die zijn zwart. Want ik heb net een nieuwe gevonden en die is zwart aluminium.
Gutta cavat lapidem…
Ok Thanks!
Het valt inderdaad niet mee om er een eenheid van maken.
P. Buisman.
Weet je zeker dat het RAL 8017 is of bedoel je RAL 9017???
Weet iemand welk kleurnummer op dit gedeelte van het chassis gebruikt werd?
http://picasaweb.google.nl/U.niek63/MijnSMChassisKleur#
thanks..! Niek
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Wat je ook eens kan doen,is een fabrikant van veerbollen aanschrijven en vragen welke groene verf zij gebruiken.
Hier in België is een bollen fabrikant,maar ik ben het adres kwijt.Het moet ergens tussen het Antwerpse en het limburgse liggen.
De franse SM club laat er hun SM bollen reviseren.
Iemand die het weet?? :
Totaal aantal Berichten: 591
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
U-Niek schreef:Weet iemand welk kleurnummer op dit gedeelte van het chassis gebruikt werd?
Lijkt me kleur “BFO”: Brun Fer Oxidé
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 3194
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
U-Niek schreef:Weet iemand welk kleurnummer op dit gedeelte van het chassis gebruikt werd?
http://picasaweb.google.nl/U.niek63/MijnSMChassisKleur#
thanks..! Niek
Denk dat dat deel van het chassis nooit een specifieke kleur gehad heeft ,
maar daar ga je toch “undercouting ” op zetten ??
het onderste deel van het motorcompartiment was éérst in een soort grijze grondverf , bij de latere modellen in koetswerkkleur .
Walter
Meten is weten , gissen is missen