Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je ze probeert los te draaien… ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als ik nu het spruitstuk laat zitten ( haal het liever niet los natuurlijk).
Kun je dan wel makkelijk de vlampijp demonteren , je kunt er in ieder
geval niet bij vanaf de onderzijde . Mijn vlampijp zit met twee bouten vast aan het spruitstuk . Een van de bouten heb ik los . De tweede zit er niet goed in en krijg ik niet los omdat ik er niet goed bij kan komen , motor zit in de weg . Wellicht kan ik dit morgen verduidelijken middels een fototje .
Is het dan wel mogelijk om hem goed luchtdicht te monteren op het spruitstuk ?
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat kan wel vanaf onder, met verlengstukjes, knietjes en dopjes.
Als je geen goede tapeinden hebt op je spruitstuk moet je die er toch af afhalen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
spruitstuk losmaken
zoals bij alle bouten en moeren is geduld een schone zaak! Gebruik ECHTE kruipolie, te koop bij de betere vakhandel, en inspuiten en wachten. WD 40 is een allround smeermiddel maar geen goede kruipolie. Nu zal ik wel commentaar krijgen maar mensen probeer het dan maar eens!
Volgende dag weer en ga maar even door , mits je de tijd hebt.
Net zoals eerder besproken: iets los, inspuiten en weer vast draaien, iets los…..... heb geduld.
Verwarmen kan ook nog als je dat wilt met de vlam, maar denk aan brandgevaar, auto’s branden namelijk hard en snel! Het kan binnen een kwartier al niet meer nodig zijn!! Weg dame.
Voor de DS sleutelaars is een T-sleutel 3/8 met knietje eraan van zo’n 50cm een prachtig stuk gereedschap waar je prima de dopjes op kunt zetten voor deze karweien. Facom heeft ze nog maar Gedore niet meer.
succes.
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Check - en gebruik dan meteen liever een zeskant dop. Die kunnen veel meer kracht overbrengen zonder dat je bouten & moeren ‘rond’ draait. Als je dat overkomt op zo’n plek waar je eigenlijk gynaecoloog voor moet zijn ben je echt het bokje…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman771 schreef:
Ik zou dan ook proberen om van een sloop-DS de originele M8- kop 12 moeren te scoren en daar straks de boel weer mee vast te zetten
Kan je nog nieuw kopen bij FABORY , speciale uitlaatmoeren M8 met kop 12 mm .
Bestelnummer : 72130.080.120
Walter
Meten is weten , gissen is missen