C5 2 liter Break Uitlaat en franse offerte
Hanskr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 31-10-2007

Gepost: 31 oktober 2007 06:47 PM

Ik kom net van mijn franse citroen dealer, ik woon daar een gedeelte van de tijd,  omdat ik storingsmeldingen kreeg op mijn display: Storing remsysteem en Storing uitlaatgas.
Bij de diagnose (met apparaat) konden ze niets vinden.
Wel zei het apparaat iets over de remlichten, die het nu wel doen, maar waarvan ik er laatst een heb vervangen.
Kontakten in de motor zijn schoongemaakt en men gaf mij tevens een offerte mee voor het vervangen van een nieuwe uitlaat incl. katalysator.
Dit kost zo’n € 1.380,- !!!!! Citroen heeft alleen een complete uitlaat zeggen ze, het laatste onderdeel, de demper is niet los verkrijgbaar.
Kost dit ook zo veel in Nederland??

Nadat ik de garage had verlaten eerst geen storingsmeldingen meer, maar na 10 km, vlakbij mijn huis weer dezelfde meldingen.

Wat te doen??

Dankl voor het advies.

Dank voor de reacties. Het is overigens een benzine motor en het is niet de katalysator die kapot is, maar het laatste stukje pijp dat naar de knalpot loopt. Daar lekt deze ook wat.
Ik zal hier eens bij Roady informeren (na mijn vakantie, we pakken nu maar even de 12 jaar oude AX om ons naar Charles de Gaulle te vervoeren) wat dat laatste stukje met knalpot gaat kosten. Incl montage, want op autogebied ben ik zeer onhandig.
Overigens Roady is een auto onderdelenwinkel met een soort Kwikfit garage erachter, waar je zo kunt inlopen. En waar je ze direct helpen (hoop ik). MOrgen is het Allerheiligen hier en is alles gesloten, dus over 3 weken maar eens proberen.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 31 oktober 2007 08:03 PM
  [ # 1 ]

op de hbase site staan ze gewoon los te koop maar om het zeker te weten graag bouwjaar en wat voor 2 liter je heb diesel of benzine Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 oktober 2007 08:09 PM
  [ # 2 ]

Re: C5 2 liter Break Uitlaat en franse offerte

Hanskr schreef:

Ik kom net van mijn franse citroen dealer, ik woon daar een gedeelte van de tijd,  omdat ik storingsmeldingen kreeg op mijn display: Storing remsysteem en Storing uitlaatgas.
Bij de diagnose (met apparaat) konden ze niets vinden.
Wel zei het apparaat iets over de remlichten, die het nu wel doen, maar waarvan ik er laatst een heb vervangen.
Kontakten in de motor zijn schoongemaakt en men gaf mij tevens een offerte mee voor het vervangen van een nieuwe uitlaat incl. katalysator.
Dit kost zo’n € 1.380,- !!!!! Citroen heeft alleen een complete uitlaat zeggen ze, het laatste onderdeel, de demper is niet los verkrijgbaar.
Kost dit ook zo veel in Nederland??

Nadat ik de garage had verlaten eerst geen storingsmeldingen meer, maar na 10 km, vlakbij mijn huis weer dezelfde meldingen.

Wat te doen??

Dankl voor het advies.

Welkom in Frankrijk. Als oud-anwb-steunpunt man herken ik je verhaal.
Totale onzin. De garage wil je een complete pijp verkopen omdat ze bang zijn dat jij ze aansprakelijk zal stellen als 3 weken na het vervangen van de einddemper de rest van de pijp naar beneden komt.
Alle delen zijn los leverbaar. Nu nog een garage vinden in je buurt die WEL snappen hoe je eerlijk zaken doet Evil or Very Mad

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 31 oktober 2007 08:31 PM
  [ # 3 ]

Les francais hebben helaas gelijk. Als de katalysator vervangen dient te worden (hetgeen ik, of wie dan ook vanachter zijn toetsenbord natuurlijk nooooooooit kan beoordelen, maar goed….) dan is het vaak onontkoombaar de achterste demper te vervangen, als dat nog de eerste is. De uitlaat van een C5 gaat er op de fabriek als een geheel onder, en als ooit eens de achterdemper kapot gaat krijg je een tweede montagedemper mét een stuk pijp er aan die je met een flens aan de afgezaagde kat maakt. Als de kat echter éérder kapot gaat (hetgeen nu eenmaal weleens voorkomt) zit je nog met een oude type demper. En dat gaat niet passen op de nieuwe kat…..

Gr Martijn

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 31 oktober 2007 10:11 PM
  [ # 4 ]

Er zijn toch verbindingspijpjes in de handel die je erop kan lassen ?
Dus pijp doorzagen , verbindingspijpje erop , nieuwe kat eronder schroeven en de dempers weer monteren.

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 31 oktober 2007 10:21 PM
  [ # 5 ]
citro-power schreef:

Er zijn toch verbindingspijpjes in de handel die je erop kan lassen ?
Dus pijp doorzagen , verbindingspijpje erop , nieuwe kat eronder schroeven en de dempers weer monteren.

Steun de beun! Dit is echt geen oplossing, dit is een noodreparatie…
Daarnaast is het vanaf de kat 1 rechte pijp naar achteren tot aan de achterdemper. Waarschijnlijk ken je de franse flens wel, die moet je er dan aan 2 kanten op lassen anders kun je nooit weer een stuk vervangen.. Dus gewoon vervangen, kost een beetje ma dan kan je wel weer jaren vooruit.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 31 oktober 2007 10:26 PM
  [ # 6 ]
abxsport schreef:
citro-power schreef:

Er zijn toch verbindingspijpjes in de handel die je erop kan lassen ?
Dus pijp doorzagen , verbindingspijpje erop , nieuwe kat eronder schroeven en de dempers weer monteren.

Steun de beun! Dit is echt geen oplossing, dit is een noodreparatie…
Daarnaast is het vanaf de kat 1 rechte pijp naar achteren tot aan de achterdemper. Waarschijnlijk ken je de franse flens wel, die moet je er dan aan 2 kanten op lassen anders kun je nooit weer een stuk vervangen.. Dus gewoon vervangen, kost een beetje ma dan kan je wel weer jaren vooruit.

Hoezo beun ?

Ik was die franse flenzen van de moderne citroens even vergeten maar voor de rest werkt het prima en zeker geen beun oplossing.

En als het wel zo is in andermans ogen , het is veeeeeel goedkoper en werkt net zo goed.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 oktober 2007 10:34 PM
  [ # 7 ]
citro-power schreef:
abxsport schreef:
citro-power schreef:

Er zijn toch verbindingspijpjes in de handel die je erop kan lassen ?
Dus pijp doorzagen , verbindingspijpje erop , nieuwe kat eronder schroeven en de dempers weer monteren.

Steun de beun! Dit is echt geen oplossing, dit is een noodreparatie…
Daarnaast is het vanaf de kat 1 rechte pijp naar achteren tot aan de achterdemper. Waarschijnlijk ken je de franse flens wel, die moet je er dan aan 2 kanten op lassen anders kun je nooit weer een stuk vervangen.. Dus gewoon vervangen, kost een beetje ma dan kan je wel weer jaren vooruit.

Hoezo beun ?

Ik was die franse flenzen van de moderne citroens even vergeten maar voor de rest werkt het prima en zeker geen beun oplossing.

En als het wel zo is in andermans ogen , het is veeeeeel goedkoper en werkt net zo goed.

Er is geen Franse garage die dit soort beunwerk wil uitvoeren. In Frankrijk is dat bij wet verboden namelijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 31 oktober 2007 10:51 PM
  [ # 8 ]
waterman771 schreef:

Er is geen Franse garage die dit soort beunwerk wil uitvoeren. In Frankrijk is dat bij wet verboden namelijk.

Hoezo beunwerk ??

Ik haal die verbindingsstukken altijd bij de dealer !  En die hebben ze niet voor de flauwe kul op voorraad liggen. Er zijn meerdere met hetzelfde probleem als de TS.

Zijn in verschillende diameters verkrijgbaar.

En de klant is toch altijd koning ? Die moet tenslotte betalen.

Profiel  
 
stefaan5089
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1142
Geregistreerd: 22-05-2007

Gepost: 31 oktober 2007 11:20 PM
  [ # 9 ]

Ik heb begin dit jaar de achterste knalpot laten vervangen van mijn HDI, en dat kostte zo’n 300 euro.

Er is ook een draadje over de uitlaat op http://www.c5club.nl , mss dat je er daar nog iets kan over vinden.

C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
      AX 1.0 Tonic ‘95

Profiel  
 
cmhave
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 27-02-2007

Gepost: 08 november 2007 12:30 PM
  [ # 10 ]

uitlaat demper

Ik heb ook onlangs alleen de achterste demper(type nr 1726XF) laten vervangen, euro 308,37 ex BTW, er stond ook een uitlaatmof genoemd, misschien het tussenstuk dus euro 36,11 ex, (type nr 173609).
Dit alles voor een C5-Benzine 2.0 16V.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 08 november 2007 06:00 PM
  [ # 11 ]
citro-power schreef:
waterman771 schreef:

Er is geen Franse garage die dit soort beunwerk wil uitvoeren. In Frankrijk is dat bij wet verboden namelijk.

Hoezo beunwerk ??

Ik haal die verbindingsstukken altijd bij de dealer !  En die hebben ze niet voor de flauwe kul op voorraad liggen. Er zijn meerdere met hetzelfde probleem als de TS.

Zijn in verschillende diameters verkrijgbaar.

En de klant is toch altijd koning ? Die moet tenslotte betalen.

In Nederland hebben tuningbedrijven (waarschijnlijk geen dealers) ook bepaalde spoilers op voorraad liggen. Dat betekent niet dat ze legaal zijn !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 november 2007 07:02 PM
  [ # 12 ]

Re: uitlaat demper

cmhave schreef:

Ik heb ook onlangs alleen de achterste demper(type nr 1726XF) laten vervangen, euro 308,37 ex BTW, er stond ook een uitlaatmof genoemd, misschien het tussenstuk dus euro 36,11 ex, (type nr 173609).
Dit alles voor een C5-Benzine 2.0 16V.

Kijk , dat bedoel ik nou. De dealer gebruikt ze zelf ook.

Zie bovenstaand bericht , uitlaatmof / tussenstuk genoemd.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook