Ik ben bezig om mijn ds 21 hydraulique uit 1968 te restaureren. Ik heb problemen om de rubbers in de deurstijlen (waar o.a. de deurruit tegen aankomt) te verwijderen. Wie kan mij vertellen hoe ik dat op een handige manier kan doen of waar ik dit kan vinden.
Alvast bedankt.
De rubbers zitten vast in een felsrand van een profiel dat los te koop is.
Zijn die profielen bij jou goed, rubbers laten zitten.
Zijn de profielen rot, dan trek je de rubbers zo los, misschien hier en daar de fels openbuigen.
ok, bedankt. Ga ik proberen.
Nog een andere vraag. Sommige rubbers (bijv. van de kofferbak) heb ik al verwijderd. Om straks nieuwe rubbers aan te brengen moet ik dan nu al de felsrand een beetje ruimer maken zodat de rubbers er straks makkelijker ingaan. Zo ja, beschadig je de nieuwe lak dan niet als de felsrand weer toegeknepen wordt of bestaan daar speciale tangen voor?
Wat betreft de felsrand van de kofferbak valt het mij op dat de felsrand niet overal dezelfde hoek maakt. Op sommige plaatsen staat deze rechtop terwijl op een andere plaats deze vlakker ligt. Kan iemand mij vertellen (of een fotootje sturen) hoe zo’n felsrand moet “staan”?
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
matombo schreef:Nog een andere vraag. Sommige rubbers (bijv. van de kofferbak) heb ik al verwijderd. Om straks nieuwe rubbers aan te brengen moet ik dan nu al de felsrand een beetje ruimer maken zodat de rubbers er straks makkelijker ingaan. Zo ja, beschadig je de nieuwe lak dan niet als de felsrand weer toegeknepen wordt of bestaan daar speciale tangen voor?
Wat betreft de felsrand van de kofferbak valt het mij op dat de felsrand niet overal dezelfde hoek maakt. Op sommige plaatsen staat deze rechtop terwijl op een andere plaats deze vlakker ligt. Kan iemand mij vertellen (of een fotootje sturen) hoe zo’n felsrand moet “staan”?
Felsrand van de koffer kun je inderdaad een beetje open zetten. Je moet zorgen dat de rubber een beetje omhoog staat zodat deze ook afsluit met de kofferdeksel dicht.
Ik heb zelf weer alles gemonteerd met eerst een stripje kit in de felsrand en dichtknijpen met een waterpomp-tang waarbij ik eerst een dikke doek ertussen had zitten. Dit is vrij aardig gelukt, maar ik heb alles later toch nog eens in de hammerite gezet (de buitenkanten van de felsranden).
Suc6, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
citaat Marten: “De rubbers zitten vast in een felsrand van een profiel dat los te koop is”
Zo leer je nog eens wat!
De felsrand in het “kozijn” van m’n rechter voorportier is nagenoeg weggeroest. Het deurrubber hangt er wat bij.
Waar is dat profiel los te koop? Bij Sassen kon ik het niet vinden.
groet
Gerard
Chyparse Almere of het clubmagazijn.
Wel bij Sassen voor 31 euro,