vouwdakje renovatie
maDS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 04-09-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTI Ligne Business
Gepost: 04 november 2007 11:43 PM

Dag luitjes,
Ik ben al enige tijd op zoek naar een DS/ID, maar heb deze nu eindelijk gevonden. Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van:
 

Oorspronkelijk van 1968 in de kleur wit geboren. In 1976 verkocht in de buurt van Carcassonne (origineel frans registratiebewijs) en in 1988 in dezelfde regio weer verkocht. Daarna in 1998 in NL ingevoerd en na weer 10 jaar ben ik nu dus de 5e eigenaar!! Na jaren dromen mag ik eindelijk zelf zweven . .  .alhouwel . . . .eerst de wintersluiting en enig onderhoud.

Eén van de aan te pakken zaken is het vouwdakje, deze is namelijk gekit op meerdere plaatsen. Ik heb op dit forum nog geen topic kunnen ontdekken hoe je een vouwdakje renoveert. Ik ben van plan deze te demonteren en dan te bekijken of het binnenwerk van het dakje in goede staat is en dan opnieuw bekleden. (De originele bekleding is gescheurd en nu gekit).  


Heeft iemand hier nog tips of suggesties over? Zoals; welke stof kan ik het beste gebruiken, onderhoud van de stof, behandeling van het frame. Of kan ik beter een ander vouwdakje kopen?

A thing of beauty is a joy forever

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 november 2007 12:24 AM
  [ # 1 ]

Mooie Dame hoor! Komende zomer met de wind in je haar overal heen zweven… Beter kan het toch niet??

Voor dat dak kun je je misschien wenden tot deze lui??

 

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 05 november 2007 09:10 PM
  [ # 2 ]

Ik heb erg goede ervaringen met:

http://www.cabrioletsch.com/

Hebben mij veel adviezen over mijn cabrio bouw gegeven en prima vakwerk

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
maDS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 04-09-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTI Ligne Business
Gepost: 06 november 2007 10:59 PM
  [ # 3 ]

Ik ga zaterdag eerst naar Antonisse om de wagen helemaal na te laten kijken (ik hoop niet maar je weet nooit wat oude Dames voor je verborgen kunnen houden).

Daarna kan ik inderdaad wel bij cabrioservice langsgaan (is redelijk dichtbij.)

Heeft iemand ervaring hoe kit van de lak af te halen??  

A thing of beauty is a joy forever

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 07 november 2007 12:32 AM
  [ # 4 ]

Steek een nieuw dak, dan hoef je meteen nimeer in te zitten met die montagekit op je lak.

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 07 november 2007 12:17 PM
  [ # 5 ]

Remmenreiniger krijgt alle kit van je dak, zelfs siliconen. Check eerst op een klein stukje of je lak er niet dof van wordt, dat is afhankelijk van je toplaag. Anders als het lijm is, zo te zien wel, gewoon benzine of wasbenzine.

Profiel  
 
maDS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 04-09-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTI Ligne Business
Gepost: 08 november 2007 11:20 PM
  [ # 6 ]

Steek een nieuw dak, dan hoef je meteen nimeer in te zitten met die montagekit op je lak.

Dit lijkt mij gelijk wel behoorlijk rigoreus. Ik denk dat ik inderdaad eerst ga proberen om de tips van Gerardeux op te volgen.

Het kan zijn dat ik het dakje in zijn geheel ga vervangen, een stukje van de bekleding ligt open en toen heb ik gezien dat het frame behoorlijk onder de roest zit. Ik moet dus maar zien als ik het aanpakken (kan ik mij laten verrassen?!).

Zijn er nog ergens dakjes te koop? (mijn dakje is buitenafmeting 86 x 86 cm) en wat is de prijsstelling daarvan?

maDS

A thing of beauty is a joy forever

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 08 november 2007 11:32 PM
  [ # 7 ]

Er bestaat kitverwijderaar, maar ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat dat met je lak doet. Echter, er zijn wel meerdere soorten !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
struiK
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006

- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Gepost: 12 november 2007 11:22 AM
  [ # 8 ]

Het open dak van een renault twingo tweede serie past perfect, is wind en waterdicht en makkelijk te plaatsen.

KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar

Profiel  
 
maDS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 04-09-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTI Ligne Business
Gepost: 12 november 2007 11:22 PM
  [ # 9 ]

Ik ga in ieder geval bij een groothandel info opvragen over kitverwijderaars en wat ik het beste kan gebruiken.

En struiK, wat is het verschil tussen de eerste en tweede serie Twingo’s?? Deze dakjes zijn toch een stuk groter als het dakje dat ik heb? Maar het lijkt mij géén slecht idee!!

groet
maDS

A thing of beauty is a joy forever

Profiel  
 
struiK
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006

- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Gepost: 13 november 2007 03:53 PM
  [ # 10 ]
maDS schreef:

Ik ga in ieder geval bij een groothandel info opvragen over kitverwijderaars en wat ik het beste kan gebruiken.

En struiK, wat is het verschil tussen de eerste en tweede serie Twingo’s?? Deze dakjes zijn toch een stuk groter als het dakje dat ik heb? Maar het lijkt mij géén slecht idee!!

groet
maDS

ik weet niet goed wat het verschil is tussen twingo 1 en 2, maar ik weet wel dat je voor een DS serie 2 nodig hebt. Wel zien dat je een compleet op de kop kan tikken, ideaal haal je het zelf uit een sloop twingo. best snij je de dakrand ook los om zo de tekening van de te boren gaten op je dak over te zetten, ik heb ‘t mijne 100€ betaald.

Dat is een groter dak, maar dan ook veel plezanter.

KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar

Profiel  
 
maDS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 04-09-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTI Ligne Business
Gepost: 25 november 2007 01:43 PM
  [ # 11 ]

k heb via “onderdelenzoeker” een opdrachtje geplaatst voor het Twingo vouwdakje, 2e serie (bij ons in de buurt bij slopers was het niet te vinden). Nu krijg ik er diverse te koop aangeboden.
Ik krijg wel de melding van een sloper (lees demontagebedrijf) dat hij niet bekend is met diverse series van de Twingo.

k weet niet goed wat het verschil is tussen twingo 1 en 2, maar ik weet wel dat je voor een DS serie 2 nodig hebt.

Struik; Kun jij foto’s van jouw dakje plaatsen of mij mailen via PB? zodat ik dit kan vergelijken met die ik aangeboden heb gekregen?? k weet namelijk ook niet wat het verschil is tussen de dakjes van de twee series!
De prjs die je ervoor betaald hebt is reeel, ik krijg ze tussen de E 75,= en E 150,= aangeboden.

Alvast bedankt.

A thing of beauty is a joy forever

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook