Volgende week onderhoud (30.000km)
- Aanlopende rem bij achteruitrijden als auto op de handrem stond
- Trillen in stuur rond de 120km. Inderdaad erg willekeurig. Hiervoor is de auto al twee keer teruggeweest in het begin. Balanceren heeft niets geholpen, issue is bij Citroen aangemeld. Verwacht nu wel een oplossing.
- Beperkt lekken van RA portier bovenaan.
- Parfumeur ruikt niet (viel me pas op toen ik een C4 berline mee kreeg, die parfumeur kon ik dan helaas weer niet regelen)
Dat laatje zou ik dus moeten hebben (2.0HDiF Exclusive) . Heb ik echter niet. Heeft iemand het al nageleverd gekregen? Ik ga er toch maar om vragen. Het boekje past m.i. slecht in het dashboardkastje. Mooi asl daar een laatje voor is.
Over het EB6V schakelgedrag: Volgens mij is het devies RUSTIG MET HET GASPEDAAL. Zeer soepeltjes en vergeleken met andere auto’s (achter je bij het stoplicht) erg vlot. Ook beinvloeden van het schakelmoment door iets gas terug te nemen werkt erg goed. Zodra je als ‘een boer met een automaat’ gaat rijden wordt t inderdaad een bokkende tractor.
Uiteindelijk past de bak zijn gedrag aan je rijstijl aan. Dat merkte ik zeer goed toen ik na vervanging van de turbo een geresette bak terugkreeg.
Zwak punt van de EB6V is voor mij het moment dat je even snel wil inhalen. Het duurt dan gewoon te lang voordat de bak terugschakelt en weer aangrijpt.
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
gelukkig kun je dat ook met de hand doen
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
fiorano schreef:gelukkig kun je dat ook met de hand doen
k ben lui aangelegd (heb dus ook nog steeds niet intuitief de weg gevonden naar de flipper).
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
haha, word tijd dan
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Laatje(s)
Ik heb in de GC4P Exclusive ook geen laatje(s). Ik heb het pack met het LDWS en (nergens vermeld in de specs) stoelverwarming.
Vanwege deze zaken zitten er een aantal stekkers onder de stoel, waardoor volgens mij geen laatje geplaatst kan worden.
Is er al iemand die echt weet hoe het zit, want het mapje met het instructieboekje zou ik ook graag ergens anders willen (ver)stoppen.
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
LDWS :
LDWS = vibrator in je stoel als je over het lijntje gaat (lane departure warning system)
Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller
hbiesheuvel schreef:LDWS = vibrator in je stoel als je over het lijntje gaat (lane departure warning system)
vibrator of vibratie; that’s the question..
Rijden per 02-02-08: C4 Grand Picasso Exclusive EB6V 2.0 HDiF
(vi·bra·tor) (vi´bra-tər) an instrument for producing vibrations
moet dat nou direct zo sexueel getint, het kan ook gewoon een apparaat zijn dat een vibratie afgeeft
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
hbiesheuvel schreef:LDWS = vibrator in je stoel als je over het lijntje gaat (lane departure warning system)
Oh ja, het kwartje (ja, ik heb ze nog) viel niet meteen.
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
in mijn geval zit er ook geen lade onder de passagierstoel, zou er ook niet kunnen zitten om 2 redenen, als ik onder de stoel kijk, zie ik dat de opening naar achteren voor de verwarming onderaan voor de achterpassagiers, vroeg begint, en dus in de weg zou zitten voor een lade veronderstel ik (tenzij die maar 1 of 2 cm buitendiameter dik zou zijn . Een tweede reden is misschien dat de dealer het heeft verwijdert (als het zo dun is of supersmal) om de brandblusser te plaatsen voor/onder de passagierstoel vooraan, dus niet achteraan zoals enkele andere bezitters lastig vinden, omdat ze hun afdekzijl met 7 plaatsen zo niet weg krijgen, elk voordeel heeft zijn nadeel zeker?
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
C4sohier schreef:Bij achteruitrijden gevolgd door remmen, zegt mijn GC4P ‘kloeng’ (meestal 2x, afkomstig van 2 verschillende wielen), maar kraken of piepen doen ze (nog?) niet.
Dit heeft volgens mij te maken met het Hill-holder systeem.
Ik heb dit effect ook (en stoort mij geenszins). Ik heb geprobeerd of het weg zou zijn na een aantal keren hard remmen als je achteruit rijd maar dat heeft geen enkel effect. Het wordt ook nier minder of erger vandaar dat ik denk dat het daarvandaan komt.
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Heb ik hier niet ergens al gelezen dat het bij iemand opgelost was?
Effe zoeken…..
Gerrit T schreef:
Dit heeft volgens mij te maken met het Hill-holder systeem.
Ik heb dit effect ook (en stoort mij geenszins). Ik heb geprobeerd of het weg zou zijn na een aantal keren hard remmen als je achteruit rijd maar dat heeft geen enkel effect. Het wordt ook nier minder of erger vandaar dat ik denk dat het daarvandaan komt.Gerrit
Ik idem. PS: heb je ook de noodstop al eens geprobeerd ‘k vind dat ie hàrd remt zeg. En leuk dat dan de alarmknipperlichten idd automatisch gaan werken, en weer ophouden als je weer wegrijdt
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
Gerrit T schreef:C4sohier schreef:Bij achteruitrijden gevolgd door remmen, zegt mijn GC4P ‘kloeng’ (meestal 2x, afkomstig van 2 verschillende wielen), maar kraken of piepen doen ze (nog?) niet.
Dit heeft volgens mij te maken met het Hill-holder systeem.
Ik heb dit effect ook (en stoort mij geenszins). Ik heb geprobeerd of het weg zou zijn na een aantal keren hard remmen als je achteruit rijd maar dat heeft geen enkel effect. Het wordt ook nier minder of erger vandaar dat ik denk dat het daarvandaan komt.Gerrit
Dit is wat de dealer ook vermoedt. Alles zit goed vast, aan loszittende remblokjes of zo kan het dus niet liggen. Ik lig er in elk geval niet wakker van.