Even een wat uitgebreidere reportage van ma belle:
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
VET vooral dat lederpakket komt mooi uit met zwart
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Heel erg strak, Ronald!
Inderdaad dat Yellowstone doet het helemaal bij dat zwarte koetswerk.
Helemaal af!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Geweldige auto !! Kwou dattie binnen m’n budget paste…
Wat doet die acteur van de engelse TV serie “the office” achter het stuur van een NL auto?
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Zeer mooi
Besteld 21 juli 2007:
Citroen C4 Image Berline EB6V
met bluetooth carkit.
Geleverd 9 februari
Gefeliciteerd Ronald! Ziet er geweldig uit!!!
(wel regelmatig wassen hè, anders….. )
Groet, en veel rijplezier,
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Merci, tous le monde! voor jullie positievee reacties. Ik ben er zelf ook helemaal gek mee.
De auto voldoet voor 99,9% aan mijn (hoge) verwachtingen. Erg relaxt.
Op sommige punten scoort ze zelfs méér dan 100%
Tenminste, zolang je relaxt rijdt.. ~Want, wat is ie tráág als je snel probeert te zijn! Op terugweg van Denemarken steeds 150~180 gereden, fantastisch wat een rust. Maar niet boven 189 op de teller gekregen…
Nee, ik moet maar gewoon relaxt blijven en dan blijft het héérlijk
Apropos, positieve ervaringen:
- Wat werkt die stuurbediening (na gewenning) héérlijk!
- Wat scakelt die EB6V gewèldig. Als j een béétje communiceert via je rechtervoet doet ie precies wat je wilt. Voor mij dus altijd de A-stand!
- Wat is die navigatie snèl!
- Wat kun je lekker véél met de navigatie, verkeersberichten, radio, en jukebox!
- Wel een beetje last van trillingen tussen 120 en 135, maar wisselend van sterkt en gelukkig niet erg. Wel puntje voor 1 beurt
- Vanaf begin werkte bandendruk sensor LV niet. Steeds 2x melding na wegijden. Stoort nie, wel puntje voor 1e beurt
- Na alle tamtam over de dubbelbeelden valt ‘t me erg mee. ‘t is er wel, ècht wel. Maar die Picasso is zó fantastisch, en het uitzicht met dat raam gewèldig, dat ik haar deze schoonheidsfout graag vergeef. Lekker niet aan storen!
-Stoor me wel een beetje aan, bij hele lage snelheid in 1, in de file: wat d oosterburen zo mooi ‘lastwechselreaktionen’ noemen. Boven een bepaalde hele lage snelheid met bijna geen gas, héél voorzichtig gas los (in langzame file dus) gaat ie abrupt over op remmen op de motor, je komt een beetje uit je stoel. Lukt niet om dit echt soepel te doen. Bij net nog iets lagere snelheid gaat ie bij gaslos soepel over op ontkoppelen. Je weet nooit zeker wat ie zal doen als je gas loslaat in zo’n situatie.
Bij ‘net meer’ dan gaslos en vrijwel stationair in 1 of 2 zou Meneer Citroen ‘m van mij altijd mogen laten ontkoppelen als je gas loslaat.
Zou softwarematig op te lossen moeten zijn!
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
ik vind het echt fantastisch om te horen dat (bijna) iedereen zo tevreden is met zijn picasso. Zelf heb ik er gewoon helemaal niets aan toe te voegen. de rust in de auto is gewoon zalig en nodigt uit om te blijven rijden. Zelf heb ik de auto goed ingereden zoals aangeraden word en nu op 3500 km heb ik het pedaal tot in het tapijt getrapt en uiteindelijk kwam de teller tot op 196km/h. uit ervaring met de andere en vorige auto weet ‘k dat ze na 10000 km nog soepeler lopen en nog iets verder te krijgen zijn. zo loopt de één van onze andere auto’s na 40000 km 215 op de teller waar 200 beloofd was volgens het boekje. het voornaamste lijkt mij de auto en motor goed te verzorgen (mooi inrijden, altijd mooi warm rijden en zeker niet lui laten worden) om er de optimale prestaies en en geniet uit te halen.
mvg
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Prachtige auto! Ik heb er inmiddels zelf ruim 16.000 EB6V kilometers op zitten en ik vind het ook heerlijk. Je kan prima met je rechtervoet communiceren.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Tja, niet veel meer aan toe te voegen… of toch?
@ronald1963: ik meen op 1 van de foto’s een onderdeel te zien van je afneembare trekhaak? Ik zelf heb ook een afneembare trekhaak en werd daarbij bijzonder positief verrast toen ik ontdekte dat de stekkerdoos zelfs weggeklapt kan worden. Zo zie je helemaal niets meer onder de bumper uitsteken.
Je moet maar eens kijken of dat bij jou ook zo is.
sinds 26-10-2007: Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive Automaat.
Burlat / beige bekleding; panoramisch dak; pack anti agression; pack detection; blue tooth.
super mooie wagen hoor echt erg gaaf en niet boven de 189 gekregen
lukte me ook niet met de picasso van mijn ouders is een 2.0 16v eb6v benzine blef ook op de 189 hangen
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
@bertbldr: bedankt voor de tip Ik zal het morgen, als het weer licht is, eens proberen.
@XsaraVTR: tja, maar ik had eerst een 250 kg lichtere auto met 270 PK. Niet dat de Picasso tegenvalt, maar ja. Alles lijkt nu zó langzaam, dat snel proberen te doen wel tegenvalt. Beter is het om maar gewoon rustig te rijden en dan is ‘t een héérlijk ding. En met uitzicht op dat prachtige Yellowstone interieur valt er sowieso weinig te klagen.
Alhoewel ik na wikken en wegen toch maar een afspraak heb gemaakt bij Ziptuning. Wel spaarzaam gebruik maken van het hogere koppel (van 270 naar ca 380 nm), en geen stoplichtsprintjes. In lage versnellingen krijgt de bak immers het meeste koppel te verwerken.
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
Re: ff voorstellen
ronald1963 schreef:Even een wat uitgebreidere reportage van ma belle:
Hoi Ronald,
Mooie keuze. Mijn vrouw en ik kiezen gewoonlijk ook altijd zwarte auto’s, maar lijken dit maal voor een exclusieve met toeters en bellen in het Showrood te gaan. Ik ga vandaag/morgen bestellen.
Wat ik je eigenlijk wilde vragen, is of je de 18” niet onconfortabel vindt…..(Oeps, mogelijk moet ik dat niet vragen aan iemand die hiervoor in een Alfa heeft gezeten ).
De vraag op een andere manier is mogelijk beter: Heb je geen last van rammeltjes of zo ?
Alvast bedankt voor je antwoord,
R2FM
Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.
Totaal aantal Berichten: 6487
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mooi hoor. Mijn schoonouders krijgen rond de kerst hun GC4P. Ziet er veelbelovend uit!
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
ronald1963 schreef:Alhoewel ik na wikken en wegen toch maar een afspraak heb gemaakt bij Ziptuning. Wel spaarzaam gebruik maken van het hogere koppel (van 270 naar ca 380 nm), en geen stoplichtsprintjes. In lage versnellingen krijgt de bak immers het meeste koppel te verwerken.
Ik dacht dat bij een combinatie met EB6V de koppel juist af fabriek wordt lager ingesteld om de versnellingsbak te sparen
Ronald, weet je zeker dat je hier tegen in wilt gaan? Dit zou je garantie wegnemen en waarschijnlijk de kans verhogen dat de bak kapot gaat…