Marten: volgens de eigenaar van de DS-vakgarage past de “voeler” van de watertemperatuurmeter niet in het koelsysteem van een DS (op welke plek dan ook). Als je een foto van de temperatuurmeter wilt zien: Marktplaats/Onderdelen Oldtimers/Watertemperatuurmeter Citroën Peugeot Renault .
Groet, JoF
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dit is geen orginele watertemperatuur meter voor een DS. Ook de voeler is niet orgineel. Volgens mij hoort de voeler in een waterslang. Als je een slang kan vinden waar de voeler in past, kan je alles monteren (voeler en meter).
Citroen!
Voeler is idd wel erg lang, Lastig in te bouwen in een rubber slang.
Jammer.
Een andere optie is de bestaande voeler in je koelsysteem direkt aan te sluiten op deze meter, misschien werkt dat.
Ja, voeler is inderdaad het probleem. Meter zelf oogt best aardig, maar is ook niet origineel. DS-garage adviseerde om een soort “condoom” om de voeler te doen om het geheel vervolgens in een rubberen slang te monteren. Daar zie ik toch maar even van af.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Die voeler is te groot en zal in een rubberen slang teveel de doorstroming beperken.
Heb je al aan een CX temp meter gedacht? past precies op de plaats van het klokje (3e dashb) en werkt prima. Chyparse levert de voelers.