22 van de 38
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »

Knäckors BX TZD Turbo breok is niet meer van knäckor
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9070

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 11 november 2007 01:22 AM
  [ # 316 ]

Wat is eigenlijk het verschil met comfort bollen en normale bollen?

Soepeler? Meer deinen? Ik begrijp dat het meer comfort zou moeten geven, maar voel je ook zeker verschil?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 11 november 2007 01:24 AM
  [ # 317 ]

Ik heb ‘t ook al niet op comfortbollen Wink Comfortbollen hebben een groter gat waar de LHM doorheen wordt geperst, waardoor ze comfortabeler zijn. Persoonlijk vind ik dat een BX normaal comfortabel genoeg is, en dat comfortbollen er vooral een deinbak van maken.
Ik hou dus niet van gerommel aan de originele veerkarakteristiek….

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 11 november 2007 01:32 AM
  [ # 318 ]

Harm, die twee foto’s zijn het definitieve bewijs dat je een faker bent. Ons een BX Diesel laten zien met een kilometerstand onder de twee ton, tss…

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 11 november 2007 02:41 AM
  [ # 319 ]

Harm, wat loop je weer heerlijk te mopperen Smile

Ik vind die oplossing van jou inderdaad wel iets mooier, maar ik wilde geen knutseloplossing, maar een stevige beugel waarvoor ik niets hoefde te boren en daarin voldoet de proclip wel erg goed.

En die comfortbollen.. Je moet er van houden. Ik vind dat deinen wel lekker, bij een flinke drempel deint hij één keer na. En ik vind het op de snelweg zo´n lekker gevoel als er zo´n flauwe hobbel in zit Cool Ik heb er absoluut geen spijt van in ieder geval.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 11 november 2007 08:40 PM
  [ # 320 ]

maar ik wilde geen knutseloplossing, maar een stevige beugel waarvoor ik niets hoefde te boren en daarin voldoet de proclip wel erg goed

hoho! Mijn beugel zit erg stevig vast, en ik heb er alleen 2 gaatjes voor hoeven boren in de zijkant van het kachelpaneel, wat je dus niet eens ziet Wink

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 november 2007 09:30 PM
  [ # 321 ]

Hey, ik heb niet gezegd dat dat van jou niet stevig of niet mooi is. Ik wilde alleen iets kant-en-klaars hebben wat bevestigd kon worden zonder te boren Cool

Ik vind jou oplossing heel erg mooi, maar ik ben ook erg tevreden met mijn Brodit-geval Smile

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 05 januari 2008 07:32 PM
  [ # 322 ]

Ik dacht zo dat het maar eens tijd werd voor een kleine update.

Ik constateerde tijdens het rijden dat de auto bij fikse hobbels wel eens aan de achterkant in de veerstops sloeg en hoog opsprong bij het uitveren. Nou veert de auto natuurlijk wat soepeler met de comfortbollen maar dit was wel wat ernstig, bij een paar fikse hobbels op de snelweg leek het soms net of de achterkant zo ruw inveerde dat de voorkant bijna los leek te komen Neutral

Ik had al die tijd een enorme subwoofer in de kofferbak staan. Of eigenlijk 2 aan elkaar geschroefd met versterkers erop Surprisedops:  Alles bij elkaar een kilo of 30 schat ik zo. Die kist stond helemaal achterin de auto, meteen achter de klep. Gisteren heb ik die kist er maar eens uitgehaald en dat is me een wereld van verschil Shocked Nu rijdt het een stuk prettiger. Dat is mooi, alleen is het minder dat ik nu een oplossing (low-budget) moet bedenken om het gebrek aan lage tonen te verhelpen…

Pas geleden heb ik de versnellingsbakolie vervangen voor de juiste olie Surprisedops: Ik was namelijk zo slim geweest om er 80w/90 in te kieperen. Dat was zo dik dat de auto met kou bijne niet schakelde. Nu zit er weer 75w/80w in en nu schakelt het weer naar behoren.

Ondertussen heb ik ook nog steeds 2 fuseekogels, een aandrijfashoes en een set remblokken klaarliggen om te monteren en moeten binnenkort de olie en filter ververst worden. Dat is meteen het moment om de olietemperatuursensor te monteren. Weer een extra metertje op het dashbord Smile

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15823

- Ami 8 Club
Gepost: 05 januari 2008 07:36 PM
  [ # 323 ]

Als je nu eens je basbox achterstevoren tegen de achterbank plaatst?
Dan heb je wel een lekker muziekje in de BX en wellicht is het gewicht beter verdeeld. Ik vind het vreemd dat een klein gewichtje van slechts 30 kg zo’n verschil in veergedrag kan maken.  Rolling Eyes

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 05 januari 2008 07:43 PM
  [ # 324 ]

Dat past niet, de box is te hoog om onder de speakers in de hoedenplank te passen.

Ik vind het ook vreemd dat het zoveel verschil maakt. Misschien komt het door de combinatie comfortbollen-gewicht? Je mag het wel eens een keer komen ervaren als je in de buurt bent.

En ik moet wel eerlijk zeggen dat ik die halve kofferbakvulling een beetje zat ben, als ik wat groots wil vervoeren moet ik eerst een halve volksverhuizing doen, en dat ding is echt lomp te verplaatsen help

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 05 januari 2008 07:46 PM
  [ # 325 ]
tjeubx schreef:

Inderdaad vreemd.. Mijn RD doet op de snelweg met een motorblok er achteraan in nog niet raar..  Shocked

Hoeveel bar druk hebben die comfortbollen achteraan? Op een Turbo herinner ik mij van mn TZD wel dat ‘t geen overbodige luxe was om die achteraan op de juiste druk te houden en dat met de normale bollen en normale bolopening..

Vooraan kon je best exparimenteren met zachter (waren bij mij CX bollen..)

Is ie nog baanvast achteraan?

Tjeu

Ja, baanvast is ´ie nog wel. Da draagarmlagers zijn niet nieuw meer, maar hebben nog geen voelbare speling.

Ik heb geen idee hoeveel bar er in die bollen gaat. Het zijn comfortbollen voor een break, dezelfde die onder een 1600 zouden gaan, niet speciaal voor de turbo dus. En ze zijn pas een maand of 3 oud dus op zullen ze nog niet zijn.

Profiel  

JHD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55

Gepost: 05 januari 2008 11:49 PM
  [ # 326 ]

Omdat ik ook niet de hele kofferbak vol wilde hebben, maar wel wat lage tonen, heb ik gekozen voor een subwoofer van Pioneer, zo groot als een fikse broodtrommel, netjes te bevestigen tegen een zijpaneel. Je zal ongetwijfeld subwoofers hebben die meer herrie maken, maar voor mij is het voldoende. Hij is te koop voor ongeveer 150 euro.

En een olietemp metertje is leuk, heb ik ook!

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 05 januari 2008 11:56 PM
  [ # 327 ]

Wat een geinig ding! Zou die ook onder je stoel passen?In de beschrijving staat van wel, maar niet elke stoel is hetzelfde natuurlijk. Ik denk dat je over je bass echt niets te klagen hebt als je onder beide stoelen zo´n ding hebt Wink

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 06 januari 2008 10:34 AM
  [ # 328 ]

ik ga binnekort experimenteren met zo’n basspeaker ik hou je op de hoogte.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 januari 2008 12:16 PM
  [ # 329 ]
stan schreef:

ik ga binnekort experimenteren met zo’n basspeaker ik hou je op de hoogte.

Ik wacht met smart!

tjeubx schreef:

Ik had in mn vorige bx break(zelfde als Knackor’s trouwens, TZD Turbo in gris dolmen) onder elke stoel vooraan een ‘woofer’ zitten uit bx type 1..

Dat zal ook wel fijn zijn, ik vind het geluid van die woofertjes heel aardig voor een systeem uit 1983!

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 06 januari 2008 02:15 PM
  [ # 330 ]

Zou je niet gewoon die ellendige comfortbollen de deur uit gooien? Twisted Evil

Profiel  

22 van de 38
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook