Beste citroen rijders,
Heeft iemand ervaring met een C3 XTR op Gas. Ben op zoek naar ervaringen.
Mvgrt,
Bas
nog nooit iets over gehoord…
ik vraag me trouwens af of ‘t zo’n verantwoorde keuze is, Sensodrive icm LPG…
je wil niet weten hoeveel de software stuurt tussen bak en motor, en daar dan ook nog eens een G3 installatie met allerlei sensoren
In een aantal buitenlanden is de C3 XTR ook als HDi te koop.
(Nog) niet in Nederland, vanwege het ongunstige belastinkklimaat voor diesels, denk ik…
In combinatie met HDi lever Citroen ook een 4X4 uitvoering, met aftakas naar achteren; die XTR staat trouwens WEL hoger op de pootjes dan de normale C3 zusjes, in tegenstelling tot andere XTR’s die geen verhoogd onderstel hebben.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR
Ik ben het met je eens dat het mogelijk problemen kan geven. De dealer en de lease maatschappij geven aan dat het geen probleem is.
Afwachten maar..
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Een vriend van mij, werkzaam in de autohandel, zegt altijd: Op gas moet je koken!
zit wat in, en diesel is voor schepen
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:zit wat in, en diesel is voor schepen
Nou heb je ruzie
grapje
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
We zien wel ....
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik denk dat het prima gaat. Een goeie G3 (LPi) gasinstallatie merk je geen vermogensverlies en met zo’n klein autotje als een C2 lach je je gek als je gaat tanken. Als je goedkoop veel km wil rijden met de soeplesse van een benzine auto en de laadruimte voor de tank kan missen, dan is Gas echt de beste keuze. Voordeel van diesel is een iets grotere bedrijfszekerheid, maar dat is echt heel weinig met moderne gasinstallaties vergeleken. Laat de installatie inbouwen bij een echte gasboer, en niet zo’n “wij doen het erbij” dealer, en het is echt perfekt. Enige argumenten voor diesel zijn denk ik laadruimte en als er een turbo op zit is ie makkelijker te tunen .
Het is natuurlijk een beetje de bekende discussie weer induiken, maar ik denk dat je het zo moet zien. Als je al een voorkeur hebt voor benzine boven diesel kwa rijeigenschappen denk ik dat je gas prettiger vindt rijden dan diesel. Al die onzin van “ik weet niet of dat wel gaat in combinatie met dit dat of sus of zo” moet je je niets van aantrekken. LPi is gewoon een doorontwikkeld injectiesysteem net zoals er nu al op je motor zit. Maakt verder weinig uit.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Momenteel stata de XTR met gastank in de bestelling. Verwachte leverdatum is eind mei. Ik hou jullie op de hoogte.
spannend ops:
‘k ben zeer benieuwd naar je ervaringen met de combinatie Sensodrive & LPG
krijg je een onderbouwtank, of kost het je je bagageruimte ?
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Enige argumenten voor diesel zijn denk ik laadruimte en als er een turbo op zit is ie makkelijker te tunen .
je heb ook onderbouw en een benzine auto kan je ook tunen
citroenc2 schreef:Enige argumenten voor diesel zijn denk ik laadruimte en als er een turbo op zit is ie makkelijker te tunen .
je heb ook onderbouw en een benzine auto kan je ook tunen
een benzineauto ZONDER turbo is niet zo heel erg te tunen, afgezien natuurlijk van een open luchtfilter, het uitlaatsysteem en zo.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
De gastank word verzonken ingebouwd in het reservewiel. Vorige week van de dealer te horen gekregen dat er nu standaard parkeersensoren opzitten.
Altijd handig..
Willibrord schreef:Een vriend van mij, werkzaam in de autohandel, zegt altijd: Op gas moet je koken!
het is wel zo :
C3 SITE Kijk ook voor jou foto’s
Bergen en dalen ontmoeten elkaar
niet maar mensen wel!!
Gr Jan en Annie.
bschilder schreef:De gastank word verzonken ingebouwd in het reservewiel. Vorige week van de dealer te horen gekregen dat er nu standaard parkeersensoren opzitten.
Altijd handig..
zijn die parkeersensoren een standaard artikel icm de LPG-tank ?
(ivm veiligheid bij achteruitrijden, mogelijk ?)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
XTR schreef:zijn die parkeersensoren een standaard artikel icm de LPG-tank ? (ivm veiligheid bij achteruitrijden, mogelijk ?)
Heb net voor de zekerheid nog even bij m’n eigen Xant gekeken: LPG-tank is present, maar geen parkeersensoren
Zonder gein: parkeersensoren horen volgens de specificaties op citroen.nl tegenwoordig tot de standaarduitrusting van de XTR.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)