Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
En garage Lubbers is trouwens een prima voor de Citroen’s.
Zowel oud als nieuw.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Is trouwens ook een algemene Citroen kwaal , niet specifiek GS/A
Klopt mijn laatste BX had er last van en onze huidige Xantia had er ook last van. Ik heb tussendoor de remmen schoongemaakt van de Xantia. Ze zijn nu nog mooi blank en ze remmen ook goed.
Totaal plaatje van gisteren is 130 euro. Dat is incl APK, achterremmen schoonmaken + gangbaar maken, benziene slang, kleinmateriaal en arbeid. Mooi bedrag toch? Kan ik morgen mooi met de GSA naar de nieuwjaars borrel komen! JAHOE
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat is een nette prijs hoor! Gefeliciteerd!!!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Vandaag even de GSA bekeken op de nieuwjaarsborrel , prima GSA , ziet er werkelijk prachtig uit.
Wel zuinig op zijn he
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Dank je! Ik zal er heel zuinig op zijn. Ik zal straks even een topic aanmaken met foto’s van van de meeting.
Leuk om je eens te ontmoeten!
My other car is a broomstick.
patje74 schreef:Goed werk man! Achterremmen is een kwaaltje, ik heb de mijn de vorige APK ook af laten draaien + gangbaar gemaakt.
Je bent trouwens wel bij een garage geweest die bekend is met het systeem? Er was eens iemand met mijn wagen bezig en vertelde mij dat de achterremmen niets deden. Hij stond echter aan de achterkant op bokjes.
Ja is inderdaad een kwaaltje en wordt voornamelijk door de remdrukverdeler veroorzaakt. Bij remmen ligt het meeste gewicht op de voor-as en daardoor hoeven de achterremmen relatief weinig werk te verrichten van de verdeler. Dat is een bekende kwaal van de GS/GSA maar komt ook in lichtere mate op andere (BX) modellen voor.
Goed reinigen en gangbaar houden door minimaal 1 keer per week de achterremmen flink te belasten,
Dat doe je door een stuk achteruit te rijden en dan stevig op de rem.
Door de voornoemde remdrukverdeler wordt nu grotendeels de achterremmen aangesproken en daardoor gangbaar gehouden.
succes
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Klopt helemaal, hebben geloof ik alle hydrocitro’s last van, ook mijn CXen. De druk naar de achterremmen neemt toe naarmate de belasting van de achteras toeneemt. Als je vaak/altijd alleen rijdt, gaan ze vastzitten omdat de zuigers nooit bewegen. Merk je vanzelf als op een lichte helling de auto blijft stilstaan
arhnic schreef:patje74 schreef:Goed werk man! Achterremmen is een kwaaltje, ik heb de mijn de vorige APK ook af laten draaien + gangbaar gemaakt.
Je bent trouwens wel bij een garage geweest die bekend is met het systeem? Er was eens iemand met mijn wagen bezig en vertelde mij dat de achterremmen niets deden. Hij stond echter aan de achterkant op bokjes.Ja is inderdaad een kwaaltje en wordt voornamelijk door de remdrukverdeler veroorzaakt. Bij remmen ligt het meeste gewicht op de voor-as en daardoor hoeven de achterremmen relatief weinig werk te verrichten van de verdeler. Dat is een bekende kwaal van de GS/GSA maar komt ook in lichtere mate op andere (BX) modellen voor.
Goed reinigen en gangbaar houden door minimaal 1 keer per week de achterremmen flink te belasten,
Dat doe je door een stuk achteruit te rijden en dan stevig op de rem.
Door de voornoemde remdrukverdeler wordt nu grotendeels de achterremmen aangesproken en daardoor gangbaar gehouden.
succes
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Zo, even een update over deze geweldige auto.
Afgelopen weekend en maandag lekker druk ermee bezig geweest.
Maandag bij Chyparse geweest voor de LHM en stelde daar de vraag of ze ook een ruitensproeierpomp hadden liggen. Hadden ze niet maar wel een ardes waar een total loss GSA Pallas staat. Ik de beste man gebeld en ja hoor, die zat er nog in. Op de terugweg erlangs gegaan om de pomp op te halen. Staat daar een zielig hoopje weg roestend niet te redden Pallas. Treurig gezicht Naast de pomp zaten er nog meer onderdelen aan die ik wel kan gebruiken.
- sproeierpomp dus,
- dashboard met toerenteller en digitaal klokje,
- hoofdsteunen,
- lichtmetaal velgen! (cottage)
En dat alles voor maar € 70,-!!
Alles er in gezet en wat hoort te werken, werkt ook nog. Verder hebben we de achterruitenwisser/pomp aangesloten. Die was er in gezet door de vorige eigenaar maar nog niet helemaal aangesloten en een aansteker voor de navigatie er in gezet. Morgen nog naar de garage voor een oliewissel en ontsteking afstellen en we kunnen op vakantie!
Er zit in de sloper ook nog een motor (1300?) met 5 bak in. Heeft vanaf december stil gestaan maar loopt nog wel al is het wat moeizaam en de ventilator is kapot. Volgens de teller heeft ze maar 146.000 gereden. Dus voor de geinteresseerden stuur me een PB voor het adres van de beste man voordat de auto op de sloop staat.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Hoe kan je trouwens het beste LM velgen weer mooi krijgen? Ze zijn nu over gespoten met van die standaard velgenspray…
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mathijs schreef:Hoe kan je trouwens het beste LM velgen weer mooi krijgen? Ze zijn nu over gespoten met van die standaard velgenspray…
Stralen en dan spuiten of poedercoaten.
Je zegt dat je Cottage velgen hebt , is dat wel zo omdat ze onder een Pallas weg komen.
Cottage velgen hebben een vlak gedraaide voorkant in tegen stelling tot de normale velgen , die hebben een klaver vom erin.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Oh ops: ik heb die met het klaverblad.
Stralen en coaten dus. Duur?
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Vandaag bij Wup geweest voor wat onderhoud. We hebben de distributieriemen en spanrollen vervangen en ook de kleppen gesteld. Dat laatste moet voor 1 klep nog even over, die staat nog wat te stampen en de dynamo moet vervangen/gereviceerd worden. Die is nu aan het janken (lijkt wel op het geluid van een optrekkende Mat’ 64 van de NS). Het klusje was in ongeveer 3 uur geklaard. Viel me echt heel erg mee.
Door de serieus super uitleg, kundigheid, ervaring en kennis van Wup kan ik het de volgende keer zelf doen Hij heeft me veel zelf laten doen onder toeziend oog, eerst een klep voor doen en de rest moest ik zelf doen. Ze zijn wel gecontrolleerd (en sommigen goed afgesteld) nadat ik ze heb gesteld. Ze maken nu een mooi tingelend geluid, alsof je een glas water inschenkt uit een karaf De riemen heb ik er niet op gezet maar stelt als je het goed bekijkt ook niet veel voor. Je moet gewoon even weten hoe en wat. Ze hadden er ook niet veel langer op moeten blijven zitten. De riemen waren druk aan het verdrogen en de spanrollen stonden ook droog te draaien De carburateur kreeg ook nog een een of andere afstel behandeling, de motor loopt veeel en veeel rustiger en trekt geleidelijker op. Nu nog op zoek naar silent cups voor de voorste draagarmen en laten vervangen (Wup) en de dynamo doen dan is madam tecnisch weer helemaal 100%
Later kwam er nog een meneer op visite (ik heb me zelf helemaal niet voorgesteld bedenk ik me nu) die nog een lijst met tips voor de verzorging heeft gegeven.
Dus, mannen bedankt voor alle hulp en tip’s! Jullie zouden eigelijk een GS/A garage moeten beginnen, genoeg kennis in die koppies! mijn complimenten!! Het was een mooie dag vandaag!
En nee ik heb geen foto’s gemaakt ops:
Oja, de vorige eigenaar heeft de auto ook super behandeld, alles zat zoals het hoort. Niet te strak, niet te los. Kortom, precies goed! Elk schroefje en boutje ging er met gemak uit en niks versleuteld. Ik had ook niet anders verwacht . Dus daar ook een complimentje
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Erg nette auto hoor mathijs, en het rijdt ook nog eens heerlijk
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Thnx Vind het al jammer als ik er aan denk dat ze de winter stil staat… Maar daar hebben we de Xantia weer voor Dus als je eens een donker blauwe Xantia ziet knipperen, dan ben ik dat.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.