Verschillen tussen de verschillende versies ZX
e_design
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 11 november 2007 02:10 PM

Hallo mensen,

Ik vroeg me eigenlijk af, kan er ook nergens echt iets specifieks van vinden, wat nou eigenlijk de verschillen zijn tussen de verschillende ZX versies.

Bijvoorbeeld, waarom hebben ze de Reflex uitvoering Reflex genoemd wat is er anders aan als de andere versies?

En nog een bijkomend vraag is laatste tijd is me opgevallen dat wanneer ik de ruitenwisser achter aanzet de ruitenwisser soms wel drie keer achterelkaar snel wist, doet die vaak bij regenachtig weer.
Normaal doet die het met een interval?
Ziet die soms op een of andere manier dat het regent?

Alvast bedankt voor de reakties.

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 11 november 2007 02:15 PM
  [ # 1 ]

Over de versies kan ik je niet helpen: ik heb een actiemodel wat overal tussen valt.

Over de achterwisser: ik vermoed dat je relais gaar is: gebruikelijk is één keer wissen, tijd rust, dan weer wissen etc.
Tenzij je sproeit, dan wist ie drie keer.
Bij mij is het relais niet zo best meer: de ene keer wist ie niet (stopt ook weleens halverwege de beweging), de volgende keer telkens drie keer, dan weer continu. En heel erg af en toe, in een rare bui, werkt ie zoals het hoort.

Profiel  

The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 473

Gepost: 11 november 2007 02:59 PM
  [ # 2 ]

haha, achteruitwisser is nogal een bekend probleem bij ZX’jes geloof ik, die van mij gaat met het knipperlicht mee aan Laughing zal inderdaad waarschijnlijk wel het relais zijn

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 11 november 2007 03:04 PM
  [ # 3 ]

meedoen met de richtingaanwijzer?

Dan heb je ergens een sluiting zitten….

Profiel  

e_design
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 11 november 2007 09:58 PM
  [ # 4 ]

Denk niet dat het een relais probleem is, want het is eigenlijk wel altijd als die dat doet exact 3x dat die heen en weer wipt en dan valt hij weer terug in de normale interval stand, en wat ook opvalt is dat als hij dat doet het altijd regent.

Ik heb het ook vaker geprobeert met droog weer om te kijken of die dat dan ook doet, maar dan doet hij dat niet.

Profiel  

The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 473

Gepost: 11 november 2007 10:28 PM
  [ # 5 ]
EW schreef:

meedoen met de richtingaanwijzer?

Dan heb je ergens een sluiting zitten….

ik denk inderdaad dat er iets gaar is in mn zekeringenkast of wat dan ook, zal gewoon ergens een verkeerde schakeling zijn ofzo, het is ook niet altijd, beetje vreemd Smile

Profiel  

majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 767

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 24 december 2007 01:37 PM
  [ # 6 ]

Re: Verschillen tussen de verschillende versies ZX

ZX 2.0 16V Limburg schreef:

-

en wat dacht je van de 16v met verbedings en verlagingsset + spoilers a fabriek ok en het hartje klopt een beetje sneller

He, jij hier? Razz

Enneuh, een beetje sneller? Vind het toch een noemenswaardig verschil tussen zitten, een 1.8i aura en een 16v Razz

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook