Rare vraag misschien, maar…
Zit er onder een ZX een volwaardig reservewiel of zo’n thuiskomertje?
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Ik heb een ZX diesel daar zit een volwaardig reservewiel bij durf niet met zekerheid te zeggen of dit bij alle types het geval is
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Aha, dank je. En het rek is helemaal open of zit er aan de kant van de achteras nog zo’n “schild” omheen? (zoals de xantia en ik dacht ook de XM hebben)
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Schroef in kofferbak los dan rek losmaken en kun je het wiel eruit halen.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Ja, dat weet ik, dat vroeg ik niet
Ik bedoelde of het rek aan de voorkant alleen maar een kaal open rek is (reservewiel hangt volledig in de buitenlucht), of dat er een plaatstalen voorgevormd schild/bakkie om de voorste helft van het reservewiel heen zit, zoals bij Xantia en XM het geval is.
Ik heb zelf geen ZX, vandaar de vraag… ik denk dat de buren 2 huizen verder een beetje raar kijken als ik onder hun ZX ga liggen…
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Het wiel zit een rek omheen zonder bak. Wiel wordt dus vies door opspattend vuil etc.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Ok, dank je!
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
ik heb er een 185/55/14 band opzitten dus is wel een volwaardige reservewiel
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
web schreef:(...)Ik heb zelf geen ZX, vandaar de vraag… ik denk dat de buren 2 huizen verder een beetje raar kijken als ik onder hun ZX ga liggen…
Web: Goh, buurman, mag ik eens onder uw ZX kijken naar het reservewiel?
Buurman: Ja, natuurlijk, ga je gang.
Maarruh, waarvor moet/wil je dat weten ?
(Ik wil alles weten iig ... )
Schijt aan originaliteit.
@Eend,
Ik zoek een compact reservewiel rek met “schild”. Eentje die onder m’n BX past. Wielmaat van Xantia en XM is te groot.
2 redenen :
- aerodynamischer
- reservewiel wordt niet meer gefrituurd door de dwarse uitlaatpot
Dit probleem speelt maar bij de helft van de BXen, de andere helft (de ongeblazen diesels, alle 1.4’s en alle carburateur 1.6 en 1.9) hebben een kleinere dwarse pot.
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
ik wil nou niet stom gaan doen,
maar kan het wiel niet in de koffer?
Ja is inderdaad dom, reservewiel in kofferbak is erg onhandig als je een lekke band hebt moet je eerst de hele kofferbak uitladen (ligt altijd veel zooi in) voordat je je reservewiel kan gebruiken,. Beter dan onder de auto is nog onder de motorkap (bij de Visa 11 RE die ik hiervoor had lag het wiel ook onder de motor kap)
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Als je wat compacts wilt hebben moet je zo’n busje band-oppepper nemen. Bij een lekke band spuit je de inhoud busje via je ventiel in je band en je kan weer even voorzichtig rijden.
Maarruh, ik heb ook alle gereedschap + reservewiel onderin mijn kofferbak hoor. Als je pech hebt, heb je pech en dan maakt het niet zoveel meer uit of je reservewiel onder je auto ligt (moet je weer over de grond kruipen) of onder je baggage. Waar laat je je krik trouwens? Als die onderop je kofferbak ligt, moet je alsnog alles er uit plukken
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
lekke band? trek je er een achterwiel af en hogere rijstand, ga je op 3 wielen verder, bij een ds werkt dat tenminste
dus de auto blijft in evenwicht op 3 wielen?
(dit is wel erg offtopic…)
Reservewiel in de koffer is geen optie, kost me veel te veel kofferruimte. Krik hoort officieel in het reservewiel, maar ik heb ‘m in het zijvak van de kofferruimte gepropt, samen met de startkabels en een sleepkabel. Van alle gemakken voorzien dus… en de overige zooi hoeft er niet uit.
Met een CX gaat het ook, op 3 wielen rijden. Blijft in balans omdat de neus het zwaarst is. Zwaartepunt ligt dan binnen de driehoek van de wielen die er nog op zitten. Of het met een BX ook gaat… er is maar 1 manier om daar achter te komen natuurlijk Ik verwacht van wel eigelijk. Het zal met alle hydropneumaten wel gaan. Misschien wat minder met breaks, zeker als er ook nog een gastank in ligt.
Ik zoek gewoon verder naar een geschikt rekkie (misschien onder een 206/306 vandaan dan?) en anders modificeer ik wel een Xantia rekkie ofzo. Maak ik er misschien meteen wel een thuiskomertje van, scheelt weer wat gewicht
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…